۱۴:۲۶:۵۱ - دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳
آمار بازدید از مجموعه پارسه- پاسارگاد در بهار ۹۳ اعلام شد
سرپرست مجموعه جهانی تخت جمشید از ورود یک میلیون گردشگر به مجموعه پارسه- پاسارگاد در سه ماهه نخست سال  ۹۳ خبر داد. به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی مجموعه جهانی تخت جمشید، مسعود رضایی منفرد با اعلام این خبر گفت: آمار گردشگران مجموعه هخامنشی(اعم از داخلی و خارجی) در سه ماهه اول سال

____ __ ______ ______

سرپرست مجموعه جهانی تخت جمشید از ورود یک میلیون گردشگر به مجموعه پارسه- پاسارگاد در سه ماهه نخست سال  ۹۳ خبر داد.

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی مجموعه جهانی تخت جمشید، مسعود رضایی منفرد با اعلام این خبر گفت: آمار گردشگران مجموعه هخامنشی(اعم از داخلی و خارجی) در سه ماهه اول سال ۱۳۹۳، نسبت به سال گذشته با افزایش همراه بوده است که این آمار به ترتیب به اماکن تاریخی تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، موزه تخت جمشید، نقش رجب  و در نهایت نور و صدا اختصاص دارد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: آنچه که در سال جاری قابل چشمگیر است روند رو به رشد گردشگران خارجی در این فصل( سه ماهه اول سال ۹۳) بوده است که نسبت به نمونه مشابه سال گذشته بیش از ۸۵ افزایش داشته است.

سرپرست پایگاه جهانی تخت جمشید اردیبهشت ماه را پرتردد ترین ماه سال در خصوص بازدید گردشگران خارجی از اماکن تاریخی بر شمرد و افزود: بیشترین آمار گردشگر خارجی با میانگین سنی ۵۵-۴۵ سال، از قاره اروپا با ۷۲ درصد سهم ، قاره آسیا ۲۳ درصد ، و بقیه به ترتیب از قاره اقیانوسیه ، آمریکا و آفریقا بوده است. وی همچنین خاطر نشان کرد از میان گردشگران اروپائی کشورهای ایتالیا، انگلیس، فرانسه، آلمان و از میان گردشگران آسیایی چین و ژاپن بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر