۲۰:۱۶:۱۵ - چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳
گفتگوی “پارس دشت” با سیده معصومه دستغیب، مدیرکل امور بانوان استانداری فارس
پارس دشت: به عنوان اولین سوال، چرا با وجود اینکه در بخش بانوان انجمن های بسیاری فعال هستند و تلاش های بسیاری صورت می گیرد، از این حوزه اطلاعات کمی به بیرون منعکس می شود؟ در حال حاضر فعالیت های این حوزه بسیار زیاد است ولی شاید از هر ده مورد تنها یکی گزارش داده

IMG_2861

پارس دشت: به عنوان اولین سوال، چرا با وجود اینکه در بخش بانوان انجمن های بسیاری فعال هستند و تلاش های بسیاری صورت می گیرد، از این حوزه اطلاعات کمی به بیرون منعکس می شود؟

در حال حاضر فعالیت های این حوزه بسیار زیاد است ولی شاید از هر ده مورد تنها یکی گزارش داده می شود به این دلیل که امور بانوان از نظر امکانات ضعیف است و در حدی نیست که بتواند این اخبار و فعالیت ها را پوشش دهد و  همچنین باید کارشناسان، با اصول روابط عمومی آشنا شوند. باید امکانات و تجهیزات آنها افزایش یابد. به طور کلی معتقدم  در حوزه بانوان و خانواده باید بعد خبری بسیار مورد توجه قرار گیرد، چرا که این حوزه، جزء مسائل فرهنگی است و اگر خوب به آن پرداخته نشود، در بین سایر مسائل گم می شود. لذا باید یک سازوکار بهتر و جدیدتری در خصوص بحث رسانه ای کردن موضوعات مربوط به زنان و خانواده طراحی شود.

در این خصوص برنامه هایی را طرح ریزی کرده ام که انشاءالله به زودی در این زمینه اقدام خواهد شد.

پارس دشت: آیا در حوزه بانوان قوانینی پیش بینی شده اند که در صورت احیا و از سرگیری آنها، شاهد نوعی تحول در این زمینه و در استان فارس باشیم؟

مهم ترین مسئله ای که در بخش بانوان وجود دارد و از سال گذشته دنبال می شود، بحث بودجه است. بحث بودجه در بخش زنان به صورت یک قانون درآمده بود و به دستگاه ها اجازه می داد که در صورت تأمین اعتبار، مبالغی را در بخش بانوان هزینه کنند ولی به مرور زمان، این قانون به فراموشی سپرده شد. در حال حاضر در تلاشیم این قانون را احیا نماییم تا بودجه ای ویژه زنان در هر دستگاه دیده شود که یقینأ برای رفع خلأهای بی شمار این حوزه، می تواند حرکت جدیدی را پایه ریزی کند.

حوزه بانوان بسیار گسترده است و نیاز به بودجه های خاص و کلان دارد در حالی که این گونه نیست و بودجه  خاصی برای آن طراحی نکرده اند.

پارس دشت: بیشترچه آسیب هایی بانوان فارس را تهدید می کند؟

ترجیح می دهم نقاط قوت را بیان کنم و بگویم بانوان فعال زیادی در بحث کارآفرینی، ورزش و … در این استان وجود دارند که اگر این افراد مورد توجه قرار گیرند، آسیب های موجود را نیز می توان با استفاده از نقاط قوت آنها برطرف نمود.

پارس دشت: برنامه شما برای بانوان شهرستانهای فارس چیست؟

اولین کارم را بازدید از شهرستانها قرار داده ام ولی سیستم کاری من اینگونه است که هرکاری را که برای شهر شیراز انجام دهم، حتمأ آن را نیز در شهرستانها به اجرا در بیاورم حتی در دوردست ترین روستاها، چراکه همه این بانوان باید در برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت ما، مدنظر قرار گیرند.

پارس دشت: به طورکلی جایگاه بانوان شهرستان مرودشت و کمیسسون امور بانوان این شهرستان را چگونه ارزیابی می کنید؟

امور بانوان مرودشت، جزء فعالترین کمیسیونهای بانوان به شمار می آیند و این تلاش نیز با توجه با جمعیت و توانمندی های آن، نزدیگی به شیراز و … مورد نیاز بوده و طبیعی است. البته هنوز باید این حوزه تقویت شود. انتظارات از این حوزه نیز زیاد است و به تبع آن مشکلات بسیاری نیز در این میان وجود دارد. لذا علیرغم تمامی تلاشهای صورت گرفته، هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است و با برنامه ریزی سعی می کنیم این نهاد بیشتر تقویت شود.

پارس دشت: به عنوان آخرین سوال، نقطه مثبت و برجسته امور بانوان شهرستان مرودشت که بتواند به عنوان یک الگو برای دیگر نهادها، مطرح شود، چیست؟

“تلاش بسیار” مهم ترین خصیصه کمیسیون امور بانوان مرودشت و خصوصأ خانم ابراهیمیان است.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر