۱۲:۵۶:۵۵ - جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
اسناد رسمی، زمینه ساز بهداشت حقوقی و قضایی در جامعه
حساسیت کار سردفتران، به عنوان امین مردم در نقل و انتقالات به روشنی قابل درک است و این قشر فرهیخته و متعهد در حفظ حقوق افراد جامعه و جلوگیری از تضییع حقوق متعاملین، نقش پررنگی ایفا می نمایند.   تنظیم اسناد رسمی که از مهمترین مصادیق بهداشت حقوقی و قضایی در جامعه می باشد، خود

حساسیت کار سردفتران، به عنوان امین مردم در نقل و انتقالات به روشنی قابل درک است و این قشر فرهیخته و متعهد در حفظ حقوق افراد جامعه و جلوگیری از تضییع حقوق متعاملین، نقش پررنگی ایفا می نمایند.

 

تنظیم اسناد رسمی که از مهمترین مصادیق بهداشت حقوقی و قضایی در جامعه می باشد، خود بیانگر حساسیت کار سران دفاتر در نظم اجتماع و امنیت حقوقی جامعه می باشد.

 

ارتباط کاری مستقیم سر دفتران با دستگاه قضایی در کنار توسعه ثبت رسمی اسناد در سطح کشور، باعث استحکام اصل مالکیت گشته و در کاهش منازعات و اختلافات ملکی موثر بوده است.  خوشبختانه طی سالیان اخیر با برنامه های مطلوب و مدون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جهت مکانیزه نمودن ارائه خدمات و انجام الکترونیکی فرآیندها، شاهد سرعت بخشی انجام امور مراجعین و نیز افزایش ضریب امنیت نقل و انتقالات اسناد در معاملات بوده ایم.

 

بدون شک، افزایش سطح تحصیلات سردفتران محترم نیز در ارتقای کیفیت این خدمات بی تأثیر نبوده است. در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از جامعه سران دفاتر استان فارس دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا در رشته حقوق می باشند که این امر، زمینه ساز ارایه خدمات هرچه مطلوب تر به مردم خواهد بود.

 

روابط عمومی اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان مرودشت

محمدهادی زارع

هفته نامه مرودشت


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر