۷:۵۵:۳۱ - سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶
برگزاری نخستین نشست انجمن هنرهای سنتی شهرستان مرودشت
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، شهرام صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، عدم وجود بازارهای دائمی برای عرضه صنایع دستی را از مشکلات پیش روی هنرمندان این عرصه عنوان نمود و گفت: تولیدات هنرمندان صنایع دستی، مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است و می توان با حذف

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، شهرام صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، عدم وجود بازارهای دائمی برای عرضه صنایع دستی را از مشکلات پیش روی هنرمندان این عرصه عنوان نمود و گفت: تولیدات هنرمندان صنایع دستی، مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است و می توان با حذف واسطه ها و ایجاد بازارهای مستقیم و درآمد زایی حاصل از آن نقش مهمی در تحقق شعار امسال ایفا نمود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی همچنین از هنرمندان صنایع دستی شهرستان مرودشت درخواست نمود از طریق ایجاد ارتباط با هنرمندان سایر شهرستانها، ضمن تبادل تجربه، ظرفیت های سرشار این خطه را به دیگران معرفی نمایند.

 

در ادامه علی اکبرزاده مسئول انجمن هنرهای دستی شهرستان مرودشت با بیان اینکه در زمینه معرفی هنرهای سنتی و ابعاد مختلف هنری و اقتصادی آن غفلت شده است، بیان داشت: اشتغال زایی برای بانوان، از جمله اثرات مهم هنرهایی چون چوب، منبت، سفال و … است که برای بانوان امکان رسیدگی به مسئولیت های خانوادگی و درآمدزایی را به صورت همزمان ایجاد می نماید.

 

مسئول انجمن هنرهای دستی شهرستان مرودشت با اشاره به گوشه ای از تجربیات سایر کشورها در زمینه ایجاد رونق اقتصادی در میان اقشار مختلف جامعه با استفاده از ظرفیت هنرهای دستی گفت: یکی از مهم ترین مزایای هنرهای دستی این است که در میان تمام اقشار مختلف قابل توسعه بوده و در حال حاضر در مدارس استثنائی هم به کودکان ارائه می شود که موجب ایجاد شغل برای هنرمندان و توانمندسازی کودکان استثنایی است.

 

صادق زارع رئیس اداره پست شهرستان مرودشت در ادامه با اشاره به وظایف این نهاد در راستای گسترش ارتباطات بیان داشت: نزدیک به شش ماه است که اداره کل پست استان فارس، اولین فروشگاه مجازی اینترنتی را در راستای تحقق شعار سال راه اندازی نموده که به دلیل اقبال روز افزون مردم و تولیدکنندگان به رسانه های اجتماعی، زمینه ارائه محصولات تولیدی را با کمترین هزینه میسر می سازد.

 

وی افزود: در همین راستا، با ادارات مختلف شهرستان از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رایزنی هایی انجام داده ایم و درخواست نموده ایم که اطلاعات تولیدات خود را در این سامانه بارگذاری نمایند تا فرصت فروش آنها فراهم شود.

 

در ادامه این جلسه، مختاری مدیر سابق آموزشگاه استثنایی آفرینش ضمن ارائه گزارش مختصر از وضعیت آموزشی کودکان استثنائی در مرودشت گفت: در حال حاضر دانش آموزان استثنائی مرودشت در بخش مهارتهای صنایع دستی بسیار توانمند هستند به گونه ای که در رقابت با دانش آموزان مدارس عادی، توانسته اند عملکرد خیره کننده داشته باشند.

 

این فرهنگی بازنشسته ضمن اشاره به برخی فعالیت های دانش آموزان بیان داشت: متأسفانه علیرغم بازدیدهای متعدد، هنوز بسیاری از وعده های داده شده به این دانش آموزان محقق نشده است که امیدواریم مسئولین، همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

 

در این نشست با اهداء لوح تقدیر وهدیه از ۳۰ سال خدمت نگهدار مختاری مدیر آموزشگاه استثنایی آفرینش که در آموزش صنایع دستی به دانش آموزان استثنایی نقش بسزایی داشته تقدیر شد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر