۱۷:۳۲:۵۸ - دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
اجرای نخستین مرحله از طرح کنترل سالک در مرودشت
رئیس شبکه بهداشت و درمان مرودشت از اجرای نخستین مرحله از طرح جونده‌کشی کنترل سالک در این شهرستان با همکاری ادارات مختلف، خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ سید محمد کسایی اظهار داشت: با توجه به شناسایی کانون‌های تکثیر پشه سالک، مصوبه کمیته سالک

رئیس شبکه بهداشت و درمان مرودشت از اجرای نخستین مرحله از طرح جونده‌کشی کنترل سالک در این شهرستان با همکاری ادارات مختلف، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ سید محمد کسایی اظهار داشت: با توجه به شناسایی کانون‌های تکثیر پشه سالک، مصوبه کمیته سالک این شهرستان و تعامل خوب ادارات، مقرر شد سه مرحله طرح جونده‌کشی با فاصله یک هفته و تا شعاع ۵۰۰ متری اطراف شهرستان مرودشت برگزار شود.

وی با اشاره به مشارکت فعال ارگان‌ها و ادارات شهرستان مرودشت، به ویژه فرمانداری، شهرداری، جهاد کشاورزی و اعضای شورای شهر در اجرای این طرح، افزود: در بررسی‌های انجام شده، روستاهای کوشک، دهبید، فیروزی، رجاآباد، رشمیجان، دولت آباد، قربانلک و شهرک مهدیه که اطراف شهر واقع شده‌اند از جمله کانون‌های رشد سالک شناسایی شدند و با اتمام نخستین مرحله از اجرای طرح جونده‌کشی سالک، دو مرحله دیگر این طرح نیز در دو هفته آینده اجرا می‌شود.

رئیس شبکه بهداشتی درمانی آموزشی شهرستان مرودشت خاطرنشان کرد: با آماده‌سازی طعمه آغشته به سم توسط واحد واگیر این شهرستان طعمه‌ها در سطل‌های دربسته در اختیار نیروهای شهرداری قرار گرفت و بعد از توجیه آنها و تقسیم‌بندی هشت گروه و حضور یک نفر کارشناس بهداشتی به عنوان سرگروه و دو نفر بهورز به عنوان ناظر، مرحله نخست این طرح با موفقیت به پایان رسید.

کسائی به مردم توصیه کرد که با توجه به فرارسیدن فصل گرما و شیوع و ازدیاد پشه سالک، پنجره و درب‌های ورودی منازل را به توری مجهز کرده و هنگام خواب در فصل گرما، پس از هماهنگی با واحدهای بیماری‌های واگیر ، پشه‌بند آغشته به سم استفاده کنید.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر