۶:۱۵:۳۱ - سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
صنف قصاب و پزندگان مرودشتی با راههای پیشگیری و کنترل بیماری تب کریمه کنگو و آنفلوانزای پرندگان آشنا شدند
به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مرودشت، صنف قصاب و پزندگان مرودشت با روش های پیشگیری از تب کریمه کنگو آشنا شدند.   حبیب کشاورز با تایید این خبر گفت این جلسه در سالن رازی مرکز بهداشت شهرستان با هدف آشتایی بیشتر با بیماری تب کریمه کنگو و آنفلوانزای

1

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مرودشت، صنف قصاب و پزندگان مرودشت با روش های پیشگیری از تب کریمه کنگو آشنا شدند.

 

حبیب کشاورز با تایید این خبر گفت این جلسه در سالن رازی مرکز بهداشت شهرستان با هدف آشتایی بیشتر با بیماری تب کریمه کنگو و آنفلوانزای پرندگان جهت  قصابان ، کبابی ها و مسئولین تالارهای پذیرایی و رستوران ها برگزار شد.

 

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان مرودشت در مورد عامل بیماری تب کریمه کنگو گفت این یک بیماری ویروسی است که نوعی کنه ی سخت، مخزن و ناقل آن بوده و این بیماری سالهاست که در کشور ما وجود دارد و در فصل گرما بعلت افزایش جمعیت کنه ها شیوع پیدا می کند.

 

کشاورز با بیان اینکه  کسانی که با دام و فراورده های دامی در تماس هستند نیازمند مراقبت بیشتری هستندافزود : این بیماری در وحله اول یک بیماری شغلی ست و بیشتر دامداران و قصابان و کارگران کشتارگاه و پرسنل دامپزشکی را در معرض خطر قرار می دهد.

 

وی ادامه داد:استفاده  از وسایل حفاظت شخصی نظیر چکمه، دستکش، عینک و پیش بند غیر قابل نفوذ در پیشگیری از ابتلای قصابان و سلاخان به این بیماری پیشگیری می کند.

 

این کارشناس در مورد شرایط  تهیه ونگهداری گوشت گفت مصرف کننده ها با رعایت چند نکته می توانند با خیال آسوده گوشت قرمز خود را خریداری و مصرف کنند اول اینکه در همه حال گوشت ممهور به مهر دامپزشکی را خریداری و از خرید گوشت گرم خودداری کرده و گوشت تازه باید قبل از مصرف به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال(۴ درجه) نگهداری شود تا هم از بابت این بیماری خیالمان راحت باشد و هم فعل و انفعالات آنزیمی گوشت بطور آرام طی شود تا طعم و تردی گوشت حفظ شود.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر