۶:۲۵:۱۵ - شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳
امام جمعه مرودشت: رئیس اداره ارشاد مرودشت هرچه زودتر معرفی شود
امام جمعه مرودشت با بیان اینکه چند ماه است که اداره فرهنگ و ارشاد مرودشت بدون رئیس اداره می‌شود،از مسئولان خواست تا هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کنند.    به گزارش خبرگزاری تسنیم از مرودشت، حجت‌الاسلام قنبر علی احمدی در جمع نماز گزاران این شهر با اشاره به فلسفه قیام عاشور اظهار کرد: همواره

139304201747039473183363

امام جمعه مرودشت با بیان اینکه چند ماه است که اداره فرهنگ و ارشاد مرودشت بدون رئیس اداره می‌شود،از مسئولان خواست تا هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کنند.

 

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مرودشت، حجت‌الاسلام قنبر علی احمدی در جمع نماز گزاران این شهر با اشاره به فلسفه قیام عاشور اظهار کرد: همواره انسان‌ها به دنبال یک زندگی عادی بوده‌اند اما امام حسین (ع) از انسان‌هایی است که تاریخ‌ساز بوده و انسان‌ها را در مسیر استقلال تشویق کرده و در برابر آنچه که افرادی ادعای نخبگی و شجاعت می‌کردند او سرآمد همه آنها بوده است.

 

خطیب جمعه مرودشت خاطرنشان کرد: در برابر حرکت امام حسین (ع) یک عده در تقابل قرار گرفتند تا به اهداف خود برسند، اما در این تقابل خطری که این حرکت‌ها را متوجه می‌کنند تقابل فیزیکی نیست بلکه حرکتی است که دشمنان با ابزار نفاق و دورویی به جنگ با اسلام می‌پردازند.

 

امام جمعه مرودشت گفت: امروز نیز دشمنان با ابزار فساد و مسائل غیراخلاقی به دنبال ساقط کردن نظام‌های اسلامی هستند، توسعه ماهواره‌های کشورهای غربی و نشان دادن بی‌بندوباری و مواد مخدر از مصادیق امروزی اقدامات دشمنان برای مقابله با حکومت اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام احمدی بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر تاکید و اظهار کرد: اگر این دو فریضه را فراموش کنیم  چیزی از برنامه‌های اسلامی برایمان نمی‌ماند بنابراین مردم باید به تذکر لسانی توجه کنند و در جامعه ترویج دهند و وظایفی هم که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بر عهده مسئولان حکومتی است در جای خود باید انجام شود.

 

امام جمعه مرودشت وحدت را از دیگر پیام‌های قیام عاشورا خواند و خاطرنشان کرد: موضوع وحدت مسئله‌ای که نباید با تشدد و اختلاف‌افکنی آن را از مسیر خود خارج کرد.

 

وی با قدردانی از عزاداری‌های مردم در ایام محرم بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به عمق مسئله عاشورا در مراسم‌ها تاکید و تصریح کرد: شناخت هر چه بیشتر از واقعه عاشورا آن را پویاتر می‌کند.

 

حجت‌الاسلام احمدی از هئیت‌های عزاداری خواست تا هئیت‌ها را به یک اجتماع بزرگ تبدیل کنند و این فرهنگ را همچون شهرهای دیگر مورد توجه قرار گیرد و مسئولان نیز در راستای تحقق این موضوع تلاش کنند.

 

ضرورت توجه عزاداران به نماز ظهر تاسو عا و عاشورا، ذبح گوسفندان در حاشیه خیابان‌ها نه در مسیر اصلی عزاداران و استفاده از علم‌های سنتی به جای علم‌هایی که به شکل صلیب و نمادهای خاصی هستند از موضوعات دیگری بود که امام جمعه مرودشت به آن پرداخت.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی مرودشت با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و همچنین روز فرهنگ عمومی بر ضرورت توجه بر مسئله فرهنگ عمومی تاکید و با بیان اینکه زیبنده این شهر نیست که چند ماهی است رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی  ندارد از مسئولان مربوطه خواست تا  هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان مشخص شود.

 

امام جمعه مرودشت همچنین تعطیلی مغازه‌ها در وقت نماز، سیگار نکشیدن در اماکن عمومی، توجه به قوانین راهنمایی رانندگی، ورزش‌های همگانی را از نمونه‌های فرهنگ عمومی دانست.

 

وی به سالروز تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش آموز اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از بهترین برنامه‌هایی که ما از حرکت حسینی آموختیم مبارزه با استکبار جهانی است.

 

حجت الاسلام احمدی از مردم برای تکمیل ساخت مصلی این شهر که در حال حاضر محل برگزاری نماز جمعه است درخواست کمک کرد و از نماینده مردم مرودشت نیز درخواست کرد تا به قول مساعدی که درباره اختصاص ۵۰۰ میلیون برای ادامه ساخت مصلی داده عمل کند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر