۶:۵۱:۵۵ - پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵
بازدید مدیرکل امور عشایر فارس از مناطق عشایری شهرستان مرودشت
در راستای تکریم عشایر، مدیر کل امور عشایر استان فارس به همراه مشاور عمرانی و معاونت بازرگانی اتحادیه دامداران استان فارس ضمن حضور در شهرستان مرودشت، از نزدیک در جریان مشکلات عشایر شهرستان قرار گرفت.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” مهندس نکوئیان ضمن حضور در اداره امور عشایر مرودشت و ملاقات با کارکنان و

20161001_125036

در راستای تکریم عشایر، مدیر کل امور عشایر استان فارس به همراه مشاور عمرانی و معاونت بازرگانی اتحادیه دامداران استان فارس ضمن حضور در شهرستان مرودشت، از نزدیک در جریان مشکلات عشایر شهرستان قرار گرفت.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” مهندس نکوئیان ضمن حضور در اداره امور عشایر مرودشت و ملاقات با کارکنان و همچنین اعضای شرکت تعاونی عشایری مرودشت، از آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به عشایر آگاه گردید و از ساختمان اداری جدید اداره امور عشایر مرودشت نیز بازدید نمود.

 

وی در ادامه به همراه رئیس و کارشناس اداره امور عشایر و مدیر عامل شرکت تعاونی عشایری مرودشت، به بازدید از مناطق عشایری شهرستان پرداخت و با تعدادی از عشایر ایل بزرگ خمسه دیدار نمود.

 

مدیرکل امور عشایر استان فارس ضمن حضور در چادر یکی از عشایر، در جریان مسائل و مشکلات عشایر (بویژه تامین آب و آبرسانی با توجه به خشکسالی و نبود منابع آبی تحت مالکیت اداره امور عشایر مرودشت) قرار گرفت.

 

همچنین در ادامه این بازدید، مهندس سالاری، مشاور مدیر کل، ضمن بازدید از منطقه عشایری تنگ بخورا گلمکان درودزن، آخرین وضعیت اقدامات اداره امور عشایر مرودشت در خصوص حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب آشامیدنی و همچنین مسائل و مشکلات عشایر از جمله آبرسانی، پروانه چرا و عرف مرتعی و عدم امکان کوچ و مشکلات مربوط به اسکان آنها در منطقه عشایری یادشده را بررسی نمود.

 

مهندس نعمتی بخشدار درودزن نیز در این دیدار، “گردشگری عشایری” را مهمترین پتانسیل منطقه عشایری تنگ بخورا بر شمرد و خواستار فراهم آوردن شرایط مناسب جهت ایجاد سایت گردشگری عشایری در این منطقه گردید.

 

لازم به ذکر است شهرستان مرودشت از جمله شهرستان عشایری استان است که در تمام فصل‌های سال میزبان عشایر در چهار شکل زیست‌بومی شامل عشایر ییلاقی، قشلاقی، میانبند و مهاجر است که در این شرایط، تامین نیازهای عشایر از جمله آبرسانی سیار از اهمیت بالایی برخودار است. براساس نتایج سرشماری عشایر کوچنده در سال ۱۳۸۷، جمعیت عشایری شهرستان مرودشت از جمعیت عشایری ۱۰ استان کشور بیشتر است و با در نظر گرفتن عشایر عضو شرکت تعاونی عشایری مرودشت که شامل عشایر شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد و خرمبید می‌گردد،​ جمعیت عشایری مورد خدمات این شرکت تعاونی از جمعیت عشایری ۱۳ استان کشور بیشتر می‌باشد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر