۶:۳۰:۵۱ - دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی تأکید کرد
تأکید معاون رئیس جمهور بر سامان‌دهی ورودی‌های تخت جمشید
معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از مجموعه جهانی تخت‌جمشید در استان فارس بازدید کرد.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، علی‌اصغر مونسان  پنجشنبه ۲۰ مهر ۹۶ از بخش‌های مختلف این مجموعه جهانی بازدید کرد.او در این بازدید بر حفظ و نگهداری از

معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از مجموعه جهانی تخت‌جمشید در استان فارس بازدید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، علی‌اصغر مونسان  پنجشنبه ۲۰ مهر ۹۶ از بخش‌های مختلف این مجموعه جهانی بازدید کرد.او در این بازدید بر حفظ و نگهداری از آثار تاریخی و فرهنگی کشور و معرفی این آثار به گردشگران داخلی و خارجی تأکید کرد.

 

معاون رئیس جمهوری همچنین بر سامان‌دهی ورودی‌های تخت جمشید تأکید کرد و گفت: «این آثار تاریخی فرهنگ اصیل ایرانی و تمدن کهن این سرزمین را نشان می‌دهد و باید با توجه به این شأن و جایگاه به آنها توجه کرد.»

 

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از گیشه بلیت‌فروشی، بخش نگهداری امانات و کارگاه خواناسازی سنگ در پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید بازدید کرد و تذکرات لازم را در مورد نحوه ارائه مطلوب خدمات به گردشگران را به مسئولان این پایگاه جهانی داد.

 

او با بیان اینکه معرفی فضای سنتی و قدیمی کشور باید توام با معرفی پیشرفت‌ها و توانمندی‌های فعلی کشور باشد، افزود: «دنیا باید با ایران پیشرفته و توانمند امروز آشنا شود.»

 

تخت‌جمشید یا پارسه نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که طی سالیان پیوسته، پایتخت پادشاهی ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده‌است. این مکان تاریخی از سال ۱۹۷۹ یکی از آثار ثبت‌شدهٔ ایران در میراث‌جهانی یونسکو است.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر