۲۲:۱۲:۴۷ - شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
“جلسه فصلی شورای عشایر” شهرستان مرودشت برگزار شد
جلسه فصلی شورای عشایر شهرستان مرودشت با حضور اعضای شورا در فرمانداری شهرستان مرودشت و به ریاست مهندس امیری معاون برنامه​ریزی فرمانداری برگزار شد.   به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت، سید مختار امیری معاون برنامه ریزی فرمانداری مرودشت، با تاکید براینکه این جلسات باید کاربردی تر باشد از ادارات خواست با فاصله گرفتن

20170228_101012

جلسه فصلی شورای عشایر شهرستان مرودشت با حضور اعضای شورا در فرمانداری شهرستان مرودشت و به ریاست مهندس امیری معاون برنامه​ریزی فرمانداری برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت، سید مختار امیری معاون برنامه ریزی فرمانداری مرودشت، با تاکید براینکه این جلسات باید کاربردی تر باشد از ادارات خواست با فاصله گرفتن از ارائه آمار، با ارائه مشکلات در صدد رفع مسائل عشایر شهرستان باشند.

 

امیری با اشاره به ماده ۱۷ “آیین نامه ساماندهی عشایر” از ادارات خواست در صورت اختصاص بودجه به عشایر در سال ۱۳۹۵، گزارشی از محل هزینه این اعتبارات ارائه نمایند. وی افزود: اگر ادارات وظایف خود را در رابطه با عشایر انجام دهند شاهد رفع بسیاری از مشکلات و محرومیتهای جامعه عشایری خواهیم بود.

 

سیدمختار امیری با ابراز تاسف از کم​کاری های گذشته در حوزه جامعه عشایری گفت: در بارندگی اخیر شاهد نواقصی از سوی برخی ادارات بودیم که امیدواریم با جدیت بیشتر، شاهد بهبود خدمات​رسانی به این جامعه مولد و زحمتکش باشیم.

 

امیری در خصوص محل عرضه دام شهر مرودشت ‌نیز از ادارات‌ خواست استعلامات لازم را به سرعت انجام دهند تا شاهد راه اندازی این محل در سال آینده باشیم.

 

پیش از معاون برنامه​ریزی فرمانداری، دکتر سعید صالحی رئیس اداره امور عشایر شهرستان با اشاره به جمعیت هفت هزار و چهارصد نفری عشایر مرودشت بر اساس سرشماری سال ۸۷، این جمعیت را بیشتر از جمعیت عشایر ۱۰ استان کشور دانست و گفت: تاکنون خدمات​رسانی مناسبی در مقایسه با سایر شهرستانهای استان نیز به جامعه عشایر شهرستان انجام نشده است.

 

صالحی اولویت شورای عشایر را اقدامات زیربنایی دانسته و گفت: طبق آئین نامه ساماندهی عشایر، دستگاههای اجرایی همانگونه که به جامعه شهری و روستایی شهرستان خدمات رسانی می​نمایند، می بایست به جامعه عشایری نیز خدمات​رسانی کنند.

 

گفتنی است در ادامه این نشست مواردی مانند اجرای برخی طرح های عمرانی، بیمه عشایر و روستاییان، راه اندازی محل عرضه دام مرودشت متناسب با بهداشت و شرایط شهر، مشکلات نقدینگی عشایر، پزشک خانواده و مسائل بهداشتی و درمانی، واکسیناسیون و سلامت دام​های عشایر، خدمات​رسانی به عشایر در زمان وقوع بحران و حوادث، برگزاری جشنواره فرهنگ و بوم عشایر و تقویم کوچ عشایر، توسط حاضران در جلسه مورد بررسی‌ قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر