خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۵/۰۴/۰۸ ۱۴:۵۲
شناسه خبر : 14945

با نوجوان مرودشتی، از سایپای تهران تا تیم ملی

درخشش ملی پوشان والیبال در سطوح جهانی، باعث شد در سال های اخیر نوجوانان بسیاری روی به این ورزش جذاب آورند و خانواده ها نیز متقاعد شوند به غیر از فوتبال، می توان به آینده ورزشی این رشته نیز امیدوار بود.   علی صفایی، یکی از نوجوانان شایسته مرودشتی است که این روزها سخت تمرین ...

photo_2016-06-22_10-00-47

درخشش ملی پوشان والیبال در سطوح جهانی، باعث شد در سال های اخیر نوجوانان بسیاری روی به این ورزش جذاب آورند و خانواده ها نیز متقاعد شوند به غیر از فوتبال، می توان به آینده ورزشی این رشته نیز امیدوار بود.

 

علی صفایی، یکی از نوجوانان شایسته مرودشتی است که این روزها سخت تمرین می کند تا از رقابت سنگین با همسالان خود از سراسر کشور سربلند بیرون آمده و پیراهن تیم ملی را بر تن نماید. حضور در مرحله دوم اردوی تیم ملی دانش آموزی، بهانه ای شد تا با این فرزند برومند مرودشت، همراه شویم:

 

در خصوص اولین اردوی تیم ملی کمی توضیح دهید. اردو چند روزه بود؟

این اردو، سه روزه بود که به میزبانی ارومیه برگزار شد. ابتدا قرار بود ۲۰ نفر در این اردو حضور داشته باشند اما با صلاحدید مربیان، ۳۴ نفر از سراسر کشور به اردو دعوت شدند و زیر نظر آقایان بنایی و معصوم پور به تمرین پرداختند.

 

تمرینات بیشتر تاکتیکی بود یا تکنیکی؟

تمرینات بیشتر تاکتیکی بود و به نظر می رسید قصد مربیان، دیدن مهارت های دانش آموزان باشد. شرایط اردو نیز بسیار مناسب بود. بازکنان خوبی نیز در این اردو حضور داشتند که از فیزیک بسیار خوب و مهارت بالایی برخوردار بودند.

 

از عملکرد خوتان راضی بودید؟

بله. امیدوار هستم که در میان راه یافتگان به مرحله بعدی باشم.

 

شرایط والیبالیست های مرودشت را چگونه می بینید؟

شهرستان مرودشت در زمینه والیبال بسیار مستعد است ولی متأسفانه از این سرمایه ها، استفاده بهینه نمی شود. هم بازیکنان و هم مربیان خوبی در سطح شهرستان داریم ولی حمایت کافی از آنها نمی شود و چون تیم در سطح کشور نداریم، بازیکنان نیز دیده نمی شوند.

سال گذشته که فرصت حضور بازیکنان مرودشتی در لیگ برتر با  تیم پارس مهر به وجود آمد، بچه ها دیده شدند و بعنوان مثال بنده و آقای محمد کارگر توانستیم به سایپا بپیوندیم.

 

در مرودشت زیر نظر چه کسانی تمرین می کنید؟

در مرودشت زیر نظر آقای آزادی و آقای محمد کارگر نیز از شاگردان آقای مرادی بوده اند.

 

در چه مقطعی تحصیل می کنید؟ آیا تمرین حرفه ای به درس خواندن لطمه نمی زند؟

امسال، سوم هنرستان بودم و در رشته تأسیسات تحصیل می کنم. شرایط خیلی سخت هست ولی چون به راهی که انتخاب کرده ام علاقه دارم، سعی می کنم از درس هم عقب نیفتم.

 

از شرایطی که باشگاه سایپا برای شما در نظر گرفته راضی هستید؟

به طور کلی در رده های سنی نوجوانان و جوانان، قراردادهای چشمگیری بسته نمی شود. باشگاه خوابگاه در اختیار ما قرار داد و بحث مدرسه را هم حل کرد اما سایر کارها با خودمان است.

 

به طورکلی در این سن، دور از خانواده بودن بسیار سخت است. اگر در استان خودم، تیمی برای حضور در رقابت های سطح اول کشور وجود داشت، به شهر دیگری نمی رفتم.

 

حمایت مسئولین استانی و شهرستانی از شما چگونه بوده است؟

در استان که حمایت خاصی نشده، در سطح شهرستان هم دیدارهایی با برخی مسئولین داشته ایم و وعده هایی از سوی شهردار و نماینده محترم داده شده که منتظر نتیجه آنها هستیم.کلأ می توان گفت، ما در این مسیر تنها هستیم و هزینه ها همه بر دوش خانواده است و اگر حمایت های خانواده ام نبود، قطعأ نمی توانستم بدون دغدغه تمرین کنم.

 

الگوی ورزشی شما کیست؟

آقای محمدحسین نجاتی، مایه افتخار ما مرودشتی هاست و سعی کرده ام به عنوان یک همشهری موفق، ایشان را الگوی خودم قرار دهم.

از میان بازیکنان حال حاضر نیز در پست خودم محمد موسوی از بهترین بازیکنان است.

 

صحبتی مانده که در پایان بخواهید بیان کنید؟

یک بار دیگر از زحمت های خانواده ام و حمایت های آنان تشکر می کنم. همچنین از زحمات مربیانم چه در مرودشت و چه در سایپا و آقای غلامی مسئول هیات و خواهر گرامی ایشان که برای ثبت نام در تهران خیلی به من کمک کردند تشکر می کنم.

 

از شما هم که همیشه از ورزشکاران حمایت می کنید، ممنونم.

 

«منبع: هفته نامه مرودشت»

«گفتگو از آرزو اسماعیلی»