۱۹:۱۱:۳۰ - دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳
برگزاری نخستین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان ارسنجان
نخستین جلسه کار گروه اشتغال شهرستان ار سنجان، به منظور بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی و توزیع سهمیه مشاغل خانگی در سال ۹۳ برگزار گردید.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان ار سنجان، این جلسه با حضور کاظمی فرماندار و رئیس کار گروه اشتغال، فرهنگ فرهادی

IMG_5332

نخستین جلسه کار گروه اشتغال شهرستان ار سنجان، به منظور بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی و توزیع سهمیه مشاغل خانگی در سال ۹۳ برگزار گردید.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان ار سنجان، این جلسه با حضور کاظمی فرماندار و رئیس کار گروه اشتغال، فرهنگ فرهادی دبیر کار گروه و سایر اعضا در سالن ولایت فرمانداری برگزار گردید.

 

جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد، سپس فرهنگ فرهادی ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه و تبریک آغاز امامت و ولایت منجی عالم بشریت، دستور کار جلسه را ارائه نمود و پس از آن سهمیه اعتبارات مشاغل خانگی هر دستگاه را اعلام داشت.

 

وی به مشکلات شهرستان ارسنجان در زمینه اشتغال و موانع سرمایه گذاری در این زمینه اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد با تشکیل کار گروه اشتغال و اجرایی نمودن مصوبات، گام مهمی در اشتغال جویندگان کار شهرستان برداشته شود.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسنجان با اشاره به حدیثی از امیرمومنان در خصوص تلاش در جهت خدمت رسانی گفت: مسئولین شهرستان نیز با تأسی از بزرگان، باید به فکر اشتغال مردم باشند.

 

وی اعتبارات مشاغل خانگی را تسکینی برای رفع بیکاری ذکر کرد و افزود: باید برای رفع بیکاری جوانان به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی، اشتغال پایدار ایجاد نمود.

 

فرهادی با تاکید بر ضرورت ایجاد اشتغال با استفاده از فعالیت های صنعتی جدید، مطرح کرد: در زمینه اشتغال باید به آموزش به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کرد نه صرف هزینه.

کاظمی فرماندار محترم ارسنجان و رئیس کار گروه اشتغال ارسنجان نیز اظهار داشت: فلسفه وجودی دولت با دو هدف امنیت و رفاه شکل گرفت که بحث اشتغال و سرمایه گذاری در این دو خلاصه می شود.

 

کارگر، معاون فرماندار نیز، خطاب به بانک ها اعلام نمود: .متاسفانه ۸۰ درصد از مشکلات مراجعه کنندگان در ملاقات های حضوری را، ضمانت های بانکی تشکیل می دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: بانک ها به دستور عمل بانک مرکزی استناد می کنند، در صورتی که چنین نیست و گواهی کسر از حقوق، خود نوعی تخلف است در حالی که در برخی از استان های کشور گواهی کسر از حقوق برای فامیل درجه یک هم صادر نمی کنند. بانک ها می توانند به صورت وحدت ملاک از طریق دفاتر اسناد رسمی یک نفر ضامن معتبر معرفی کنند.

در پایان حاضرین به بحث و تبادل نظر در باره ی وضعیت اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان ارسنجان پرداختند. همچنین در این جلسه نیاز سنجی بازار کار، توزیع و تعهد اشتغال شهرستان و طرح های مشاغل خانگی توسط اعضای کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بررسی شده و حاضرین، پیشنهادات خود را ارائه نمودند.
IMG_5336


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر