۱۳:۵۲:۱۸ - یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
برگزاری آیین اختتامیه جشنواره معرفی توانمندی‌های عشایر
آیین اختتامیه جشنواره توانمندی‌های فرهنگی و هنری قبائل عشایر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد. خبرگزاری فارس– صبح امروز جشنواره فرهنگی و هنری عشایر که با هدف احیای فرهنگ و سنت اصیل عشایر برای نخستین بار به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در حالی به کار خود پایان داد که با استقبال

13920214000171_PhotoA

آیین اختتامیه جشنواره توانمندی‌های فرهنگی و هنری قبائل عشایر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.

خبرگزاری فارس صبح امروز جشنواره فرهنگی و هنری عشایر که با هدف احیای فرهنگ و سنت اصیل عشایر برای نخستین بار به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در حالی به کار خود پایان داد که با استقبال مسافران، میهمانان، مردم و طوایف مختلف عشایر مرودشت روبه‌رو شد.

 

این جشنواره که از لحظه تحویل سال با حضور گروه‌های عشایری از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کردستان، هرمزگان، لارستان، چهارمحال و بختیاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد طوایف مختلف عشایری با برپایی نمایشگاه و سیاه‌چادرها ضمن ارائه دستاوردها و صنایع‌دستی خود به معرفی آداب و سنن مناطق عشایرنشین خود پرداختند.

 

در این جشنواره نمایندگان طوایف و ایل‌های عشایری به اجرای بازی‌های محلی همراه با موسیقی سنتی ساز و نقاره و برنامه‌های شاد برای حاضران پرداختند.

 

اجرای موسیقی و آیین‌های محلی از جمله برنامه‌هایی بود که توسط گروه‌های مختلفی عشایری همزمان با مراسم پایانی جشنواره برگزار شد.

 

اختتامیه این جشنواره با حضور گسترده مسئولان محلی و جمع کثیری از مردم مرودشت و همچنین مسافران و میهمانان و گردشگران نوروزی برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، فارس به لحاظ موقعیت جغرافیایی یکی از استان‌هایی است که عشایر ساکن و کوچ‌رو با طوایف و ایل‌های مختلف در آن سکونت دارند.

 

عشایر فارس ۱۴۷ هزار و ۷۹۰ نفر در قالب ۲۷ هزار و ۲۷۹ خانوار چهار درصد جمعیت این استان و بیش از ۱۲ درصد جمعیت عشایر کوچنده کشور را تشکیل می‌دهند که به‌جز شغل اصلی دامداری به حرفه صنایع‌دستی شامل قالی، گبه، گلیم و جاجیم‌بافی مشغول هستند.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر