خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۶/۰۵/۳۰ ۰۶:۴۴
شناسه خبر : 20394

افزایش ۴۰ درصدی سرانه بودجه شهر مرودشت

شهردار مرودشت گفت: سرانه بودجه شهر را از ۲۶۰ هزار تومان در سال ۹۴ به ۳۶۰ هزار تومان در سال ۹۶ افزایش دادیم و این به معنای رشد ۴۰ درصدی سرانه است.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سید منصور جعفری در جمع خبرنگاران اظهارداشت: شهر مرودشت ظرفیت‌های ناشناخته زیادی دارد و کسی هم ...

شهردار مرودشت گفت: سرانه بودجه شهر را از ۲۶۰ هزار تومان در سال ۹۴ به ۳۶۰ هزار تومان در سال ۹۶ افزایش دادیم و این به معنای رشد ۴۰ درصدی سرانه است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سید منصور جعفری در جمع خبرنگاران اظهارداشت: شهر مرودشت ظرفیت‌های ناشناخته زیادی دارد و کسی هم که شهردار شد دلش نلغزد که پول نیست چراکه این شهر منبع ثروت است.

 

وی بیان داشت: شش ماه حقوق کارکنان شهرداری عقب‌افتاده بود و اکنون پارکبانان و نیروهای خدماتی پا به‌پای شهردار حقوقشان را دریافت کردند.

 

جعفری افزود: سرانه بودجه شهر را از ۲۶۰ هزار تومان در سال ۹۴ به ۳۶۰ هزار تومان در سال ۹۶ افزایش دادیم و اگر بخواهیم شاهد توسعه و بالندگی شهرمان باشیم این مبلغ باید به ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در یک‌روند صحیح برسد.

 

این مقام عالی شهری در خصوص درآمدهای شهرداری گفت: بخش اعظم درآمد شهرداری را از جیب مردم نگرفتم و از جاهای دیگر تأمین کردم و اگر بخواهیم فقط به جیب مردم نگاه کنیم موفق نمی‌شویم و باید به بیرون از مرزهای شهر خودمان نگاه کنیم.

 

شهردار وعده کلنگ زنی دو هتل را هم داد و گفت: دو هتل را در ابتدا و انتهای شهر کلنگ خواهیم زد و سعی کردم وقتی از مرودشت می‌روم وجدانم راحت باشد.

 

جعفری بیان داشت: حقیقت این است که من نمی‌توانم برای اسم‌ورسم خودم زانوی شهرداری را خم‌کنم و شهرداری را بدهکار کنم و بدهی را به شهردار بعدی منتقل کنم. در حال حاضر درآمد و هزینه‌های شهرداری باهم مرتبط است و شاید درآمد بیشتر از هزینه‌های امسال است.

 

وی بابیان اینکه  طبق برنامه خیلی عقب نیستیم و اگر شورای شهر و شهردار بعد سریع کارها را انجام دهند تحقق ۵۰ میلیارد بودجه شهرداری دور از دسترس نیست افزود: حقوق شهروندی را در قالب کتاب داستان هدفمند کردیم و تدریس آن را در آموزش‌وپرورش شهرستان رسمیت بخشیدیم و تمام هزینه‌های سال اول این کتاب پرداخت‌شده است و برای سال دوم هم جلساتی گرفته‌شده و خیلی هم علاقه‌مند هستم که سریع چاپ شود و هزینه سال دوم را هم خودم پرداخت کنم.

 

شهردار مرودشت گفت: علیرغم اینکه برخی از کارهای انتقالی خود از شهرداری را انجام دادم بااین‌حال اگر شورای پنجم اعلام کردند که باید بمانم و شهر به من نیاز دارد، قطعاً به خاطر تعلقی که به این شهر و بزرگان دارم پیشنهادشان را رد نمی‌کنم.

 

این مسوول اجرایی شهری افزود: بنده به‌عنوان شهردار و ریاست شورای اسلامی و اصحاب رسانه به‌عنوان سه ضلع یک مثلث می‌توانیم نقش مهمی را در انتقال بی حاشیه قدرت به شورای پنجم ایفا کنیم.

 

وی ابراز داشت: بنده در هفته آینده در جلسه‌ای گزارش عملکردی را که مرسوم است به منتخبین مردم در شورای پنجم ارائه خواهم کرد تا از وضعیت شهرداری، ظرفیت‌ها و نارسایی‌های پیش روی مجموعه مطلع شوند.