۷:۰۵:۴۰ - پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
افزایش ۲۰۰ درصدی استقبال گردشگران خارجی از تخت جمشید
مدیر اجرایی تخت جمشید از افزایش ورودی تورهای اروپایی در نیمه دوم فروردین و نخستین نیمه اردیبهشت ماه جاری در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت از میراث فرهنگی استان فارس، مسعود رضایی‌منفرد اظهار داشت: برابر محاسبات نمونه آماری

مدیر اجرایی تخت جمشید از افزایش ورودی تورهای اروپایی در نیمه دوم فروردین و نخستین نیمه اردیبهشت ماه جاری در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت از میراث فرهنگی استان فارس، مسعود رضایی‌منفرد اظهار داشت: برابر محاسبات نمونه آماری پایگاه میراث جهانی پارسه پاسارگاد، استقبال گردشگران خارجی از تخت جمشید بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است و در این ایام روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر بازدیدکننده خارجی از کشورهای اروپایی، از این مجموعه جهانی بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: به‌ نظر می‌رسد فضای جدیدی برای ورود گردشگران به کشور ایجاد شده و همین امر می‌تواند صنعت گردشگری کشور را به سمت رشد سوق دهد.

این مسئول مجموعه جهانی تخت جمشید را از شاخص‌ترین بناهای تاریخی کشور خواند و ابراز داشت: افزایش قابل توجه ورود گردشگران به مجموعه تخت جمشید نمونه‌ای بارز و بیانگر نگاه ویژه دولت به بخش گردشگری و ارائه سیاست‌های جدید در تعامل با جهان است.

مدیر اجرایی تخت جمشید با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به‌نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، سهم سازمان میراث فرهنگی را در اجرایی کردن این شعار حائز اهمیت خواند و افزود: بنا بر تحقیقات، هر گردشگر، به طور میانگین علاوه بر هزینه‌های تورهای اقامتی و مسافرتی خود، یک‌هزار دلار را برای صنایع دستی ایران و سوغات سفر هزینه می‌کند که این امر با مؤثر جلوه کردن در اقتصاد کشور، سهمی بسزا در ایجاد اشتغال و درآمدزایی داشته و می‌تواند به فرجام ایده‌آل صنعت توریسم کمک قابل توجهی داشته باشد.

وی همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه سوق دادن اقبال گردشگران اروپایی به بازدید از ایران را پراهمیت برشمرد و گفت: هرچند ایران برای همگان شناخته شده است، اما نگاه جهادی‌گونه مدیریتی در این بخش و فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته، توانست تنش‌هایی را که عامل اصلی کاهش گردشگران خارجی برای حضور در ایران بود، تا حدی برطرف سازد تا جایی که در بزرگ‌ترین و معتبرترین روزنامه‌های جهان، ایران جز ۱۷ کشور مقصد گردشگری سال ۲۰۱۴ معرفی شده که این خود بیانگر تأثیری مثبت، در رویداد گردشگری کشورمان است.

مدیر اجرایی تخت جمشید در پایان ماه‌های اردیبهشت و مهر را، پرترددترین ماه‌های سال از نظر بازدید گردشگران خارجی از مجموعه جهانی تخت جمشید برشمرد و بیان کرد: گردشگران خارجی که در سال جدید از مجموعه جهانی تخت جمشید بازدید کردند، بیشتر از کشورهای ایتالیا، آلمان، فرانسه و انگلیس بوده و نکته جالب توجه اینکه میانگین سنی گردشگران خارجی نیز کاهش یافته است.

بر چسب ها: ,

ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر