۱۴:۳۶:۳۸ - یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
برگزاری جلسه دبیرخانه جشنواره “نامه ای به شهید”
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، با حضور صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آقازاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اتابکی معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان مرودشت و علی مرادی مسئول خانه فرهنگ شهرستان مرودشت نشست دبیرخانه جشنواره نامه ای به شهید برگزار شد.   در ابتدای

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، با حضور صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آقازاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اتابکی معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان مرودشت و علی مرادی مسئول خانه فرهنگ شهرستان مرودشت نشست دبیرخانه جشنواره نامه ای به شهید برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست شهرام صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت و لزوم زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا بیان داشت: امروز، ایجاد ارتباط هدفمند و معنادار میان نسل جوان و شهدای دفاع مقدس، یک رسالت است و با فعالیت های بخشنامه ای امکان پذیر نیست.

 

وی افزود: در حالی که امروزه نوجوانان سیزده ساله، در بسیاری از فعالیت های ابتدایی خود نیز وابسته به خانواده هستند، نوجوانانی همچون شهید صفر اسکندری، شهید اسلامی منش و … با همین سن و سال در جبهه های نبرد حق علیه باطل، مردانه جنگیدند و از کیان این مرز و بوم دفاع نمودند که نیاز است تلاش بیشتری در راستای معرفی این الگوها صورت گیرد.

 

علی مرادی مسئول خانه فرهنگ شهرستان مرودشت نیز در ادامه این نشست به ارائه گزارشی از روند جشنواره در سال گذشته پرداخت و گفت: امیدواریم در سال جاری با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بتوانیم آثار برگزیده را در قالب یک کتاب تدوین نماییم تا موجب تشویق و ترغیب هرچه بیشتر شرکت کنندگان به ویژه نسل جوان شود.

 

فریدون اتابکی معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان مرودشت نیز ضمن تقدیر از فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت و همچنین فعالیت های علی مرادی در راستای انتشار زندگی نامه های شهدای شهرستان، بیان داشت: امروز مساله بیگانگی دانش آموزان با ارزش های مذهبی و میهنی، یک تهدید است و اقدام شایسته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضرورت فعالیت در این زمینه را یادآوری می نماید.

 

وی از آمادگی آموزش و پرورش شهرستان مرودشت در زمینه همکاری با برنامه های فرهنگی هنری ویژه دانش آموزان خبر داد و گفت: متاسفانه در سال های اخیر اهداف تربیتی نظام آموزشی کمرنگ شده است اما اگر هر نهاد، نقش خود را در زمینه های فرهنگی به درستی انجام دهد، آسیب های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

 

آقازاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مرودشت نیز اقدام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه برگزاری جشنواره نامه ای به شهید، در میان شهرستان ها بی سابقه دانست و گفت: ظرفیت شهرستان مرودشت در زمینه فرهنگ و هنر بی نظیر است و امیدواریم در ادامه فعالیت های شایسته صورت گرفته در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مظلومیت شهدای دفاع مقدس را بیش از پیش برای شهروندان به تصویر بکشیم.

 

در انتهای این نشست با توافق اعضا مقرر شد جشنواره نامه ای به شهید در سال جاری در سه بخش نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار شود و همچنین بخش ویژه شهدای مدافع حرم نیز درنظر گرفته شود.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر