خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۶/۰۶/۲۸ ۱۵:۱۷
شناسه خبر : 20643

اعمال قدرت در جامعه اسلامی بی معناست

فرمانده سپاه مرودشت در آیین تودیع و معارفه نماینده ولی‌فقیه در سپاه این شهرستان گفت: در جامعه اسلامی چیزی به اسم اعمال قدرت وجود ندارد، مهم خدمت کردن به مردم است.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، علی‌محمد محمدی در آیین تودیع و معارفه نماینده ولی‌فقیه ناحیه مقاومت بسیج سپاه مرودشت که با حضور ...

فرمانده سپاه مرودشت در آیین تودیع و معارفه نماینده ولی‌فقیه در سپاه این شهرستان گفت: در جامعه اسلامی چیزی به اسم اعمال قدرت وجود ندارد، مهم خدمت کردن به مردم است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، علی‌محمد محمدی در آیین تودیع و معارفه نماینده ولی‌فقیه ناحیه مقاومت بسیج سپاه مرودشت که با حضور مسئولان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سپاه فجر و جمعی از مسئولان مرودشت برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه نمایندگی ولی‌فقیه وظیفه سخت و طاقت‌فرسایی را بر عهده دارد، چراکه صیانت از مجموعه بسیج و سپاه در موضوعات اخلاقی، دینی و معنوی کار بزرگی است.

 

وی سپاه را لنگرگاه انقلاب معرفی کرد و بیان داشت: این لنگرگاه نباید دچار لغزش شود، تلاش در جهت حفظ و تقویت موقعیت سپاه بر عهده مجموعه فرماندهی، حفاظت و نمایندگی ولی‌فقیه است.

 

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فجر در خصوص ایجاد تکلیف بیان داشت: رسالت و مأموریت ما نگاه معرفتی به‌ نظام، انقلاب و آرمان‌های اسلام است؛ این نگاه معرفتی برای افراد ایجاد تکلیف می‌کند و اگر نگاه ما با خواسته‌های دنیوی همراه شود، قطعاً غفلت به همراه می‌آورد.

 

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فجر فارس نیز در این مراسم اظهار داشت: در طول تاریخ و بویژه بعد از انقلاب کسانی که نوع نگاهشان به باورهای دینی، اخلاقی و آرمان‌های انقلاب معرفتی بوده و احساس تکلیف کردند، توانسته‌اند کار کنند و نتیجه بگیرند و این نوع نگاه، هم در لوح محفوظ الهی ثبت و ضبط می‌شود و هم در یاد و خاطره مردم باقی می‌ماند، اما در طول تاریخ کسانی هم وجود داشتند که همه هم‌وغمشان این بود که دنیایشان تأمین شود و این نگاه اعتباری و مادی محدود به زمان خاصی نیست.

 

وی احساس مسئولیت را در جامعه امروزی را ضروری دانست و اظهار داشت: امروز برای تحقق باورهای دینی، ارزش‌های انسانی و اخلاقیات و مبانی دینی و اعتقادی در جامعه اسلامی ما نیاز به این داریم که احساس مسئولیت کنیم و اگر احساس مسؤولیت نباشد این باورها محقق نخواهد شد و به‌مرور زمان مبانی دینی، اخلاقی و اعتقادی ما در جامعه کمرنگ می‌شود.

 

حجت‌الاسلام محمد حاجی‌زاده بر مقاومت همه‌جانبه در برابر دشمن تأکید کرد و افزود: امروز ما باید با تمام وجودمان در برابر تمام خواسته‌ها و مطالبات دشمن بایستیم و استقامت کنیم. نظام سلطه و استکبار جهانی به دنبال این است که نوع نگاه‌ها را در این کشور عوض کند و در راستای این هدف بیشتر هم به دنبال خانواده‌های متدین، ارزشی، بسیج و سپاه است، چراکه اگر روزی این‌ها از اهداف عالیه خود منفعل شوند این نظام گرفتار می‌شود.

 

این مقام مسؤول ابراز داشت: دشمن در حال پیش روی است و به‌صورت گسترده فعالیت می‌کند، پس ما هم باید با تمام وجودمان و تمام‌قد در مقابل همه خواسته‌های آن‌ها بایستیم؛ اگر دلمان برای نظام و انقلابمان می‌سوزد باید در کنار ولی امر مسلمین باشیم دغدغه دین داشته باشیم و دنیا و زرق‌وبرق دنیا را رها کنیم.

 

وی به ایثارگری‌های مدافعان حرم اشاره کرد و بیان داشت: الگوی امروز جوانان ما شهدای غریب و مظلوم حریم اهل‌بیت هستند که در سوریه و عراق حماسه آفرینند و امثال شهید حججی‌ها باصلابت و تمام وجودشان در برابر نظام سلطه ایستاده‌اند و آن‌چنان موجی آفریدند که برای همیشه در تاریخ ثبت و ضبط شد. حاجی‌زاده در خصوص ویژگی‌های مدیر در جامعه اسلامی تصریح کرد: در جامعه اسلامی چیزی به اسم اعمال قدرت وجود ندارد و آنچه مهم است خدمت کردن به مردم است. مسئول باید باتقوا باشد و سعه‌صدر داشته باشد و همه از خدماتش بهره‌مند شوند و بهترین مدیر در اسلام کسی است که با ورودش در یک مجموعه منشأ خیر شود و اختلاف‌ها را از بین ببرد و بدترین مدیر نیز کسی است که وقتی وارد یک مجموعه متحد می‌شود در آن مجموعه کینه و نفرت ایجاد کند.

 

در پایان این آیین از زحمات حجت‌الاسلام سید هانی موسوی تجلیل به عمل آمد و هاشم تقدسی به‌عنوان مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سپاه مرودشت معرفی شد