۱۴:۳۳:۲۳ - سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶
اختتامیه نمایشگاه صنایع دستی مرودشت
اختتامیه نخستین نمایشگاه صنایع سنتی هنرمندان شهرستان مرودشت با حضورسلیمانی مدیر تالار مهر و کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، ملیحه طهماسبی مسئول انجمن هنرهای سنتی استان فارس، غلام فلاحی پور و سید احمدحمیدی از اساتید دانشگاه و فعالان هنرهای سنتی استان، غلامحسین یعقوبی رئیس سابق شورای اسلامی استان، مسئولین و اعضای

اختتامیه نخستین نمایشگاه صنایع سنتی هنرمندان شهرستان مرودشت با حضورسلیمانی مدیر تالار مهر و کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، ملیحه طهماسبی مسئول انجمن هنرهای سنتی استان فارس، غلام فلاحی پور و سید احمدحمیدی از اساتید دانشگاه و فعالان هنرهای سنتی استان، غلامحسین یعقوبی رئیس سابق شورای اسلامی استان، مسئولین و اعضای انجمن های فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در تالار مهر برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، در ابتدای برنامه مریم خانی مسئول روابط عمومی انجمن هنرهای سنتی اداره فرهنگ و ارشاد سلامی شهرستان مرودشت با تقدیر از حاضرین در مراسم گفت: اقدام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت در تشکیل انجمن هنرهای سنتی موجب شور و انگیزه در بین هنرمندان شده است و در این مدت از هیچ حمایتی دریغ نکرده است.

عبدالصمد سلیمانی کارشناس امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت ضمن تشکر از حضور مسئولین اساتیدومیهمانان برنامه، ازعوامل و برگزارکنندگان اولین نمایشگاه هنرهای سنتی شهرستان مرودشت تقدیر کرد وگفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت با رویکردی حمایتی تشکیل انجمن هنرهای سنتی و اضافه شدن به دیگر انجمن های اداره را خواستار است و آن راموجب پویایی و طراوت در مجموعه شهرستان می داند.

وی افزود: شروع فعالیت این انجمن با مدیریت فائزه علی اکبر زاده و همکارانشان بسیار مطلوب بوده است و برپایی نخستین نمایشگاه هنرهای سنتی اقدام مناسبی برای آغاز فعالیت این انجمن است.

وی در ادامه گفت: در گذشته متولیان امر برای این مقوله مهم اقدام های پراکنده و مقطعی را انجام داده که متاسفانه برا ی فعالان راضی کننده نبوده است.

وی تشکیل انجمن هنرهای سنتی در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها با هدف جذب فعالان این حوزه را تلاشی برای فرا هم آوردن بستر و فضای مناسب و زمینه معرفی، حفظ، آموزش، عرضه آثار و درآمدزایی هنرمندان در جامعه کنونی برشمرد که قصد دارد هنر ناب هنرمندان ایرانی را مورد توجه ویژه قرار دهد.

این کارشناس امور هنری با اشاره به جمعیت زنان و نقش موثرشان در جامعه بیان داشت: بانوان ایرانی ضمن ایفای نقش خود در خانواده وجامعه به دیگر فعالیت های اجتماعی وجنبی پرداخته وبا الگو گیری از بانویی چون فاطمه زهرا(س) شیر زن، مادر، و همسری بی مثال توانسته اند چهره ای زیبا از زن ایرانی در ادوار مختلف را نشان دهند.

وی افزود: این نمایشگاه چکیده ای از هنر و توانمند ی های بانوان شهرستان مرودشت را در مدت کوتاه نشان داده و هنرمندان مرودشتی در تحقق شعار سال مقام معظم رهبری “اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال” عملا وارد میدان شده اند و می طلبد مسئولین و دستگاه های مرتبط با برنامه ریزی این ظرفیت ها را به فرصت های ارزشمند فرهنگی هنری و اقتصادی بدل نمایند.

فائزه علی اکبرزاده مسئول انجمن هنرهای سنتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت در این مراسم گزارشی مختصری از روند تشکیل انجمن در مدت کوتاه و بر پایی اولین نمایشگاه صنایع دستی ارائه کرد.وی با اشاره به همکاری و حمایت همه جانبه شهرام صالحی رئیس اداره ودیگر همکارانشان برای فراهم نمودن آغاز فعالیت انجمن هنرهای سنتی و پرپایی اولین نمایشگاه بیان داشت:با شناسایی اولیه فعالان و علاقمندان به هنر های سنتی درکمتر از دوهفته انجمن تشکیل و انگیزه همراه با صمیمیت و همکاری اعضا موجب برپایی نخستین نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان شهرستان گردید.

وی در ادامه گفت:در این نمایشگاه شاهد حضور پر رنگ خانم های هنرمند در رشته های متنوع با گروه سنی مختلف در قالب ۲۸ غرفه بودیم که مورد استقبال کم نظیر بازدید کنندگان قرار گرفت بطوری که سه روز نمایشگاه تمدید گردید.

وی افزد: مهندس مهدی برومندی نماینده مردم شهرستا ن های مرودشت ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی سید مختار امیری معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان مرودشت و دیگر اعضای شورای اداری شهرستان از نمایشگاه بازدید کردند و مطالبات انجمن برای داشتن کارگاه آموزشی،غرفه، بازارچه های دائمی در تخت جمشید و نقاط گردشگری و همچنین فراهم آوردن شرایط حضور هنرمندان وآثارشان درنمایشگاه های بین الملی مطرح گردید.

ملیحه طهماسبی مسئول انجمن هنرهای سنتی استان فارس در این برنامه گفت: در بدو ورود به نمایشگاه حضور خوب و پر رنگ هنرمندان هنرهای سنتی را مشاهده و مطمئن شدم که شهرستان مرودشت می تواند نماینده قابل استان فارس در این زمینه باشد.

طهماسبی با اشاره به اینکه انجمن هنرهای سنتی شهرستان مرودشت در برگزاری نمایشگاه نسبت به سایر شهرستان های استان پیشگام بوده است،گفت:این ظرفیت ایجاده شده ما را ترغیب می کند که توجه ویژه و بیشتری به شهرستان مرودشت داشته باشیم.

این پژوهشگر هنرهای سنتی افزود: انجمن هنرهای سنتی استان قصد دارد با برنامه ریزی صحیح، دقیق و اجرای سیاست های راهبردی موثر در امر آموزش، معرفی و تولید آثار بخوبی عمل نماید. وی ایجاد غرفه های دائم و فصلی در مراکز تاریخی، گردشگری و به ویژه در تخت جمشید را فرصتی در زمینه تقویت بنیه اقتصادی هنرمندان این عرصه دانست که می تواند به پویا شدن اقتصاد افراد و خانوادهای هنرمندان منتهی شود.

استاد دانشگاه هنر شیراز در ادامه گفت: این نمایشگاه موجب شد که در کمترین زمان اولین نشست را برای اجرای سیاست های انجمن استان در شهر بزرگ مرودشت برگزار نمایم.

در بخشی از این برنامه صغرا زارعی غرفه دار نمایشگاه و کار آفرین در تولید لباس های سنتی، ترمه و سرمه دوزی مطالبی را در خصوص موفقیت و مشکلات کاری خود بیان نمود.

در بخش پایانی برنامه از هنرمندان غرفه دار و برگزارکنندگان نخستین نمایشگاه هنرهای سنتی هنرمندان شهرستان مرودشت تقدیر بعمل آمد و نمایشگاه با دف نوازی رضا زارع هنرمند چیره دست و بااخلاق مرودشتی پایان پذیرفت.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر