۱۹:۰۱:۳۹ - سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
رایزنی مشترک اداره ارشاد و اداره امور عشایر مرودشت
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت؛ نشست مشترک روسای ادارات ارشاد و امور عشایر مرودشت برگزار گردید.   در این نشست که با هدف بررسی وضع موجود و تبیین راهکارهای همکاری در امورات فرهنگی شهرستان برگزار گردید، زمینه های رسیدن به حداکثر هماهنگی میان بخش فرهنگ و هنر شهرستان و

kkk

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت؛ نشست مشترک روسای ادارات ارشاد و امور عشایر مرودشت برگزار گردید.

 

در این نشست که با هدف بررسی وضع موجود و تبیین راهکارهای همکاری در امورات فرهنگی شهرستان برگزار گردید، زمینه های رسیدن به حداکثر هماهنگی میان بخش فرهنگ و هنر شهرستان و جامعه عشایری مرودشت بررسی شد.

 

در ابتدای این جلسه  که به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، دکتر سعید صالحی رئیس اداره امور عشایر، با برشمردن ویژگی های فرهنگی جامعه عشایر و عزتمندی و دفاع جانانه ایشان  از مرز و بوم اعلام نمود: عشایر مرودشت با دارا بودن نزدیک به ۸۰۰۰ نفر جمعیت، پس از جامعه شهری و روستایی، سومین جمعیت بزرگ ساکن درشهرستان هستند.

 

وی افزود: علاوه بر مباحث جاری عشایر همچون راه، آب، اسکان، آموزش و… اعتقاد ما بر این است که بحث فرهنگی عشایر نیز بایست جدی گرفته شده و زمینه همکاری میان این دو اداره با هدف ارتقاء فرهنگ عشایر و استفاده ایشان از امکانات فرهنگی شهرستان مهیا گردد.

 

شهرام صالحی رئیس اداره ارشاد با اعلام این مطلب که عشایر، بخش مهمی از مواریث فرهنگی و داشته های معنوی سرزمین پر افتخار ایران هستند گفت: آنچه امروز سبب نگرانی فرهنگوران جامعه شده، این است که با کاسته شدن از تعداد عشایر، فرهنگ و باورهای آنان نیز منسوخ شده و ازیادها فراموش شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به ضرورت مستندنگاری و ذخیره سازی خرده فرهنگ های عشایری بیان کرد: آماده هستیم با همکاری سران عشایر و بزرگترهای فرهنگی قبایل، مستندنگاری فرهنگی جامعه عشایری را کلید بزنیم.

 

صالحی افزود: عشایر، دین بزرگی به گردن همه ما دارند و چون امکانات موجود در اداره ارشاد  تعلق به بیت المال دارد، طبیعتأ باید در اختیار جامعه  عشایر قرار بگیرد.

 

در ادامه این نشست، روسای ارشاد و امور عشایر، در معیت مهندس عابد شایانی کارشناس امور تعاونی ها  و خانم اعظم  زارعی کارشناس بهسازی و امور تولید، از سالن مهر، نگارخانه، خانه فرهنگ و امکانات موجود در اداره فرهنگ دیدار نمودند.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر