۸:۱۴:۵۷ - پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
تکذیب خبر تبدیل ته ستون های تخت جمشید به جا کفشی!
مدیر کل میراث فرهنگی فارس ، خبر تبدیل ته ستون های تخت جمشید به جا کفشی را تکذیب کرد.    به گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکز فارس، امیری ضمن تقدیر از حساسیت مردم نسبت به حفاظت از آثار تاریخی گفت : به تصاویر و اخبار منتشر شده در فضای مجازی که فاقد نام و نشان

369847_895

مدیر کل میراث فرهنگی فارس ، خبر تبدیل ته ستون های تخت جمشید به جا کفشی را تکذیب کرد.

 

 به گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکز فارس، امیری ضمن تقدیر از حساسیت مردم نسبت به حفاظت از آثار تاریخی گفت : به تصاویر و اخبار منتشر شده در فضای مجازی که فاقد نام و نشان است اکتفا نکرده و نسبت به انتشار آن اقدام نکنند، چرا که این تصاویر و اخبار کذب بوده و رسمیت ندارند.

 

وی با هشدار نسبت به پیگیری نکردن اخبار میراث فرهنگی فارس  از سایت های مجازی غیر معتبر گفت: مدتی قبل تصاویر و اخباری مبنی بر تبدیل یکی از ته ستون های تخت جمشید به جا کفشی در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شد که حساسیت برخی از دوستداران میراث فرهنگی را برانگیخت.

 

امیری تصریح کرد: این تصویر مربوط به پنج سال قبل بوده که به علت تعمیرات قسمتی از مجموعه جهانی تخت جمشید در یکی از اتاق های نمازخانه قدیمی این مجموعه جهانی نگهداری می شد و با توجه به قدمت این اثر تاریخی و جای گیری در محل سایت به هیچ عنوان این اثر به جا کفشی نمازگزاران تبدیل نشده و یا تخریبی در آن صورت نگرفته و پس از تعمیرات به محل اصلی خود منتقل شده است.

 

وی اعلام کرد: آثار تاریخی و باستانی کشور تحت حفاظت و نظارت سازمان میراث فرهنگی کشور است و با توجه به این که این آثار هویت ملی ما محسوب می شوند، همواره این سازمان نهایت تلاش خود را برای حفاظت و نگهداری صحیح از این آثار انجام می دهد.

 

مدیر کل میراث فرهنگی فارس افزود: انتظار می رود مردم فرهنگ دوست ما نسبت به انتشار چنین اخبار و تصاویری با دقت و درایت عمل کرده و ضمن جلوگیری از انتشار آن ها  مراجع ذیصلاح را در جریان قرار دهند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر