۵:۵۴:۵۳ - پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
برگزاری نشست خبری رئیس جهاد کشاورزی مرودشت با اصحاب رسانه
  به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، عزیز رحیمی در نشست با اصحاب رسانه شهرستان مرودشت، برنامه جهاد کشاورزی مرودشت را تشریح نمود.   به گزارش پارس دشت، در ابتدای این جلسه کلیپ توانمندی های شهرستان در بخش کشاورزی، از ساخته های حق پرست مسئول روابط عمومی جهاد جهت حضار پخش گردید و توضیحاتی توسط وی

IMG_4149

 

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، عزیز رحیمی در نشست با اصحاب رسانه شهرستان مرودشت، برنامه جهاد کشاورزی مرودشت را تشریح نمود.

 

به گزارش پارس دشت، در ابتدای این جلسه کلیپ توانمندی های شهرستان در بخش کشاورزی، از ساخته های حق پرست مسئول روابط عمومی جهاد جهت حضار پخش گردید و توضیحاتی توسط وی ارائه شد.

 

سپس عزیز رحیمی رئیس جهاد کشاورزی مرودشت، ضمن معرفی معاونت ها و بخش های مختلف این اداره، به ظرفیت های این شهرستان در تولید محصولات مختلفی از قبیل گندم، گوجه فرنگی، ذرت علوفه و جو اشاره کرد و گفت: «توانمندی» متعلق به کشاورزان و مردم شریف این منطقه است و ما مسئولین، تنها متولی پیگیری و امورات این عزیزان هستیم.

 

این مسئول ادامه داد: پیگیری اجرای طرح «نکاشت» در مرودشت، تغییر الگوی کشت به سمت گیاهان کم آب بر و استفاده از گونه های جدید، پیگیری و راه اندازی مجمتع دامی مجدآباد و … از جمله اقدامات دیگری است که این اداره برای حل مشکلات کشاورزی منطقه در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی از حجه الاسلام احمدی امام جمعه شهرستان مرودشت بخاطر پیگیری مشکلات کشاورزی شهرستان از تریبون نمازجمعه، اصحاب رسانه در بیان مشکلات کشاورزان، فرماندار شهرستان و نماینده محترم شهرستان به دلیل دنبال کردن مشکلات این قشر پرتلاش تشکر نمود.

 

در ادامه این جلسه نیز اصحاب رسانه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و سوالاتی را نیز مطرح نمودند.

 

حفظ منابع آبی موجود، جدیت در تغییر الگوی کشت، برنامه ریزی برای مقابله با آتش زدن کاه و کلش، ارتباط بیشتر با رسانه های مکتوب و مجازی از جمله مطالبی بود که برخی از خبرنگاران به آن اشاره نمودند.

 

بهفر حیدری نیز بیان داشت: کاش همانطور که در تولیدات کشاورزی مقام اول را داراست، در احقاق حقوق کشاورزان نیز اول بودیم. چرا باید طرح «نکاشت» در استان هایی مثل کردستان، آذربایجان و … اجرا شود در حالی که معیشت مردم این منطقه با کشاورزی گره خورده است.

 

علی کشاورزی نیز ضمن اشاره با سرعت پیشروی خشکسالی و کند بودن مقابله با این پدیده، گفت: دریاچه ها، چاه های منطقه با سرعت در حال خشک شدن است ولی ما همچنان درگیر مسائل بوروکراسی هستیم در حالی که این پدیده در طولانی مدت باعث بروز مسائل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بسیار ی در شهرها خواهد شد.

 

وی افزود: درست است که در بعد تولیدات مقام برتر هستیم ولی باید با توجه جایگاه خود در کشاورزی کشور، خط دهنده افکار نیز باشیم و در برنامه ریزی های کلان کشور نیز اثرگذار باشیم.

 

شهرام صالحی ضمن برشمردن این نکته که خشکسالی و بحران آب اگرچه برای خبرنگاران یک سوژه است اما برای کشاورزان مفهومی به وسعت زندگی دارد و نباید از کنار آن به سادگی گذشت.

 

وی خواستار اهمیت بخشی به صنایع تبدیلی و استفاده از ظرفیت تولیدی در بخش کشاورزی شهرستان شد و تأکید کرد جهاد کشاورزی می تواند و باید طلیعه دار توسعه باشد.

 

عزیز رحیمی، در ادامه به سوالات مطرح شده، پاسخ گفته و از فعالان رسانه مرودشت در مسیر آموزش و ترویج کشاورزی نوین و اصلاح الگوی کشت طلب یاری نمود.

 IMG_4141IMG_4151IMG_4152


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر