۸:۵۹:۴۳ - چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
آب چاه‌های کشاورزی در پاسارگاد جیره‌بندی می‌شود
مدیر امور آب پاسارگاد گفت: از سال زراعی آینده آب در بخش کشاورزی این شهرستان جیره‌بندی می‌شود.   به گزارش خبرگزاری فارس از پاسارگاد، یعقوب رسولی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران نصب کنتورهای هوشمند را از موارد ۱۵‌گانه طرح تعادل‌بخشی دشت‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: دلایل نصب این کنتورها کمبود آب در اثر کاهش

13940220000756_PhotoA

مدیر امور آب پاسارگاد گفت: از سال زراعی آینده آب در بخش کشاورزی این شهرستان جیره‌بندی می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از پاسارگاد، یعقوب رسولی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران نصب کنتورهای هوشمند را از موارد ۱۵‌گانه طرح تعادل‌بخشی دشت‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: دلایل نصب این کنتورها کمبود آب در اثر کاهش نزولات جوی، افت آب‌های زیرزمینی، هجوم کشاورزان بومی و غیربومی برای اجاره زمین‌های اراضی کشاورزی زیر چاه و کاشت محصولات غیراستراتژیک آب‌دوست ازجمله برنج، ذرت و… است.

 

وی نصب کنتور هوشمند را در تعادل‌بخشی مصرف آب مؤثر دانست و گفت: این اقدام به‌منظور جلوگیری از اضافه برداشت منابع آب زیرزمینی توسط بهره‌برداران پاسارگادی در حال انجام است.

 

مدیر امور آب پاسارگاد با اشاره به نصب ۹۰ کنتور در چاه‌های کشاورزی پاسارگاد با همکاری اداره برق این شهرستان اظهار داشت: پیگیری برای تجهیز تمام چاه‌های این شهرستان به کنتور هوشمند در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: امیدواریم تا اواخر تابستان سال جاری کار نصب کنتور هوشمند آب و برق تمام چاه‌های کشاورزی در شهرستان پاسارگاد به پایان برسد و از سال زراعی آینده آب در بخش کشاورزی به‌صورت جیره‌بندی درآید.

 

رسولی افزود: کشاورزان می‌توانند میزان آب موردنیاز اراضی خود را طبق میزان حجم آبی که در پروانه آمده و مساحت اراضی به‌وسیله کارت شارژ در فاصله زمانی تعیین‌شده مصرف کند.

 

وی اظهار داشت: درصورتی‌که کشاورز بخواهد بیش‌ازحد تعیین‌شده آب مصرف کند، سیستم هوشمند به‌طور خودکار آب و برق را قطع می‌کند.

 

مدیر امور آب پاسارگاد نصب کنتور هوشمند را عاملی مهم برای جلوگیری از اضافه برداشت آب عنوان کرد و افزود: هزینه نصب کنتور هوشمند ماهانه از طریق قبض آبونمان از کشاورزان دریافت می‌شود.

 

وی بیان داشت: به تمام چاه‌های غیرمجاز نیز اخطار داده ‌شده است که از کشت دوم مزارع خود جلوگیری کنند و در صورت سرپیچی از قانون با آن‌ها برخورد قضایی خواهد شد.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر