۱۵:۲۳:۴۷ - سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶
اجرای تعزیه میدانی در سیدان
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، اسماعیل زارع مسول انجمن هنرهای آیینی(تعزیه)خانه فرهنگ سیدان با حضور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت برنامه های این انجمن در ایام محرم وصفر را تشریح و از اجرای تعزیه میدانی در دهه اول محرم با گروه ۸۴ نفره در سیدان و

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، اسماعیل زارع مسول انجمن هنرهای آیینی(تعزیه)خانه فرهنگ سیدان با حضور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت برنامه های این انجمن در ایام محرم وصفر را تشریح و از اجرای تعزیه میدانی در دهه اول محرم با گروه ۸۴ نفره در سیدان و مرودشت خبر داد.

اسماعیل زارع درادامه افزود انجمن تعزیه سیدان با دعوت از تعزیه گردانان با سابقه سیدان برای انتقال تجربیات به نسل جوان و علاقمندان به هنر نمایش آیینی و سنتی، گروه تعزیه میدانی را تشکیل داده و در طول سال بطور مستمر تمرین و در مناسبت های مذهبی اجرا می نماید.

سرپرست تعزیه میدانی شهر سیدان با تشکر از تعزیه گردانان پیشکسوت بخش سیدان در همراهی گروه، بیان داشت: با تشکیل گروه، شاهدحضور پرشور جوانان علاقمند در این اقدام هنری آیینی هستیم. لازم بذکر است گروه تعزیه میدانی سیدان سال گذشته در دهه اول محرم تعزیه واقعه کربلا را بصورت مشترک با گروهی از خرامه در سیدان اجرا کردند.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر