۶:۵۷:۵۲ - دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
برای پیشگیری و رفع سوء تغذیه در کودکان عشایر باید تلاش جدی صورت پذیرد
به گزارش “پارس دشت”، رییس اداره امور عشایر شهرستان مرودشت با اذعان این مطلب بیان نمود: “تغذیه خوب” به معنی خوردن و آشامیدن با هدف رشد و بهره‌مندی از سلامت از عوامل ۱۲ گانه موثر بر شیوه زندگی است که برای دستیابی به این مهم، پیش‌شرط‌‌های انگیزه، آموزش و دانش تغذیه‌ای و نگرش مثبت به

ashayer

به گزارش “پارس دشت”، رییس اداره امور عشایر شهرستان مرودشت با اذعان این مطلب بیان نمود: “تغذیه خوب” به معنی خوردن و آشامیدن با هدف رشد و بهره‌مندی از سلامت از عوامل ۱۲ گانه موثر بر شیوه زندگی است که برای دستیابی به این مهم، پیش‌شرط‌‌های انگیزه، آموزش و دانش تغذیه‌ای و نگرش مثبت به سلامت ضروری است و با فراهم شدن این موارد، زمینه برای ایجاد یک رفتار مناسب تغذیه‌‌ای فراهم خواهم شد.

 

دکتر صالحی افزود: کودکان عشایر به علت نوع زندگی، الگوی تغذیه‌ای آنها عموما بر پایه شیر و گوشت قرمز است که جهت یک رشد صحیح و پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر میانسالی و بزرگسالی، “فرهنگ‌سازی الگوی تغذیه سالم” مبتنی بر وعده‌های کامل غذایی و مصرف میوه و سبزیجات در بین آنها لازم و ضروری است.

به گزارش روابط عمومی اداره امور عشایر شهرستان مرودشت، این اداره زمینه همکاری تازه‌ای را با مرکز بهداشت و درمان شهرستان مرودشت فراهم آورده است که با حضور “کارشناسان و متخصصان تغذیه” در مناطق عشایری، به آموزش و ترویج تغذیه سالم و فرهنگ سلامتی می‌پردازد. در این طرح آموزشی، در کنار دانش‌آموزان مدارس عشایری که در اولویت آموزش قراردارند، بانوان عشایر نیز جامعه هدف تعیین گردیده‌اند.

 

“آموزش هرم غذایی”، “اهمیت نوع و میزان غذای مصرفی روزانه در سنین مختلف”، “آداب صحیح مصرف وعده‌های غذایی” و “پیشگیری از سوء تغذیه بویژه در کودکان” از سرفصل های اصلی این طرح آموزشی است. تاکنون این طرح در دو منطقه عشایری سرآباد و بنی یکه بخش درودزن شهرستان مرودشت اجرا گردیده است.

 

شایان ذکر است که سوء تغذیه یا عدم تغذیه مناسب یک نوع بیماری است که مهم ترین دلیل ایجاد آن مصرف بیش از اندازه از یک یا چند ماده غذایی است. هم چنین باید گفت که بزرگترین مشکلات بسیاری از کشورهای در حال توسعه مربوط به کمبود مواد غذایی لازم برای سوخت و ساز بدن است. همچنین باید توجه داشت که بر پایه آمار سازمان بهداشت جهانی، از سوءتغذیه به عنوان بزرگترین عامل مرگ و میر کودکان یاد می شود.

 

در پایان ضروری به نظر می رسد که مسئولان امر می بایست با همکاری رسانه ها ضمن فرهنگ سازی برای ترویج و اشاعه سبک صحیح تغذیه سالم با ایجاد راهکار هایی برای بهبود تغذیه جامعه، برای کاهش سوء تغذیه کودکان تلاش کنند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر