۸:۰۴:۳۶ - چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴
برگزاری سمینار نانوفناوری در مرودشت
سمینار آموزشی، ترویجی نانوفناوری به همت پژوهشکده نانوفناوری شهید رنجبر استان فارس برگزار شد.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سمینار آموزشی، ترویجی نانوفناوری به همت پژوهشکده نانوفناوری شهید رنجبر استان فارس، در مرودشت برگزار شد.   درک مقیاس نانو، خواص مواد و تغییرات آن در مقیاس نانو، کاربردهای نانو در صنایع مختلف، نمونه‌های

13931223000357_PhotoA

سمینار آموزشی، ترویجی نانوفناوری به همت پژوهشکده نانوفناوری شهید رنجبر استان فارس برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سمینار آموزشی، ترویجی نانوفناوری به همت پژوهشکده نانوفناوری شهید رنجبر استان فارس، در مرودشت برگزار شد.

 

درک مقیاس نانو، خواص مواد و تغییرات آن در مقیاس نانو، کاربردهای نانو در صنایع مختلف، نمونه‌های اثرات مقیاس نانو در طبیعت، ماهیت بین رشته‌های نانو، معرفی منابع، روش‌های تولید و سنتز نانو مواد، روش‌های شناسایی نانو مواد، تجهیزات موردنیاز تحقیقات فناوری نانو و آشنایی با مفهوم پتنت و پتنت‌خوانی محتوای آموزشی این سمینار بود.

 

در این سمینار سعید پرهوده از اساتید هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و حیدر ایزدنشان از اساتید اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در زمینه مفاهیم پایه‌ای فناوری نانو و کاربردهای این فناوری مطالبی را ارائه دادند.

 

طاهره پرویزی کشکولی مسئول پژوهشکده نانوفناوری شهید رنجبر فارس در حاشیه این سمینار اظهار داشت: سمینار آموزشی، ترویجی نانوفناری به همت پژوهشکده نانوفناوری قرارگاه علمی شهید رنجبر فارس، بسیج دانشجویی فارس با همکاری دانشگاه آزاد واحد مرودشت و با هدف آشنایی دانشجویان با فناوری نانو و ترویج و آموزش مفاهیم فناوری نانو برگزار شد.

 

وی افزود: این سمینار با ارائه گواهی‌نامه و ثبت‌نام برای شرکت در ششمین مسابقه ملی فناوری نانو همراه بود.

 

مسئول پژوهشکده نانوفناوری شهید رنجبر فارس اضافه کرد: فناوری نانو یا نانوتکنولوژی رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری است که جستارهای گسترده‌ای را پوشش می‌دهد.

 

پرویزی کشکولی بیان کرد: فناوری نانو توانایی ساخت، کنترل و استفاده ماده در ابعاد نانومتری است.

 

وی تصریح کرد: هدف از علوم و فناوری نانو درک خواص و ساخت انواع مواد، ساختارها و افزارها در حد مقیاس نانومتری است.

 

به گزارش فارس، پژوهشکده نانوفناوری قرارگاه علمی شهید رنجبر فارس زیرمجموعه بسیج دانشجویی این استان است.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر