خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۴/۱۲/۲۵ ۲۰:۲۹
شناسه خبر : 13379

اسناد جمع آوری شده شهدای عشایر، مکتوب می شود

دبیر اجرایی اولین یادواره ۲۱۳شهید ایل باصری که همزمان با شهادت حضرت فاطمه (س) در شهرستان  مرودشت برگزار شد، از مکتوب شدن آثار جمع آوری شده شهدا، خبر داد.   سهراب امیری دبیر  این یادواره در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: در این یادواره سعی شد گوشه ای از مجاهدتهای ...

photo_2016-03-15_11-34-44

دبیر اجرایی اولین یادواره ۲۱۳شهید ایل باصری که همزمان با شهادت حضرت فاطمه (س) در شهرستان  مرودشت برگزار شد، از مکتوب شدن آثار جمع آوری شده شهدا، خبر داد.

 

سهراب امیری دبیر  این یادواره در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: در این یادواره سعی شد گوشه ای از مجاهدتهای فرزندان عشایر غیور که آگاهانه پا به میدان جنگ با  دشمنان قسم خورده اسلام و این سرزمین گذاشته و در این  مسیر  جان خود را تقدیم کردند، تجلیل گردد.

 

امیری افزود: یادواره شهدای عشایر باصری، ثمره تلاش چند ماهه دوستداران شهدا و یاران ولایت مدار عشایر ایل باصری می باشد.

 

رحمت الله هوشیار دبیر اجرایی این یادواره نیز عنوان داشت: جمع آوری اسناد، عکس، دست نوشته و سوابق رزمندگی این شهدا انجام گردید و مورد بررسی قرار گرفت.

 

هوشیار ادامه داد: در بررسی این اسناد مشخص گردید،شهدای شاخص عشایر، بعضا سوابق فرماندهی تا رده تیپ، گردان و معاونت عملیات قرارگاه را داشته اند و لازم  است رشادت های این شهدا،  به آیندگان معرفی گردد.

 

وی یکی از محاسن این یادواره را حضور چشمگیر جوانان  در بر پایی این یادواره دانست و عنوان نمود:  اسناد و مدارک جمع آوری شده به صورت مکتوب، بزودی انتشار یافته و در  اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

 

گفتنی است ایل باصری یکی از ایلات خمسه است که خاستگاه آن استان فارس بوده و ییلاق آن از اقلید و قشلاق آن تا خنج و بنارویه گسترده  است.

 

ایلات خمسه شامل اینانلو، بهارلو، عرب، نفر و باصری است.