خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۷/۰۱/۲۵ ۲۱:۲۳
شناسه خبر : 22130

برگزاری شب شعر بانوی آب در مرودشت

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، در آخرین پنجشنبه سال ۹۶، شب شعر “بانوی آب” با محوریت فضایل حضرت زهرا(س )در تالار مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت برگزار شد. در ابتدای این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین، شاعران و علاقمندان به حوزه شعر برگزار شد، ...

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، در آخرین پنجشنبه سال ۹۶، شب شعر “بانوی آب” با محوریت فضایل حضرت زهرا(س )در تالار مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین، شاعران و علاقمندان به حوزه شعر برگزار شد، مرتضی چراغی رئیس آموزش و پرورش شهرستان مرودشت که به درخواست صالحی رئیس ارشاد و بعنوان نماینده بخش فرهنگ وهنر سخن می گفت، با بیان اینکه اساس خلقت حول محور “تربیت” است، گفت: بر اساس آموزه های دینی، مبعوث شدن پیامبران الهی، آزمایش های الهی و دستورات خداوند و معصومین، همگی در راستای تربیت الهی انسانهاست.

وی با اشاره به اهمیت و ارجحیت “پرورش” بر “آموزش” خاطرنشان ساخت: صاحب نظران علوم تربیتی معنقدند تربیت کردن، مانع بزرگی برای تربیت شدن است بدین معنا که هرگاه در صدد یاد دادن و آموزش فرد برآییم، در حقیقت مانع از آن می شویم که خود شخص نکته ها را درک کرده و پرورش یابد..

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان مرودشت ضمن تقدیر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت در برپایی شب شعرهای آئینی به ویژه شب شعر با محوریت شخصیت والای حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: شرکت کنندگان و حاضرین در چنین برنامه هایی علاوه بر مهم دانستن مباحث فنی و زیبایی شناختی شعر، شور و انگیزه ی پرداختن به تزکیه ی نفس و کسب فضایل اخلاقی از محتوا و محور این شب شعر را دارند و این از کرامات بانوی بزرگوار حضرت فاطمه (س) می باشد.

در ادامه این برنامه که با اجرای اسماعیل خلیفه شاعر آئینی مرودشت برگزار شد، شاعران در دو بخش به ارائه اشعار خود پرداختند.

در بخش اول این برنامه ابوطالب زارع، رضا آسیایی، دکتر عبدالرضا قیصری و شهدخت دهقان فارسی و در بخش دوم، خلیل شفیعی، لیلا جمالی خواه، مجتبا صادقی، علی فروزان فر و فخرالدین زارعی نژاد به قرائت اشعار خود پرداختند.

ارائه گزارش از روند برگزاری شب شعر بانوی آب توسط دلبر بیگی پور دبیر اجرایی برنامه، اجرای موسیقی مادر توسط رضا نیک فرجام خواننده اهل داراب و تجلیل از مادران شهیدان فیروز همایون، محمد افخمی، صفر اسکندری، کریم جابری، سید رحیم زارعی و در ادامه تک نوازی دف توسط رضا شهریاری و برگزاری مسابقه شعرسرایی ویژه حاضرین در برنامه از دیگر بخش های شب شعر آئینی بانوی آب بود.

لازم به ذکر است در این برنامه آقازاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، چراغی رئیس آموزش و پرورش، سلیمانی معاون امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابوذر کاظمی و اسماعیل استواری اعضای شورای شهر مرودشت، بشارتی رئیس جهاد دانشگاهی، مهندس کدخدا از شهرداری مرودشت، زارعی نژاد رئیس انجمن شعر جوان، غلامعلی نوروزی مسئول خانه فرهنگ معلم و اعضای انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان مرودشت حضور داشتند.