۶:۴۵:۱۳ - یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳
برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسنجان
کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد با حضور فرهنگ فرهادی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عواطفی کارشناس شبکه بهداشت درمان و جمعی از استاد کاران و کارگران ساختمانی شهرستان ارسنجان در این اداره تعاون این شهرستان برگزار گردید.    به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان

IMG_5292

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد با حضور فرهنگ فرهادی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عواطفی کارشناس شبکه بهداشت درمان و جمعی از استاد کاران و کارگران ساختمانی شهرستان ارسنجان در این اداره تعاون این شهرستان برگزار گردید.

 

 به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ارسنجان، در این جلسه فرهنگ فرهادی، نجات یک انسان را نجات جامعه دانست و بیان داشت: تلاش و همت در راه امنیت اخلاقی و مبارزه با مواد مخدر، یک کار خداپسندانه و دارای اجر اخروی است که باید به آن، به عنوان یک وظیفه شرعی نگریست.

 

فرهادی در این جلسه از شیوع اعتیاد در بین جوانان و رو به افزایش بودن درصد گرایش آنان به این پدیده خانمانسوز ابراز نگرانی کرد و آنرا زنگ خطری برای همه مسئولان دانست.

 

 وی افزود: هر دستگاهی که عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است، باید به تناسب ظرفیت و پتانسیلی که دارد، در زمینه مهار مواد مخدر فعالیت کند.

 

فرهادی همچنین ابراز داشت: اعتیاد، بیماری شوم اجتماعی است که زندگی انسانها را به مخاطره می اندازد و بی شک تأثیرات منفی وافری در جامعه خواهد داشت.

 

وی ضمن برشمردن راه های ابتلابه اعتیاد در جامعه افزود: باید درجهت پیشگیری و ریشه کنی این پدیده خانمانسوز، تمامی همــت خود را به خرج دهیم چرا که هدف از قاچاق مواد مخدر توسط استکبار، تسلط بر جوامع و فرهنگ های مختلف می باشد.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسنجان ادامه داد: گسترش اعتیاد جزء ابزار استعمار در جهان شمرده می شود که دشمنان ایران اسلامی هر بار از روشی جدید برای مبارزه با ایران اسلامی وارد شده اند و اکنون در مقابله با جنگ نرم دشمن و در برابر هجمه های فرهنگی، باید همت همگانی و اراده عمومی وجود داشته باشد.

 

عواطفی، کارشناس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، انجام فعالیت های فرهنگی و کارهای تبلیغی و اطلاع رسانی به مردم را حائز اهمیت برشمرد و ابراز داشت: در این راستا همراهی مردم می تواند بسیار مهم باشد.

 

وی همچنین ظهار نمود: بسیاری از مشکلات اجتماعی، ریشه در معضلات فرهنگی دارد و اعتیاد به مواد مخدر نیز یکی از نتایج معضلات فرهنگی است که ریشه در جهل و ناآگاهی دارد .

 

عواطفی، تعمیق باورهای دینی را برای پیشگیری از اعتیاد بسیار مهم دانست و خاطر نشان ساخت: خشم، آسیب و شکست های متوالی طی این مدت باعث از بین بردن هرگونه امید، ایمان و وحدت شده است. اعتیاد نیز مثل هر بیماری کشنده ی دیگر، همه ی جنبه های زندگی را نابود می کند.

 

کارشناس شبکه بهداشت و درمان ارسنجان ادامه داد: متاسفانه گسترش دامنه مصرف موادمخدر در جامعه امروزى به حدى است که حتى قشر متفکر و تحصیل کرده را نیز به سمت خود کشانده است بنابراین مبارزه با اعتیاد نیز قطعاً بیش از آنکه ماموریتى در راستاى وظایف مصرحه نیروى انتظامى باشد، اقدامى است استراتژیک در مقابله با ابزار نظام سلطه جهانى در انحطاط اخلاقى جوامع با اهداف خاص سیاسی.

 

در پایان اعضا حاضر در جلسه سوالات خود را از کارشناس مربوطه مطرح نمودند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر