۱۵:۰۷:۵۰ - چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
پیام مردم شیراز به جشنواره هنرهای تجسمی هفته قرآن و عترت فارس
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، متن پیام مسعود رضایی که در آیین اختتامیه این جشنواره در مرودشت قرائت‌شده به شرح زیر است:   بسم‌الله الرحمن الرحیم برگزاری نخستین جشنواره خوشنویسی و تجسمی استانی قران و عترت، بیانگر تلاش، پشتکار و پویایی جامعه هنرمندی استان فارس می‌باشد. یکتاپرستی، ویژگی بارز

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، متن پیام مسعود رضایی که در آیین اختتامیه این جشنواره در مرودشت قرائت‌شده به شرح زیر است:

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

برگزاری نخستین جشنواره خوشنویسی و تجسمی استانی قران و عترت، بیانگر تلاش، پشتکار و پویایی جامعه هنرمندی استان فارس می‌باشد.

یکتاپرستی، ویژگی بارز و عنصر هویت‌بخش ایرانیان در همیشه ایام بوده است. ایرانیان یکتاپرست به نور و نیروی ایمان، راه پرپیچ‌وخم تاریخ را طی کردند و آن زمان که پیامبر خاتم (صلی‌الله علیه و اله و سلم) با اکمال پیام توحید و اتمام نبوت، دعوت پروردگار خویش را به انسان عرضه کرد ایرانیان در صدر مردمانی قرار گرفتند که به اسلام ایمان آورده و به دین حنیف گرویدند.

در نگاه توحیدی، هنر اسلامی که بی‌تردید سهم قابل‌توجهی از آن متعلق به هنرمندان ایرانی است، نه امری تجملی و زائد که حقیقتی الهی و عبادی است.

هنرهای مختلف اسلامی اعضای یک پیکرند و هر یک نوایی از یک نغمه ازلی را سر می‌دهند. شعر، خوشنویسی، نگارگری، هنرهای تجسمی و همه هنرهای دیگر از یک جوهر هستند و رنگ و بوی توحید دارند.

هنر اسلامی ایرانی بر آن است تا هنرمند و ناظر خود را به تأمل در زیبایی که برگرفته از ذات خداوند جمیل است به مفهومی مطلق از زیبایی رهنمون سازد.

صداقت و صفای هنرمندان، سرمایه‌ای کم‌نظیر و راهگشا برای عبور از مسائل امروز به‌ویژه در دوران استیلای ظواهر گوناگون تکنولوژی به شمار می‌رود.

هنر در عصر حاضر بابیان اعجازگونه خود، تأثیری شگرف بر مخاطبان دارد و زبانی گویا برای انتقال پیام به جامعه محسوب می‌شود.

بیان بی‌واسطه واقعیت‌های جامعه امروز از دریچه تیزبین هنرمندان باهدف انعکاس زیبایی‌ها، رفع کاستی‌ها و برطرف ساختن مشکلات، نشان‌دهنده دغدغه‌مندی، دلسوزی و احساس مسئولیت اهالی فرهنگ و هنر این مرزوبوم است که به فردایی بهتر و جامعه‌ای پویاتر چشم دوخته‌اند.

و لذا هنر را در تمام زوایا می‌توان دید. هنرهای گوناگون همچون هنرهای تجسمی و خوشنویسی که در این جشنواره با آمیزه‌های دینی و اسلامی ما در یک قاب گرد آمدند.

ازاین‌رو برگزاری جشنواره هنری قران و عترت از اقدامات شایسته‌ای است که باید بدان اهتمام ورزید.

اینک که نخستین جشنواره هنری استانی با موضوع قرآن و عترت در قالب خوشنویسی و هنرهای تجسمی اختصاص‌یافته، این حسن انتخاب را به فال نیک می‌گیرم و ضمن قدردانی از تمام دست‌اندرکاران جشنواره، امیدوارم استمرار چنین حرکت‌های شایسته‌ای نتایج پر خیروبرکت در معرفی هنر ایران اسلامی و مواریث فرهنگ غنی اسلامی و تمدن کهن ایرانی بینجامد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر