۵:۳۱:۰۷ - پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
برگزاری نشست هیئت رئیسه خانه مطبوعات مرودشت با رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان
نخستین نشست خانه مطبوعات شهرستان مرودشت با باقری رئیس دادگستری، ابراهیمی دادستان و امیری در دفتر رئیس دادگستری برگزار گردید.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی خانه مطبوعات شهرستان مرودشت، در ابتدای این جلسه که با هدف تشریح وظایف و کارکردهای مطبوعات در فضای شهرستان، لزوم دقت در تنظیم و انتشار اخبار

IMG_4137

نخستین نشست خانه مطبوعات شهرستان مرودشت با باقری رئیس دادگستری، ابراهیمی دادستان و امیری در دفتر رئیس دادگستری برگزار گردید.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی خانه مطبوعات شهرستان مرودشت، در ابتدای این جلسه که با هدف تشریح وظایف و کارکردهای مطبوعات در فضای شهرستان، لزوم دقت در تنظیم و انتشار اخبار در مدت باقیمانده تا انتخابات مجلس دهم و ایجاد فضای تعامل بین اصحاب رسانه و دادگستری شهرستان برگزار شد، پس از معرفی اعضای حاضر توسط صالحی کارشناس مطبوعات اداره ارشاد شهرستان مرودشت، اعلام گردید که شهرستان مرودشت پس از شیراز، مهم ترین حوزه تولید و انتشار خبر در استان فارس می باشد. همچنین این شهرستان با دارا بودن چهار نشریه مستقل و ۷ پایگاه اطلاع رسانی مجازی، یکی از فعال ترین مجموعه های خبری استان را دارا می باشد.

 

در ادامه باقری با اشاره به موارد مشاهده شده ورود به تبلیغات انتخاباتی زود هنگام توسط یکی از نشریات، اعلام کرد نقش رسانه و مطبوعات به دلیل اندیشه ساز بودن، نقشی بی بدیل در هدایت جامعه است.

 

وی افزود: همانگونه که مطبوعات سالم در سعادت و رشد جامعه تأثیرگذارند، مطبوعات و رسانه های ناسالم نیز می توانند سبب گمراهی شوند.

 

این مقام قضائی ضمن برشمردن موادی از قانون اساسی و قانون مطبوعات، بیان نمود که مرز آزادی ها را قانون تعیین می کند و به بهانه آزادی بیان نمی توان توهین، تخریب و بی نظمی ایجاد کرد.

 

وی با اشاره به پایین بودن سرانه جرائم خشن و پرونده های دادگستری در مرودشت نسبت به اغلب شهرهای استان اعلام کرد مطبوعات برای ترسیم چهره بهتری از این شهر که مردمانی شریف و سختکوش دارد، تلاش کنند.

 

بهنام باقری خواستار دقت نظر اصحاب رسانه در زمینه انتشار خبر پیرامون عملکرد مسئولین شهرستان شد و با اشاره به اراده قطعی دادگستری در زمینه برخورد با افرادی که زحمات مسئولین را زیر سوال ببرند، این جلسه را به منزله اتمام حجت با افرادی دانست که قوانین ناظر بر فعالیت های مطبوعاتی را نادیده می گیرند.

 

دکتر ابراهیم ابراهیمی معاون دادستان، با بزرگ دانستن رسالت اهل قلم، از عدم پوشش خبری نشریات مرودشت پیرامون فعالیت های حوزه پیشگیری دادگستری گلایه نمود و پرداختن بیش از حد نشریات مرودشت به مسائل سیاسی را آسیب جدی این حوزه عنوان کرد.

 

وی از مطبوعات خواست با دوری از دامن زدن به اختلافات موجود، به فرهنگ سازی پیرامون رفتارهای اجتماعی بپردازند.

 

امین امیری مسئول دفتر دادستان مرودشت نیز با بیان اتفاقات رخ داده پیرامون بیماری سالک خواستار اطلاع رسانی صحیح و منصفانه در عرصه های مختلف خبری شد.

 

محمد دبیری خزانه دار خانه مطبوعات با اشاره به تأثیر عملکرد مسئولین بر رسانه های شهرستان خواستار این موضوع شد که مسئولین، هنگام مواجهه با نقد به عوض مراجعه به دادگستری و تنظیم شکایت به ارسال جوابیه مبادرت نمایند و در فضایی منطقی به انتقادات پاسخ دهند.

 

سلیمانی گزارشگر شبکه های دو و سه سیما، با اشاره به عدم شناخت ظرفیت رسانه و عدم پاسخگویی منطقی از سوی مسئولین در کنار ورود برخی افراد غیر حرفه ای به حوزه خبر را از ایرادات این حوزه دانست.

 

مختاری سخنگوی خانه مطبوعات نیز با اشاره به تأکید بزرگان دینی بر این مطلب که «نگذارید مردم هنگام بیان خواسته هایشان به لکنت زبان بیفتند» خواستار حمایت رئیس دادگستری و همکاران از فضای نقد رسانه ای شد.

 

بهفر حیدری نائب رئیس خانه مطبوعات ضمن تشکر از نگاه مثبت رئیس دادگستری به حوزه قضائی مرودشت، اعلام کرد که مطبوعات محلی با چالش های جدی تری مواجه هستند. وی خواستار اجرای قانون و حمایتمجموعه دادگستری از اصحاب رسانه شد و گفت: اجازه ندهیم به محض ایراد یک انتقاد کوچک، افرادی به خود اجازه تهدید فیزیکی اصحاب رسانه را بدهند.

 

وی با پیشنهاد برگزاری نشست های فصلی، هدف از تشکیل خانه مطبوعات را شناسنامه دار کردن فعالان و قانونمند ساختن فعالیت های این حوزه برشمرد و خواستار برخورد دادگستری با ظهور نشریات خلق الساعه و انتخاباتی شد.

 

صالحی ضمن جمع بندی مطالب جلسه با اشاره به حساسیت زا بودن فعالیت های حوزه خبر و رسانه، خواستار نگاه ویژه مجموعه دادگستری به این حوزه شد.

 

وی با اشاره به سلامت نفس و سابقه روشن اکثریت فعالان رسانه شهرستان، از مجموعه دادگستری شهرستان خواست که هنگام مواجهه با تخلفات مطبوعاتی بین سهو و عمد و قصور و تقصیر تفاوت قائل شده و با سخت گیری بیش از حد، فعالان این حوزه را سرخورده ننمایند.

 

این فعال فرهنگی با اعلام مشابهت کار خبری با فعالیت قضات در تعیین سرنوشت جامعه، بیان داشت که ورود خبرنگاران جوان و فاقد پشتوانه مالی به حوزه خبر، می تواند سبب بروز آسیب های جدی شود.

IMG_4139IMG_4140


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر