خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۴/۰۶/۳۱ ۲۰:۲۲
شناسه خبر : 9771

آقای حبیبی، خسته نباشید!/ بازگشت به عقب فوتبال مرودشت، درکمتر از یکسال

پارس دشت- درست یکسال از درج مقاله «با هیئت فوتبال مرودشت بازی نکنید!» گذشته و تمامی نشانه ها حاکی از واقعیت یافتن مطالب مطرح شده در آن مقاله است. هرچند با نویسنده مطلب مذکور(مدیر سایت پارس دشت) تسویه حساب شخصی شد و عده ای بدون در نظرگرفتن واقعیت مطرح شده در آن زمان، مانع ادامه ...

foul

پارس دشت- درست یکسال از درج مقاله «با هیئت فوتبال مرودشت بازی نکنید!» گذشته و تمامی نشانه ها حاکی از واقعیت یافتن مطالب مطرح شده در آن مقاله است. هرچند با نویسنده مطلب مذکور(مدیر سایت پارس دشت) تسویه حساب شخصی شد و عده ای بدون در نظرگرفتن واقعیت مطرح شده در آن زمان، مانع ادامه فعالیت او در اداره ورزش و جوانان شدند، اما سرنوشت ورود سیاست به فوتبال مرودشت قابل پیش بینی بود.

 

اینک و در آستانه سالگرد تغییرات اجباری در هیئت فوتبال مرودشت(هیئتی که عنوان هیئت برتر استان فارس را برای سه سال متوالی یدک می کشید و یکی از با برنامه ترین هیئت های فارس بود) اخبار رسیده، حکایت از تلخکامی و حرکت به عقب پرمخاطب ترین هیئت ورزشی مرودشت دارد.

 

عدم موفقیت تیم پویندگان تلاش در لیگ کشور و از دست رفتن فرصتی که می توانست بارقه های امید را  در دل فوتبالیست های شایسته و جوانان جویای نام این شهرستان زنده نماید، یکی از تلخ ترین اتفاقاتی بود که خاطر دلسوزان وعلاقمندان به فوتبال این شهر را در سال گذشته مکدر ساخت. پویندگان تلاش در حالی به عنوان نهم این رقابت ها بسنده کرد که اغلب صاحب نظران فوتبال مرودشت اعتقاد داشتند این تیم، فراتراز سطح لیگ دسته ۳ کشور بسته شده است؛ واقعیتی که در دور اول رقابت ها نیز به چشم آمد.

 

خرید امتیاز تیم فوتسال برق شیراز و باز کردن پای فوتسالیست های پا به سن گذاشته شیرازی به مرودشت -آن هم با هزینه کردن از جیب شهرستان که طبیعتأ باید صرف جوانان شایسته همین دیار می گردید- مسئله دیگری بود که زنگ هشدار را برای دلسوزان فوتبال این شهر به صدا درآورد. شکل گیری غیرفنی تیم تخت جمشید، این اندیشه را به اذهان حساس متبادر ساخت که هدف از تشکیل این تیم، شاید چیزی به جز بسترسازی برای رشد استعدادهای نهفته جوانان این شهر است.

 

عدم برگزاری جشنواره فوتبال مدارس در تابستان امسال -طبق روال سال های قبل- از جمله مسائلی بود که مربیان و آنهایی را که دغدغه فوتبال پایه این شهر را دارند، نگران ساخته بود.

 

در بخش فوتبال بانوان نیز تغییرات به نحو شایسته ای صورت نگرفت و فاطمه احدی مربی درجه B و کارشناس ارشد تربیت بدنی در مقام نائب رئیس هیئت فوتبال، جای خود را به گزینه ای کم تجربه تر در حوزه فوتبال بانوان داد.

و …

 

 یادمان نرفته که آقای حبیبی رئیس محترم تربیت بدنی پس از انتشار مطلب « با هیئت فوتبال مرودشت بازی نکنید!»با گرفتن قیافه حق به جانب چنین فرمایش دادند: «شما متوجه نیستید، گاهی لازم است مربی، لیونل مسی را تعویض کرده و بازیکن دیگری را جایگزین او نماید تا نتیجه بگیرد. ایشان ادامه دادند: هیئت فوتبال مرودشت عملکرد خوبی داشته اما ما می خواهیم با تغییر مدیریتی، سطح عملکرد را به درجه “عالی” برسانیم!».

 

نکته تأسف بار اینکه آقای محمدحسین شجاعی که یکی از سرمایه های ورزشی شهر مرودشت بود و سال ها برای فوتبال این شهر، خون دل خورده و عرق ریخته بود، پایش به این ماجرا باز شد و امروز متأسفانه تلاش های وی در سنوات گذشته نیز تحت الشعاع تغییرات سیاسی هیئت فوتبال قرار گرفته است. هرچند با توجه به رفتار صورت گرفته با موسی رضا عمادی انتظار می رفت که شجاعی این پست را نپذیرد و پا جای پای دوست و رفیق قدیمی اش نگذارد اما این کار را کرد. در ادامه هم تصمیمات شجاعی و تغییرات عجولانه انجام شده توسط وی در این نتیجه ضعیف، تاثیر مستقیم داشته است.

 

اینک و پس از اتفاقاتی که برای فوتبال مرودشت رخ داده و در بسیاری از حوزه ها، رو به عقب حرکت کرده ایم، جا دارد با اشاره به وقایع رخ داده در یکسال گذشته، به آقای عباس حبیبی رئیس محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان مرودشت که از تغییرات دستوری هیئت فوتبال دفاع می فرمودند، چنین خطاب کنیم: «آقای حبیبی، خسته نباشید!»


مطالب مرتبط:

این نسخه را چه کسی پیچیده است؟ به بهانه برکناری رضا صالحی از تیم پویندگان تلاش

گفتگو با محمدحسین شجاعی مدیرعامل و مربی تیم فوتبال خلیج فارس مرودشت/ ظهور و افول ستارگان

با هیئت فوتبال مرودشت، بازی نکنید!

هیاهو برای هیچ! / به بهانه عدم صعود تیم تخت جمشید