۸:۱۸:۵۱ - دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵
برگزاری جشن روز تئاتر مرودشت با حضور اصغر همت، بازیگر و مدیرعامل خانه تئاتر
جشن روز تئاتر مرودشت با حضور اصغر همت، بازیگر و مدیرعامل خانه تئاتر کشور برگزار گردید.   به گزارش هفته نامه مرودشت،در مراسمی که از سوی انجمن نمایش شهرستان مرودشت و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار گردید، با حضور اصغر همت بازیگر پیشکسوت و مدیرعامل خانه تئاتر کشور، مهدی امیدبخش

photo_2016-07-02_06-04-03

جشن روز تئاتر مرودشت با حضور اصغر همت، بازیگر و مدیرعامل خانه تئاتر کشور برگزار گردید.

 

به گزارش هفته نامه مرودشت،در مراسمی که از سوی انجمن نمایش شهرستان مرودشت و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار گردید، با حضور اصغر همت بازیگر پیشکسوت و مدیرعامل خانه تئاتر کشور، مهدی امیدبخش معاون هنری اداره کل ارشاد اسلامی، حمزه علیزاده و عبدالصمد سلیمانی رئیس و کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، منصور جعفری شهردار و علی اکبر همت عضو شورای شهر مرودشت و همچنین با حضور مسئولین و اعضای انجمن تئاتر شهرستان برگزار شد از فعالان تئاتر شهرستان مرودشت تقدیر بعمل آمد،

 

در ابتدای این مراسم حمزه علیزاده ضمن اشاره به برخی از موفقیت های تئاتر مرودشت بیان داشت: حضور بعنوان تنها نماینده جنوب کشور در تئاتر بین المللی کودک همدان و اجرای نمایش پلاک ۲۷ در تالار حافظ شیراز برای اولین بار، از جمله اتفاقاتی بود که در تئاتر مرودشت رخ داد این در حالی است که امکانات سخت افزاری موجود، متناسب با ظرفیت های فراوان هنرمندان این شهرستان نیست و از مسئولین استان می خواهیم مرودشت را به طور ویژه ببینند.

photo_2016-07-02_06-39-35

در ادامه، اصغر همت هنرمند باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون کشور، با بیان اینکه تئاتر، هنری برتر در میان هنرهای هفتگانه است، اظهار داشت: متأسفانه همواره از کارکردهای این هنر در اعتلای جوامع انسانی غفلت شده و این مسئله منحصر به دوران خاصی نبوده است.

 

مدیرعامل خانه تئاتر با ابراز نگرانی از پایین بودن بودجه فرهنگی کشور بیان داشت: متأسفانه بودجه “فرهنگ و هنر” در حدود ۰٫۵ درصد کل بودجه کشور است که بخش اعظم آن نیز  به “فرهنگ” تعلق یافته و به بخش “هنر” نمی رسد.

 

وی افزود: بیش از ۵۱ سال است در تئاتر فعالیت می کنم و با مشکلات آن، بیگانه نیستم اما در مدت کوتاهی که مسئولیت پذیرفته و از جایگاه حقوقی این مشکلات را پیگیری می نمایم، بی مهری ها بیش از پیش برایم آشکار شده است.

 

بازیگر نقش مروان در سریال امام علی(ع) با اشاره به فرموده مولای متقیان خاطرنشان ساخت: به فرموده حضرت علی(ع): حق، گرفتنی است و بنده نیز در راه استیفای حقوق این رشته، در کمال تعامل با مسئولین، از هیچ کوششی فروگذار نخواهم بود.

 

این هنرمند، فعالیت های شهرداری ها در بخش فرهنگ و هنر را ضروری دانست و تأکید نمود: علیرغم تمام مشکلات، ناامید نیستیم چرا که خداوند بزرگ، بشر را با “امید” آفریده است.

 

در ادامه این مراسم برنامه تک نوازی دف توسط رضا زارع دارنده عنوان سوم جشنواره موسیقی فجر اجرا گردید.

 

در انتهای برنامه با حضور پیشکسوتان تئاتر شهرستان مرودشت از جمله علی اکبر جعفری، عبدالرحمان هوشیار، سعید قائد شرفی، هادی امامی مقدم و … از محمد مرادی که در سال های آغازین فعالیت تئاتر مرودشت تلاش های بسیاری در شکل گیری فعالیت ها انجام داد، تجلیل بعمل آمد.

photo_2016-07-02_06-08-17

محمد مرادی از سال ۱۳۸۴ دچار عارضه سرطان روده شد و پس از گذراندن یک دوره بیماری بسیار سخت، تصمیم می گیرد با ورزش و هنر به جنگ این بیماری برود. وی در قالب گروه “چرخ جادو” با شعار “کودکان گنجینه‌های پنهان” به همراهی همسرش گل آفرین منصوری، در بهار سال ۸۸ تور دوچرخه‌سواری همراه با اجرای نمایش و برپایی نمایشگاه عکس برای کودکان سرطانی و کار در مسیر بندرعباس تا مشهد را به مسافت ۴۲۶۰ کیلومتر طی مدت ۴۷ روز به راه انداخت.

 

این گروه همچنین در سال ۹۲ تور دیگری را در حمایت از کودکان زلزله زده بوشهر و سراوان برگزار نمود تا با گذر از شهرهای مختلف، با اجرای برنامه های شاد عروسکی، کودکان را شاد نماید.

 

نکته جالب این برنامه که به چشم فرهنگوران و اهالی هنر آمد اقدام جالب و آموزنده علی اکبر جعفری پیشکسوت و هنرمند باسابقه تئاتر و فیلم مرودشت بود که پس از حضور بر روی صحنه با اعلام این جمله که: «من سال ها پیش و بدلیل کم تجربه گی، اقدام به مخالفت با محمد مرادی پیشکسوت خودم نمودم که امیدوارم ایشان مرا ببخشد» اقدام به روبوسی و عذر خواهی رسمی از این هنرمند در حضور اهالی خانواده تئاتر نمود. این اقدام بی سابقه که نشانگر اخلاق شایسته و شهامت جعفری هنرمند سرشناس مرودشتی بود مورد توجه حضار قرار گرفت.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر