۵:۵۲:۵۹ - پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶
رییس دانشگاه آزاد واحد مرودشت مطرح کرد؛
دانشگاه آزاد، نمونه موفق اجرای اقتصاد مقاومتی است
سید ابراهیم حسینی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بدون شک یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران به حساب می‌آید، ضمن اینکه نمونه موفقی از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است. به گزارش ایسکانیوز، سید ابراهیم حسینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در جلسه نخبگان و فعالان اقتصادی

سید ابراهیم حسینی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بدون شک یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران به حساب می‌آید، ضمن اینکه نمونه موفقی از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایسکانیوز، سید ابراهیم حسینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در جلسه نخبگان و فعالان اقتصادی این شهرستان که در این دانشگاه تشکیل شد، به چگونگی شکل گیری دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در سی و اندی سال پیش بنا به پیشنهاد مرحوم آیت ا… هاشمی رفسنجانی و با حمایت های معنوی و مادی رهبر فقید انقلاب حضرت امام خمینی(ره) ومقام معظم رهبری این دانشگاه شکل گرفت که و مدت کوتاه به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مسئولیت نیمی از آموزش عالی کشور را به تنهایی بر عهده گرفت و در ارتقای جایگاه علمی کشور سهم بسزایی داشته است، گفت: حدود پنجاه درصد از تولیدات علمی کشور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است و این مهم میسر نبود مگر با حمایت های بی دریغ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تمام ادوار گذشته و حال.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت افزود: این دانشگاه، پیشرفت های خود را بدون دریافت حتی یک ریال از دولت به دست آورده است و هم اینک بیش از یکصد هزار استاد و کارمند با این دانشگاه همکاری می‌کنند و دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور حدود ۶۰۰ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد و از مهاجرت هزاران نفر از شهرستان های مختلف به مراکز استان ها نیز جلوگیری کرده است.

دانشگاه آزاد اسلامی نمونه موفقی از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بدون شک یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران به حساب می‌آید، ضمن اینکه نمونه موفقی از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است.

حسینی در ادامه افزود: با عنایت به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به “سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” ، دانشگاه آزاد اسلامی نیز با راه اندازی ده ها شرکت دانش بنیان در تحقق این مهم سهیم است.

وی افزود: اینجانب به نمایندگی از استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، خواستار حمایت‌های بیش از پیش مجلس شورای اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی که از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، می باشم.

حسینی با بیان اینکه میزان شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در تمام مقاطع تحصیلی حدود یک سوم بودجه سرانه دانشجویان دانشگاههای دولتی است و در بسیاری از مهد کودک‌ها شهریه دریافتی بیش از شهریه مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: پیشنهاد می‌شود در صورت صلاحدید با تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی مبالغی که به عنوان مالیات به هر عنوان از طرف واحدهای دانشگاهی به حساب خزانه واریز می‌شود به صورت یارانه به صندوقی در دانشگاه آزاد اسلامی واریز تا در جهت توسعه شرکت‌های دانش بنیان و در نهایت تولید و اشتغال که دغدغه مقام معظم رهبری نیز است، هزینه شود.

رئیس واحد مرودشت در پایان خواستار توسعه و راه اندازی رشته‌های جدید در این واحد دانشگاهی شد تا بتوان به رشد این دانشگاه و توسعه علمی و فرهنگی این منطقه و ایجاد اشتغال کمک کرد.

لازم به ذکر است در این جلسه که با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع)، دکتر کاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز، خانواده های معظم شهداء، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس، نخبگان و فرهیختگان شهرستان مرودشت در سالن بزرگ همایشهای ملاصدرا دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد، اسماعیل تبادار استاندار فارس و محمد مهدی برومندی نماینده مردم شریف شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی نیز به ایراد سخنانی پرداختند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر