۴:۰۸:۵۸ - چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
برگزاری همایش کار آفرینی در اداره کار ارسنجان
 همایش ایجاد اشتغال و کارآفرینی در قالب تعاونی از سوی اداره کار ارسنجان برگزار شد.   به گزارش دریافتی “پارس دشت“ از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ارسنجان، همایش «ایجاد اشتغال و کارآفرینی در قالب تعاونی» با حضور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس و هیئت همراه، فرماندار

arsenjan

 همایش ایجاد اشتغال و کارآفرینی در قالب تعاونی از سوی اداره کار ارسنجان برگزار شد.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت“ از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ارسنجان، همایش «ایجاد اشتغال و کارآفرینی در قالب تعاونی» با حضور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس و هیئت همراه، فرماندار و مسئولین شهرستان، خیرین کمیته امداد و جمعی از آحاد مردم در سالن آموزش و پرورش این شهرستان برگزار گردید.

 

در ابتدا آیاتی از کلام الله مجید تلاوت شد و سپس سرود محترم جمهوری اسلامی ایران نواخته گردید.

 

پس از آن شهریاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ارسنجان اظهار داشت: کمیته امداد در تلاش است بتواند به خانواده های تحت حمایت خود در سرفصل های گوناگون خدمات رسانی کند.

 

وی خاطر نشان کرد: خانواده های محروم و تحت پوشش این نهاد، مشکلات عمده ای دارند که با مساعدت خیرین، نیکوکاران و نهادهای حمایتی که کمیته امداد را یاری می کنند، به طور حتم مشکلات آنان سریع تر برطرف خواهد شد.

شهریاری با بیان اینکه خیرین و نیکوکاران می توانند با دستگیری از مستمندان در کاهش مشکلات آنان نقش موثری داشته باشند، افزود: کمیته امداد شهرستان نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا نیازهای این خانواده ها را مرتفع سازد.

پس از آن الهیاری مدیر کل محترم کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس، بیان داشت: واحد اکرام ایتام و خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره)، در راستای رفع مشکلات خانواده های نیازمند، در سرفصل های مختلف معیشتی، فرهنگی، تحصیلی، مسکن، جهیزیه، مشاوره و … فعالیت داشته که با استمداد از حامیان و خیرین محترم و با بهره گیری از پتانسیل موجود در گروه ها، مشاغل، اصناف، ادارات و سازمانها، توانسته بخش عظیمی از مشکلات این عزیزان را حل نموده و برگ های زرین فراوانی در کارنامه عمل خود به ثبت برساند.

 

وی ادامه داد: فرزندان برومند خانواده امداد در عرصه های مختلف فرهنگی، ورزشی، تحصیلی، علمی، صنعتی، کارآفرینی، اشتغال و … در طول سال های متمادی، پا به پای دیگر فرزندان جامعه ایرانی و اسلامی خوش درخشیده اند و بحمدالله هرکجا صحبت از موفقیتی به میان آید، نام عزیزی از عزیزان خانواده بزرگ امداد در آن به افتخار می درخشد.

 

سپس فرهنگ فرهادی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ارسنجان به تعدد خیرین این شهرستان اشاره کرد و گفت: برای فراهم شدن زمینه‌های اشتغال و فرصت کار‌آفرینی مطلوب و مناسب، علاوه بر کمک دولت، حضور بخش خصوصی و خیرین نیز ضروری است.

 

وی اضافه کرد: اگر از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی برای توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استفاده نشود، مشکل بیکاری کشور تبدیل به بحران می شود.

 

فرهادی بر عملیاتی شدن مصوبات کمیته های اشتغال شهرستان ها تاکید کرد و بیان داشت: دولت و مردم از مدیران دستگاه های اجرایی، انتظار عملکردی ملموس دارند و با توجه به اهداف مشخص جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری، نتایج و تصمیات این جلسات باید عینی بوده و تعداد شغل هایی که در نتیجه تصمیمات این کارگروه ایجاد می شود، باید به گونه ای باشد که مردم و خانواده ها آن را احساس کنند.

 

وی در ادامه بیان داشت: تنظیم بازار کار، شناسایی ظرفیت های اشتغال و به روز شدن سند توسعه اشتغال، شناسایی طرح های مشکل دار، استفاده از تجربیات شرکت های دانش بنیان برای تقویت سرمایه گذاری و کارآفرینی، از جمله وظایف مهمی است که مدیران باید آن را در دستور کار خود قرار دهند.

 

این مسئول با بیان اینکه در هیچ جای دنیا، دولت ها به تنهایی در زمینه ایجاد اشتغال موفق نبوده اند، بر جلب مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران در راستای رشد، توسعه و پویایی اقتصاد و اشتغال منطقه تاکید کرد و افزود: دولت به تنهایی در زمینه ایجاد شغل موفق نخواهد بود چرا که دولت سیاست گذار و بستر ساز است و ایجاد اشتغال، با مشارکت فعال و گسترده بخش خصوصی محقق می شود.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر