۱۴:۴۷:۳۹ - یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴
برگزاری اولین جلسه هم اندیشی شهروندان سیدان با شورای اسلامی این شهر+ تصاویر
اولین جلسه هم اندیشی شهروندان سیدانی با شورای اسلامی شهر در کتابخانه عمومی این شهر برگزار شد.  هفته نامه مرودشت، این جلسه به درخواست شهروندان سیدان از شورای اسلامی شهر سیدان و در راستای منویات مقام معظم رهبری و نام گذاری امسال به نام” دولت و ملت، همدلی و همزبانی” و با هدف ایجاد ارتباط

IMG_8921

اولین جلسه هم اندیشی شهروندان سیدانی با شورای اسلامی شهر در کتابخانه عمومی این شهر برگزار شد.

 هفته نامه مرودشت، این جلسه به درخواست شهروندان سیدان از شورای اسلامی شهر سیدان و در راستای منویات مقام معظم رهبری و نام گذاری امسال به نام” دولت و ملت، همدلی و همزبانی” و با هدف ایجاد ارتباط سازنده بین شهروندان و شورای اسلامی شهر برای پیشرفت و توسعه سیدان برگزار گردید.

 

این جلسه با استقبال اهالی روبرو شد و اقشار مختلف شهر سیدان، معتمدین، خیرین، فرهنگیان، دانشجویان، اصناف، بازاریان، ورزشکاران، کشاورزان، تولید کنندگان و فعالان اجتماعی در آن حضوریافتند.

 

در ابتدای این نشست به جایگاه و ویژگی های سیدان و شهروندان سیدانی در شهرستان واستان فارسد ر عرصه های مختلف قبل و بعد از انقلاب اسلامی اشاره شده و افتخارات بدست آمده را مرهون تلاش و روحیه بالای مشارکت اقشار مختلف مردم سیدان در همه امور به تاسی از آموزه هاو باورهای دینی ومذهبی برای توسعه وآبادانی این شهر دانستند.

 

در ادامه جلسه تعدادی از فعالان اجتماعی به بیان نظرات خود پیرامون رفتار شهروند مدار و تاثیر آن بر حوزه های فرهنگی سیاسی و اقتصادی برای توسعه جامعه پایدار پرداختند و نقش نهاد مردمی شورای اسلامی شهر در ایجاد وحدت، ترغیب و انگیزش شهروندان برای مشارکت فکری و عملی در فعالیت های اجتماعی را بازگو کردند.

 

بررسی اجمالی برخی از مشکلات مدیریتی، نیاز سنجی، برنامه ریزی و عقب ماندگی در حوزه های مختلف شهر سیدان بخصوص در حوزه فرهنگ از دیگر موضاعاتی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

 

اعضای شورای اسلامی شهر سیدان با تقدیر از برگزار کنندگان جلسه بیان کردند چنین حرکت های که حامی شورای اسلامی شهر می باشد لازم است و باید سالها قبل اتفاق می افتاد. اعضای شورا ضمن اشاره به باز بودن درب شورا به روی همه اقشار شهر برای حضور و ارائه مشورت و راهکار سازنده، از در خواست شهروندان برای ایجاد فضای مشورتی وتعامل بین شهروندان و شورای شهر با تشکیل کار گروه های تخصصی استقبال کردند.

 

در پایان جلسه متن در خواست برگزار کنندگان نشست قرائت گردید که بخشی ازآن بشرح زیر است:

 

تلاش های شورای محترم اسلامی شهر سیدان وهمه مسئولینی که در گذشته برای عمران و آبادانی سیدان قدم برداشته ، وموجب آثار خیر شدند را ارج نهاده و خواستار تلاش در حفظ و رشد جایگاه سیدان در سطح شهرستان و استان می باشیم.جایگاهی که مدیون پیشینیان و افتخارات اهالی این منطقه در دوران انقلاب اسلامی وهشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در عرصه های فرهنگی،مذهبی، اقتصادی سیاسی و اجتماعی هستیم. تلاشی در حد نام و جایگاه سیدان.

 

از نهاد مردمی شورای شهر انتظار می رود با توجه به وظایف شورا و بهره گیر ی از تجربیات دوره های گذشته و نقد هایی که به آن وارد بوده است، بستر مناسبی را به و جود آورد تا با مشارکت فکری حامیان و صاحب نظران، تحقق مطالبات شهروندان را آسانتر کرده و در نهایت موجب اعتماد و رضایتمندی بیشترنسبت به شورای شهر گردد.

 

شورای شهر باید با بهره گیری از الگوه های نوین نظارت و مدیریتی تلاش در رفع بدبینی و باور اشتباه نسبت به منتقدین به عنوان مخالف و ایجاد فرهنگ نقد پذیری و پاسخگویی نزد مسئولین شهر و بخش نماید.

 

عزیزانی که با نیت خیر، مسئولیت خدمتگزاری در شورای شهر را پذیرفته اند باید با شهامت، شجاعت و صداقت و به دور از مصلحت اندیشی و محافظه کاری در انتخاب مدیران حوزه بخش و شهر سیدان حساسیت و دقت نظر داشته و در تعاملات سیاسی، رویکرد مناسبی با نظرکارشناسان و اهل فن اتخاذ گردد و برای ورود جوانان تحصیلکرده توانمند شهر و بخش سیدان در پست های مدیریتی نیز تلاش داشته باشند.

 

حمایت از فعالیت رسانه مستقل و بومی که حامی منافع مردم به عنوان نماینده افکار عموی در شهر سیدان جهت اطلاع رسانی به موقع و شفاف در دستور کار قار گرفته و از شیوه اطلاع رسانی فعلی که تحت عوامل درون سازمانی انجام می شود(روابط عمومی دستگاه) و تامین کننده منافع دستگاه و سازمان و یا نهاد مربوطه می باشد، دوری گردد.

 

از شورای اسلامی شهر تقاضا می شود زمینه تشکیل کمیته و یا کار گروه تخصصی در شورا ی شهر برای کیفیت بخشی به وظایف شورا و تقویت مشارکت فکری و عملی شهروندان برای تحقق مطالبات شهروندان را فراهم آورد.

 

طرح مطالبات،پیشنهادات و یا انتقادات درموضوعات مختلف به دور از دسته بندی های جناحی، سیاسی ویا قومی از سر خیر و برای رضای خدا در جهت منافع عموم و حمایت از برنامه های پیشرفت شهر در کنار اعضای محترم شورای اسلامی و مسئولین شهر و بخش می باشد.

 

در حاشیه این نشست از شورای اسلامی شهر در باره تخریب کو چه باغهای تاریخی سیدان، تعطیلی نانوایی نان محلی سیدان، روند پیگری اجرای پروژه مرکز بستر درمان و عدم برگزاری جلسه پرسش و پاسخ توسط برومندی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی با شهروندان سیدانی در چهار سال گذشته،پرسش شد.

IMG_8925 IMG_8936 IMG_8932

IMG_8930 IMG_8886 IMG_8888 IMG_8896 IMG_8899

  1. سجادی   تیر ۱۴, ۱۳۹۴  

    با سلام. راجع به قسمتی که گفته تخریب کوچه باغها. اولا که دیگه دیواری نمونده تا بخواد تاریخی بشه چرا که به علت فرسوده بودن داره ریزش میکنه وامکان داره روسر مردم هم بریزه از طرفی این مسیر رفت اومد مردمه ونیاز به اصلاح وبزرگتر شدن داره.دوما خود باغ دارها بامراجعه به شورا وشهرداری ورضایت کامل نسبت به عقب نیشینی کردند که مورد تاکید امام جمعه محترم بوده وبه نظر من اگر مردم همکاری کنند و اخر کار کاه گل بشه وبافت قدیمی هم به خودش بگیره جالب میشه.البته یه عده هم که منافعشون توخطره دارن فرافکنی میکنن.خداوند به همه مسولین که برای رضا ی خدا ومردم کارمیکنن خیر بده

  2. جعفری   تیر ۱۴, ۱۳۹۴  

    سلام. البته جلسه طبق شنیده ها بیشتر به میتینگ سیاسی وانتخاباتی شبیه بوده تا همفکری وهم اندیشی برای حل مشکلات شهر

  3. رضایی   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    همشهری عزیزآقای جعفری ای کاش ابتدا تعریفی از میتینگ سیاسی ارائه می شد تا وقتی قرار بر اساس شنیده ها! قضاوت شود بهتر قضاوت بشود.ضمنا گفته می شود کسی که خودش را به خواب می زند دیگر نمی شود او را بیدارکرد! و یک خواهش از شما جناب جعفری از یک نفر بی طرف که در جلسه حضور داشته سئوال بفرمایید یا متن را بدون عینک بدبینی مطالعه فرمایید.

  4. رضایی   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    ببخشید یادم رفت از آقای سجادی که به نظر میاد یا خودش مسئوله ویا از اعضای شورای شهر هستند هم تشکر کنم از بابت این همه دقت و توجه که اصل ماجرا ی مطرح شده را فراموش کردند ویه راست رفتند به کوچه باغها.تورا خدا به در خواست های که آقایون مطرح کردند وحرف خیلی ها هست ٰیه نظر هم میدادین خدا رو خوش نمیاد همش به حاشیه بریم.من هم از همه مسئولینی که خدمت به مردم می کنند و به حاشیه نمی روند تشکر میکنم.راستی خوش به حال کوچه های بافت قدیم یزد که تو سیدون نیست والا با وهمین استلال کوچه ها تخریبٰٰ، گشاد تربعد با بلوک ساخته و با کاه گل ماست مالی میشد!!!به این میگن فکر بکر، هرجا نتونستیم کسی رو قانع کنیم، میگیم یه عده منافعشون در خطره!

  5. برزگر   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    کاکا چیزی که اون روز گفته شد و اینجا نوشته شده خداییش من که خیلی خوشحال شدم و افتخار کردم به این جونها دست شون درد نکنه ما هم پشت سرشون هستیم. کاکام از قدیم گفتن اگه دشمنت هم حرف حق و درست میزنه گوش کنید.بزارید به کاکا جعفری بگم قربونت بشم اشتباه به عرض رسوندن شاید ایرادی باشه ولی کار خوبی کردند ونباید انگ بزنیم باید کمک کنیم هرجاش هم اشتباه باشه تو خودمون درستش کنیم.قربونتون برم

  6. بشارتی   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    سلام.برگزاری اینطور جلسات مفید بوده به شرطی که کار کارشناسی شده باشه و از همه اقشار مختلف مردم استفاده بشه و فقط در حد حرف نباشه که به عمل کار براید به سخنرانی نیست.ممنون از برگزار کنندکان جلسه . از زحمات اعضای محترم شورای شهر کمال تشکر را دارم.

  7. سجادیان.ر   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    باسلام.جادارد اززحمات اقای سلیمانی وزارع جهت انعکاس اخبار ومسایل ومشکلات سیدان تشکر بکنیم.رسانه اگر بدون مقاصد جانبی وحاشیه هدفش را دنبال کند قطعا موفق خواهد بود.

  8. seyd   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    بسیار خوشحال کننده است این اقدام جوانان سیدان خدا خیرتان بدهد و از تخریب افراد تنگ نظر خسته نشوید.اعضای شورای شهر هم باید از این فرصت به نفع خودشان استفاده کنند.

  9. سید صادق   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    از گفته آقای جعفری باید نتیجه بگیریم هر عده هرجا جمع شدند و ازمسئولین تقاضای منطقی داشتند.بگیم اینا افراد سیاسی هستند و کارشون تبلیغات سیاسیه.آخه آقای محترم وقتی دارن میگن مشورت با افراد متخصص در حوزه های مختلف از خطا رفتن تصمییمات شورای جلوگیری می کنه کجاش سیاسیه؟ وقتی میگن در انتخاب شهردار دقت کنید تا کلاهی به این گشادی سر شهر نرود کجاش میتینگه؟وقتی به شورای شهر میگن قبل از انتخابات شورا حرفی زدید و حالا خلاف اون عمل می کنید کجاش سیاسیه؟وقتی داره گفته میشه باید توقع ما سیدانی ها باید در حد و نام سیدان باشه مشکلش چیه؟ وقتی گفتند هرچی داریم میریم جلوتر دارن مدیرای ضعیف بهمون میدن و شهر داره آسیب میبینه بازم میتینگه؟ ولی باید بگیم عجب میتینگیه!!!

  10. محمد   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    این طور جلسات باعث میشه در ضمیر نا خودآگاه شهروندان روحیه ی مطالبه گری تقویت بشه و باعث میشه دیگه به اون حق کم قانع نباشیم و سعی کنیم به حداقل ها افاقه نکنیم و در جواب جناب جعفری عزیز بنظرم جنابعالی دقتی که در انتخاب کلمه بکار بردید در متن جلسه بکار میبردید خودتون شرمنده خودتون میشدید ….

  11. ارش   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    ای کاش یکی دوسال پیش که جلسه ای به همین موضوع برگزار شد برای انتخاب شهردار در حد شهر شورای اسلامی سیدان جبهه گیری نمی کرد و همکاری رو لبیک می گفت تا به اینجاها نمیرسیدیم اما جلوی ضرر رو هر زمان بگیری منفعته انشالا این بار شورا اشتباهت خودش رو بپذیره و همکاریه شهروندان رو قبول کنه تا به ایده آل ها نزدیک شویم

  12. مجید   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    واقعا بسیار خوشنود کنندست همکاریه شورا و شهروند.به نظر من شورایی که شهروندان رو توی زمینه کاری و مالی پشت سر خودش داشته باشه جلوی کوه هم می تونه وایسه و حق شهر رو بگیره .انشاالله این جلسات بتونه متداول باشه و همکاری ها پابرجا…

  13. سعید   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    دوستان باید منتظر اقدام شورای محترم شهر باشیم ببینیم چه پاسخی به این درخواست ها داده می شود.تا حالا که شورای شهر در اصلی ترین وظیفه اش که دیگر تلاش ها رو نیز تحت تاثیرقرار می دهد یعنی انتخاب شهردار کارنامه خوبی نداشته است و سوال اینجاست چرا اینقدر بر تصمیم اشتباه خود اصرار دارند.

  14. جعفری   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    سلام.دوستان وهمشهریان.منم مثل شماها دغدغه سیدان را دارم ودلم برای سیدان می سوزد هدفم اینه کا باید برای سیدان کار بشه و فقط در حد حرف وجلسه نباشه.واز جاسات کار بیرون بیاد.سیدان جایگاه بالاتری داره وان شالله با همدلی وهمزبانی واتحاد بتوانم امکانات بهتری برای شهرموم فراهم کنیم.یاعلی

  15. شهروند   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    سلام. اول عرض خدمت جناب جعفری که اگه خودتون رو اسم سیدان تعصب دارید و هدف ما رو دنبال میکنید و دور از قوم گرایی و …. به این جلسات توجه میکنید تشریف بیارید در جلسات حضور داشته باشید تا اشتباه به عرضتون نرسونن. و یا اینکه اونی که خدمتتون مطالب جلسه رو رسونده درست گفته خدمت شما اما حجم جلسه اینقد بالا بوده که درک و حجم مطالب گسترده تر از افکار شما بوده و در حضم موضوع دچار اختلال شدید که این جای تاسف داره. بازهم جا داره از کلیه دوستان که در برگزاری همچین جلسات باشکوهی قدم بر میدارن خصوصا همشهریان گرانقدر تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم. ما همچنان منتظر قدم های استوارتان هستیم و در هر زمان پا در جای پای شما میگذاریم چرا که سیدانی آباد حق و هدف اصلی ماست. خدا قوت.

  16. فردین   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    جلسه بسیار خوبی بود و عموم اقشار مردم شرکت داشتن اوایل جلسه شورا سعی در منحرف کردن جلسه بود ولی این خوده شهروندا بودن که دیگه از شعار دادن شورا خسته شده بودن و جلسه رو به روی خوبی سوق دادن حالا همه منتظر حرکت شوراییم ،منتظریم و امید داریم به درخواست های قبلی گوش دهند

  17. یک شهروند   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    امیدوارم چنین جلساتی ادامه پیداکنه که به نفع مردمه درضمن شورا که اعلام کردن توهمون جلسه که ما با طرح کوچه باغ مخالفیم وتااونجایی که من میدونم باغداری نرفته به شورا که بگه کوچه باغ راتعریض کنید

  18. حسین   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    با یک نگاه ساده به متن می شود فهمید که هدف برگزار کنندگان جلسه خیلی واضح و روشن همکاری با شورای شهر برای پیشرفت شهر می باشد.اظهار نظر ها نیز موید این مطلب می باشد. شورای اسلامی شهرباید از این فرصت و پشتوانه جوانان شهر استفاده کنند.

  19. زارع   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    شهر رشد کرده و شهروندانش هم با سوادتر و بالغتر شدن و توقع به طبع بالاتر رفته و این طبیعی است.سیدانی ها همیشه پیش رو و اهل فکرو منطق هستند و این رو ثابت کردند.
    این حرکت جوانان شهر واقعا عالیه برگزار کنندگان این جلسه ها با دعوت از عموم از همکاری بیشتر مردم می توانند بر خوردار شوند.

  20. علی رضا   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    دوستان این نظریکی از شهروندان در خصوص جلسه می باشد:امیدوارم با تداوم یافتن جلسات، مسئولین شهر سیدان از سطحی نگری و سنت اندیشی دست برداشته و خود را ملزم به استفاده از تفکر جمعی و احترام به نظرات خیر خواهانه بدانند.

  21. میلاد   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    جلسه بسیار عالی بود انشاالله تکرار شود و نتیجه اش را بتوانیم ببینیم با تشکر

  22. محمد حسین   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    دمتون گرم خدا روشکر که نسل دیگری از جوانان دلسوز پیشرفت سیدان پا گرفته اند و مسئولین شهر باید قدرشان را بدانند.آقا ما که پر پا قرص با شما هستیم. شورای شهر انصافا داره برا شهر تلاش میکند و خدا ند خیر شان بدهد اما ایراداتی وجود داره که باید برطرف کنند چون دوسال از دوره خدمتشان گذشت.

  23. سید غلامرضا   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    کسی منکر کار های خوب شورا نیست و دستشان درد نکنه اما چرا برای مسکن مهر،انتخاب شهردار ضعیف پاسخ نمی دهند؟ چرا برای حرف خودشان و خواسته های مردم اهمیت قائل نمی شوند؟اگر از جایی تحت فشار هستند به مردم بگویند تا اعتماد مردم از شورا کم نشود.ببخشید از اینکه رک وکمی خارج از موضوع صحبت کردم.دست شهروندان پیگر درد نکند خداقوت.

  24. سید محمد   تیر ۱۶, ۱۳۹۴  

    واقعا جا دارد به همشهریان دلسوز پیشرفت سیدان تبریک گفت .ولی دوستان باید واقعیت رو جدی بگیریم و واقعیت این هست که این ترکیب شورا امتحان خودشان را پس دادند و در اولین اقدام به شعار خودشان و خواسته مردم (انتخاب شهردار)پشت کردند .به نظر بنده فکر افراد جدید برای ورود شورای شهر باشید

  25. علی   تیر ۱۸, ۱۳۹۴  

    آقایون برگذار کننده جلسات واقعاً دمتون گرم خدا قوت
    خدا خیرتون بده امیدوارم که این جلسات مداوم باشه تا مردم بتونن دوستانه و در کنار شورا مشکلات شهر رو برطرف کنن. اعضای شورا هم به نظر من یه فرصت طلایی گیرشون اومده باید کمال استفاده رو از این جلسات ببرن.بنده در جلسه حضور داشتم فوقالعاده جلسه خوبی بود هرچند که در ابتدا اعضای شورا خواسته مردم و برگذار کننده رو متوجه نشده بودند که هدف این جلسه چیه!!!.واقعا خوشحالم که اینگونه اتفاقها داره تو سیدون رخ میده.تشکر همشهریان دلسوز سیدونی

  26. سجادیان   تیر ۲۰, ۱۳۹۴  

    جلسات هم اندیشی بسیار در توسعه وپیشرفت شهر موثر است.به شرطی که در پشت پرده هدف سیاسی نباشد واز افراد جلسه استفاده ابزاری برای رسیدن به مقاصد شخصی نشود و شورا نباید درگیر مسایل سیاسی و تحت فشار افراد خاص و انگشت شمار تصمیمات اشتباه و جبران ناپذیر بگیرد.شورا نماینده عامه مردم است نه افراد خاص

  27. سید محمد   تیر ۲۲, ۱۳۹۴  

    آقای سجادیان عزیز کاربرد واژه “پشت پرده”سیاسی “بدون دانستن معنا و مفهوم به کلیشه کوته نظران تبدیل شده که تاریخ مصرف آن گذشته است.جناب سجادیان همانطور که فرمایش داده اید اتفاقا این دوستان با شما هم عقیده اند که شورای شهر شورای عامه است نه افراد خاص!یعنی شورای شهر متعلق به همه شهروندان است از یک نفر تا چندین نفر،موافق و مخالف.دوستان دلسوز ناپیدای همیشه در پشت پرده به این طرف پرده تشریف بیاورید تا هر چیزی را پشت پرده نبینیدو هر حرف حق و منطقی رو به نوعی سیاسی نخوانیدٰوهر گروهی را خاص نشمرید!بیایید این طرف پرده تا باساز نا کوک این قدر مخالف ننوازید!


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر