۱۵:۱۶:۱۳ - پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
آسیب شناسی حوزه فیلم و سینما در انجمن فیلم مرودشت
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت؛ انجمن فیلم این اداره با حضور اعضاء فعال تشکیل جلسه داد.   در این جلسه، اعضاء حاضر و فیلمسازان شهرستان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون فعالیت های فیلم سازی در مرودشت پرداخته و بر ضرورت توسعه آموزش های روزآمد و استفاده

۲۰۱۷۰۱۲۳_۱۶۳۸۵۶

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت؛ انجمن فیلم این اداره با حضور اعضاء فعال تشکیل جلسه داد.

 

در این جلسه، اعضاء حاضر و فیلمسازان شهرستان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون فعالیت های فیلم سازی در مرودشت پرداخته و بر ضرورت توسعه آموزش های روزآمد و استفاده از تجربیات کارشناسان این بخش تاکید نمودند.

 

غلامعلی نوروزی مسئول انجمن فیلم نیز به ارائه گزارش عملکرد این انجمن و تشریح فعالیت های انجام شده پرداخت.

در ادامه جلسه شهرام صالحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توانمندی های موجود در میان جوانان و فعالان فیلم سازی شهرستان مرودشت بیان داشت: فیلم سازی رشته ای پرهزینه و نیازمند امکانات است و به همین دلیل اغلب فعالیت های کلان این حوزه در شهرهای بزرگ و به ویژه مرکز کشور انجام می گیرد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به توانمندی این بخش در شکل دهی به رفتارهای اجتماعی افزود: بهتر است از تمام ظرفیت های این بخش برای ایجاد هنجارهای اجتماعی و بهبود مناسبات بین شهروندان استفاده شده و فیلم سازان این شهر باید با پرداختن به سوژه های روز، افراد اجتماع را با واقعیت رخدادهای اجتماعی آشنا سازند.

 

وی افزود: اداره ارشاد با ایجاد فضا و انجام حمایت های منطقه ای می تواند زمینه رشد فیلمسازان شهرستان را فراهم کرده وبا مهیا کردن فرصت تولید با هزینه های کمتر، به رشد این رشته کمک نماید.

 

صالحی احترام به پیشکسوتان و استفاده ازتجربیات آنان را ضروری دانست و گفت: در رشته فیلم سازی بازنشستگی وجود ندارد و از آنجا که فیلم سازی ارتباط مستقیم با ذوق هنری و قریحه زیبا شناسی افراد دارد، در هر سن و جایگاهی می توان تجربیات فیلمساز را در قالب تصویر به قاب تماشا آورد.

 

وی خواستار برگزاری جشنواره های عمومی با موضوعات روز شد و تاکید کرد: ابتدا باید فیلم و فیلم سازی را به دغدغه ای فراگیر بدل سازید و آنگاه به دنبال بهبود کیفیت تولیدات این بخش بروید.

 

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان با سپاس از زحمات غلامعلی نوروزی در مدت تصدی مسئولیت انجمن فیلم اعلام داشت: با توجه به تأکید مدیرکل محترم مبنی بر معرفی مسئول انجمن فیلم، عکس و پویانمایی، به زودی گزینه تصدی مسئولیت انجمن از طریق اداره معرفی و ابلاغ ایشان به امضاء مدیرکل محترم استان خواهد رسید.

 

۲۰۱۷۰۱۲۳_۱۶۴۰۴۹_1 ۲۰۱۷۰۱۲۳_۱۶۴۸۵۴_2


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر