۱۸:۳۰:۱۰ - دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
اعتراض جمعی از مردم مرودشت به اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان
جمعی از مردم شهرستان مرودشت با انتشار بیانیه‌ای برگزاری نمایش‌های طنز و جشن‌گونه را در شب‌های شهادت امام کاظم(ع)، حضرت شاهچراغ(ع) و وفات حضرت زینب(س) توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان را محکوم کردند. به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، این در حالی است که عده‌ای از جوانان و دوستداران اهل بیت(ع)

جمعی از مردم شهرستان مرودشت با انتشار بیانیه‌ای برگزاری نمایش‌های طنز و جشن‌گونه را در شب‌های شهادت امام کاظم(ع)، حضرت شاهچراغ(ع) و وفات حضرت زینب(س) توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، این در حالی است که عده‌ای از جوانان و دوستداران اهل بیت(ع) خود را رهرو خاندان عصمت و طهارت می‌دانند و بارها برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) اعلام آمادگی کرده‌اند. بنابراین صلاح ندیدند ساکت بنشینند و بیانیه‌ای را صادر کرده و به امضای عده‌ای از دوستداران اهل بیت(ع) رساندند.

همچنین، نمایش ذکر شده نمایش طنز متولد کارخانه ۲ است که از ۲۵ اردیبهشت‌ماه تا ۱۱ خرداد‌ماه در تالار مهر شهرستان مرودشت که متعلق به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت است، برگزار شد.

در این بیانیه آمده است: «عاشورا، خونی بود که با حلقوم زینب(س) به کوچه‌های کوفه و شام کشیده شد و سپس، در فواره بلند خون شهیدان و شعر شورانگیز شیعی، به امروز رسید.

ما مدیون عاشورائیم. اگر آن روز زینب(س) کتاب قطور صبوری را تدوین نمی‌کرد، امروز هیچ‌کس را معیار صبوری نبود. زینب(س) حجت شکیبایی است و آیه بردباری. در شکننده‌ترین لحظه‌ها و در ازدحام آزمون‌ها و آتش و آوارگى، کیست که فصلی از کتاب زینب(س) را بخواند و حقارت رنج خود را در مقایسه با آن رنج‌های کوه‌شکن درنیابد. هنوز هیچ آشنا با عاشورایی، قدرت نیافته بزرگی شخصیت او را درک کند.

اگر می‌خواهید با ما وارد بهشت شوید، ولایت ما را داشته و در عزای ما عزادار و در شادی ما شاد باشید‌. امام رضا(ع) اینک مشاهده می‌کنیم که در شهرستان مرودشت، عده‌ای با به راه انداختن نمایش‌های طنز در شب وفات حضرت زینب(س) مظهر صبر و عشق و وفا، چهره شهر را مخدوش و قلب دوستان اهل بیت(ع) را محزون کرده‌اند.

دین اسلام هیچ وقت با شاد بودن مخالف نبوده و نیست اما آنچه مهم است توجه به زمان و فرصت‌هاست و طبق سیره ائمه(ع) سفارش مؤکد شده است که در ایام شادی ایشان شاد و در عزای ایشان عزادار باشیم.

لذا ما جمعی از دوستان اهل بیت(ع) اعلام می‌داریم که مسئولان شهر باید بدانند که حفظ شعائر اسلامی جزء ضروریات مکتب شیعه و دین اسلام است و برگزاری جشن و نمایش های طنز در ایام سوگواری اهل بیت در مکان‌های دولتی مخالف این شعائر است. از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت نیز می‌خواهیم تا با در نظر گرفتن موقعیت‌ها جهت ارتباط مؤثر و مستمر با مردم و در مسیر انقلاب اسلامی و حفظ آرما‌ن‌هایش گام بردارد.

همچنین از مردم شهرستان مرودشت می‌خواهیم تا با مشاهده چنین برنامه‌هایی ضمن تذکر در قالب امر به معروف و نهی از منکر، بیماردلان را از خود دور، افراد مغرض را نفی و به افراد نادان، بصیرت و بینش بخشند و در جهت روشنگری در جامعه گام بردارند».

نمایش طنز متولد کارخانه 2 در مرودشت مورد هجوم قرار گرفت

اعتراض های مردمی در مرودشت

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت با اعتراض مردم روبرو شد

اعتراض ها ی مردم مرودشت + عکس مرودشت

 

بر چسب ها:

ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر