۸:۱۷:۴۰ - دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
برگزاری اولین نشست داخلی کمیته فرهنگ و هنر شهر سیدان
هفته نامه مرودشت- اولین نشست داخلی کمیته فرهنگ و هنر شهر سیدان در سال جدید، با حضور هنرمندان پیشکسوت و جوان، حامیان فرهنگی و هنری شهر  سیدان جمعه در سالن اجتماعات نمایندگی اداره ورزش و جوانان سیدان  برگزار گردید. عبدالصمد سلیمانی مسئول موقت تشکیل کمیته فرهنگ و هنر شهر سیدان  در ابتدای جلسه، برنامه و

IMG_20170425_165441

هفته نامه مرودشت- اولین نشست داخلی کمیته فرهنگ و هنر شهر سیدان در سال جدید، با حضور هنرمندان پیشکسوت و جوان، حامیان فرهنگی و هنری شهر  سیدان جمعه در سالن اجتماعات نمایندگی اداره ورزش و جوانان سیدان  برگزار گردید.

عبدالصمد سلیمانی مسئول موقت تشکیل کمیته فرهنگ و هنر شهر سیدان  در ابتدای جلسه، برنامه و اهداف کمیته را تشریح کرده و بیان داشت: کم توجهی های مستمر مسئولین در بستر سازی و تأمین نیازهای بخش فرهنگ و هنر شهر سیدان، موجب  شده است به لحاظ  جمعیت هنری در رتبه قابل قبولی قرار نداشته باشیم گرچه کیفیت فعالیت هنری هنرمندان سیدان در سطح شهر، شهرستان، استان و ملی، رضایت بخش و کم نظیر بوده است.

کارشناس امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت در ادامه افزود: این کمیته، با رویکرد تعاملی تلاش دارد با تشکیل انجمن های فرهنگی و هنری در سیدان زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت،  نیاز های مربوطه را شناسایی و با همراهی و حمایت مسئولین، اقدامی شایسته انجام دهد تا بخشی از کمبودها جبران شده و موجب رضایت اهالی فرهنگ و هنر این دیار گردد.

در ادامه این نشست، هنرمندان پیشکسوت، تشکیل کمیته فرهنگ و هنر را غنیمت و فرصتی برای همگان و به و یژه برای مسئولین دانستند تا بتوانند کمبودهایی که سالها، هنرمندان و علاقمندان این حوزه را آزرده، برطرف نمایند.

در ادامه، هنرمندان ضمن معرفی خود و بیان گوشه ای از فعالیت هایشان، از مشکلات فعالیت هنری درسیدان، نداشتن متولّی و امکانات سخن گفته و با ابراز خرسندی و امیدواری از تشکیل کمیته فرهنگ و هنر در سیدان، پیشنهادهایی را در جهت کیفیت بخشی به این اقدام، ارائه کردند.

سید محمدهادی سجادیان، شجاع الدین فلاحیان و سید سجاد رضایی با شعر خوانی و محسن محمدی زاده با همراهی سعید کوشکی، سید نورالدین رضایی، ریحانه سجادیان و سارا محمدزاده با اجرای قطعه موسیقی سنتی در فواصل جلسه  هنرنمایی کردند.

عابد سجادیان مسئول تشکیل کمیته های دهگانه با همراهی سید عنایت سجادیان، در این نشست  به اهمیّت و تأثیرگذار بودن کمیته فرهنگ و هنر اشاره نمود و با بیان نکاتی مدیریتی و اخلاقی، عوامل موفقیت کار گروهی را بر شمرد.

در ادامه جلسه، مسئولیت ها و سرگروه موقّت انجمن های فرهنگی و هنری به شرح زیر برای تشکیل و آغاز کار معرفی شدند.

کمیته فرهنگی هنری و مدیر گروه فضای مجازی: سید مسعود رضایی(سیدصدرالدین)- جانشین: عبد الصمد سلیمانی

انجمن شعر و ادب: سید محمدهادی سجادیان- جانشین: شجاع الدین فلاحیان

انجمن هنر های نمایشی(تئاتر): صابرسجادیان- جانشین: سجادعباسی

انجمن نمایش آئینی مذهبی(تعزیه): اسماعیل زارع- جانشین: محسن سجادیان

انجمن فیلم و عکس: سید محمدصادق صفوی- جانشین:عبدالصمد سلیمانی

انجمن موسیقی: محسن محمدی زاده- جانشین: عباد کشاورز

انجمن طراحی و نقاشی: سید مسعود رضایی-

انجمن هنرهای دستی: سمیرا سجادیان- جانشین: ملیحه سجادیان

انجمن خوشنویسی: سید نورالدین رضایی

در پایان جلسه مقرر گردید موضوع تعیین زمین فرهنگ سرا، آغاز فعالیت خانه فرهنگ و هنر سیدان و مکان آن، در اولین جلسه شورای اسلامی شهر سیدان پیگیری گردد.

IMG_20170425_165434IMG_20170425_165445


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر