۸:۳۵:۵۷ - دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
برگزاری دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت+ تصاویر
دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت برگزار شد.   به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، در ابتدای این جلسه که بمناسبت ماه مبارک رمضان و میزبانی اداره آموزش و پرورش برگزار گردید، شهرام صالحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورا، پس از قرائت دستور جلسه و

IMG_20170531_114913

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، در ابتدای این جلسه که بمناسبت ماه مبارک رمضان و میزبانی اداره آموزش و پرورش برگزار گردید، شهرام صالحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورا، پس از قرائت دستور جلسه و خیر مقدم به حاضرین بیان نمود: رمضان، فرصتی برای حسابرسی اعمال و رقم زدن سرنوشت نیکو برای مومنان است.

 

وی فرهنگ رمضان را فرهنگ متعالی برشمرد وافزود: شورای فرهنگ عمومی شهرستان وظیفه دارد مفاهیم قرآنی و معنوی را در این ماه گسترش دهد.

 

در ادامه، حجه الاسلام و المسلمین احمدی امام جمعه مرودشت ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: یکی از برکات ماه رمضان، روزه داری است. وقتی می خواهیم به شناخت و معرفت برسیم باید از جنبه حیوانی بگذریم تا جنبه الهی و انسانی در انسان تقویت شود.

 

احمدی افزود: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: «هیچ چیزی به اندازه پر بودن شکم انسان برای او شر نیست زیرا این سیری در حقیقت فهم و قوه درک انسان را مسدود می کند» و زندگی اولیائ الهی ما نیز نشان می دهد که در سایه کم خوابی، گرسنگی و خاموشی به آن جایگاه والا رسیدند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: بهترین ابزار برای کنترل نفس، گرسنگی است و خداوند برای این که انسان از ماه مبارک رمضان، بیشتر استفاده کند، دو ماه شعبان و رجب را به عنوان مقدمه قرار داده است.

 

امام جمعه مرودشت با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: توجه به امر به معروف و نهی از منکر، بسیاری از مشکلات را حل می کند و اگر همه به این فریضه الهی جامه عمل بپوشانند، حرکت در مسیر گناه دشوار شده و گناهکار در چنین فضایی، در جامعه عقب نشینی می کند.

 

وی افزود: در ادارات نیز همین گونه است و اگر مسئولین در ادارات احکام اسلام از نماز اول وقت گرفته تا امر به معروف و نهی از منکر، روزه داری و سایر شئونات اسلامی را رعایت کنند، در جامعه تاثیر بسزایی دارد.

 

احمدی در مورد نماز عید سعید فطر بیان داشت: باید جمعیت نمازگزار به صورت منسجم در یک مکان متمرکز شود.

 

وی در پایان از شکوه و حماسه ای که مردم در ۲۹ اردیبهشت خلق کردند تشکر کرد و عنوان نمود: از رهبر معظم انقلاب بابت روشنگری و تحلیل های اثرگذار، و از دست اندرکاران که در به وجود آوردن امنیت، نقش بسزایی داشتند تشکر می کنیم و خداوند را شاکریم که به کمک مردم توانستیم انتخاباتی سالم، پر شور و رقابتی برگزار کنیم به طوری که مشارکت مردم مرودشت در انتخابات ۷۸ درصد بود.

 

IMG_20170531_114918

علی اکبر نجیب زاده فرماندار مرودشت با اشاره به اهمیت هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) افزود: همه ما مدیون امام هستیم و حضور مسئولین و کارکنان ادارات در این مراسم باید پررنگ تر از هرسال باشد.

 

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان، از همه مردم و مسئولینی که در انتخابات شرکت کردند تشکر کرد و گفت: در حال حاضر، انتخابات تمام شده است و باید رفاقت ها جایگزین رقابت ها شود.

 

در ادامه جلسه، حجه الاسلام محدث با اشاره به اهمیت آشنا نمودن مردم با فواید و اهمیت روزه داری بیان داشت: جلسات قرآن در ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان کم است و باید پررنگ تر شود.

 

سرهنگ محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیز با اشاره به اهمیت ترویج امر به معروف و نهی از منکر در این ایام اعلام نمود: فضای ادارات در این ماه باید در مسیر تقویت فرهنگ قرآن و رمضان باشد و نباید زمینه روزه خواری در ادارات و بانک ها فراهم شود.

 

وی میزان استقبال شهروندان از تذکر لسانی و همکاری با آمرین را مطلوب اعلام نمود و خواستار مشارکت نمازگزاران در این امر مهم شد.

 

در ادامه، مهاجر با بیان گوشه ای از خاطرات فتح خرمشهر، این روز بزرگ و سرنوشت ساز را فصلی مهم در تاریخ فرهنگی و اجتماعی مردم ایران برشمرد و افزود: ضروری است رشادت های رزمندگان برای نسل جوان بازگو یی شود.

 

IMG_20170531_114921

سرهنگ دلاور القاصی مهر فرماندهی انتظامی شهرستان مرودشت با بیان قوانین و مقررات ناظر بر فعالیت اغذیه فروشان در ماه مبارک رمضان اعلام کرد: ضمن برخورد جدی با روزه خواران و افرادی که حرمت این ماه را رعایت ننمایند، تلاش شده تا با برخی صنوف که امکان عرضه غذای سرد و بسته بندی شده ویژه افطار و مسافرین را دارند، همکاری گردد.

 

سید منصور جعفری شهردار مرودشت نیز با اشاره به تداوم توزیع افطاری در محلات حاشیه ای شهر، آمادگی شهرداری برای برپایی محفل انس با قرآن را اعلام نمود.

 

مرتضی چراغی رئیس اداره آموزش و پرورش با اشاره به تقویت فرهنگ نماز و قرآن در میان اقشار جامعه، رمضان را فرصتی برای احیای ارزشهای اسلامی و انسانی برشمرد و گفت: دستگاه های فرهنگی باید زمینه ساز گسترش فرهنگ دستگیری از فقرا و ضعفا در این ماه بوده و شرایط را برای ترویج معارف دینی مهیا سازند.

 

علی فاتحی رئیس دادگستری شهرستان با اشاره به قرار گرفتن هفته قوه قضاییه در ماه مبارک رمضان به فضیلت های این ماه اشاره و اعلام نمود: قوه قضاییه برابر قانون، با مصادیق روزه خواری برخورد کرده و از تظاهر به روزه خواری جلوگیری خواهد نمود.

 

وی خواستار فرهنگ سازی و مشارکت بیشتر پیرامون برنامه جشن گلریزان و کمک به آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد در مرودشت شد.

باقر بوستانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرودشت نیز خواستار پایبندی بیشتر صنوف به اصول حرفه ای و ترویج فرهنگ رمضان شد.

 

پس از بحث و تبادل نظر اعضاء و تعیین مصوبات، نماز جماعت به امامت حجه الاسلام احمدی امام جمعه مرودشت اقامه گردید و حاضرین بر خوان رحمت الهی میهمان ضیافت افطار شدند.

 

مصوبات جلسه:

۱ -اقامه نماز عید سعید فطر امسال به صورت متمرکز و در محل فلکه شهرداری برگزار خواهد شد. فضاسازی به عهده شهرداری و شورای هماهنگی تبلیغات بوده و تمامی دستگاهها موظف به اطلاع رسانی هستند.

 

۲ –  راهپیمایی روز قدس از ابتدای بیست متری شهید صدوقی (۲۰ متری موسوی) از ساعت ۱۱/۳۰ شروع خواهد گردید.

 

۳ –  طی نامه ای اعلام گردد: فضاسازی ادارات و بانک ها به گونه ای باشد که زمینه ای برای روزه خواری پرسنل یا ارباب رجوع مهیا نباشد. محافل انس با قرآن در تمام ادارات برپا شود.

 

۴ – طی ارسال نامه به اتحادیه صنف و بازار شهرستان اعلام شود ضمن رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و ممانعت از روزه خواری در ملاء عام، حداکثر همکاری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر انجام گردد.

 

۵ – به استخرهای عمومی تذکرات لازم جهت ممانعت از سرویس دهی تا زمان اذان مغرب اعلام شود.

 

۶ – مجلس افطاری و محفل قرآنی با نظارت شورای فرهنگ عمومی برگزار گردد.

 

IMG_20170531_114924


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر