۱۲:۵۰:۵۹ - سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶
بهره برداری از یک باب حمام خورشیدی در کامفیروز مرودشت
مقارن با هفته دولت،  با هدف بهبود و ارتقا سطح بهداشت عشایر بخش کامفیروز، یک باب حمام خورشیدی به بهره برداری رسید.   به گزارش روابط عمومی اداره امور عشایر شهرستان مرودشت، رییس اداره امور عشایر از افتتاح حمام خورشیدی برای عشایر قشقایی تیره علی عسکرلو در منطقه عشایری تنگ تیر کامفیروز در هفته دولت

مقارن با هفته دولت،  با هدف بهبود و ارتقا سطح بهداشت عشایر بخش کامفیروز، یک باب حمام خورشیدی به بهره برداری رسید.

 

به گزارش روابط عمومی اداره امور عشایر شهرستان مرودشت، رییس اداره امور عشایر از افتتاح حمام خورشیدی برای عشایر قشقایی تیره علی عسکرلو در منطقه عشایری تنگ تیر کامفیروز در هفته دولت خبر داد.

 

صالحی با اشاره به هزینه ساخت ۶۵ میلیون ریالی این حمام خورشیدی (شامل تانکر، کانکس و آبگرمکن) بیان کرد: این حمام خورشیدی در راستای ارتقا سطح بهداشت و افزایش شاخصهای توسعه انسانی و ایجاد رفاه بیشتر برای عشایر شریف از محل اعتبارات ۳ درصد نفت و گاز تهیه و مصادف با ششمین روز هفته دولت و با حضور معاون محترم سیاسی و اجتماعی فرمانداری مرودشت، بخشدار کامفیروز، رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان، مسئول مرکز خدمات جهادکشاورزی کامفیروز، رئیس بیمارستان امام رضا (ع) کامفیروز و تعدادی از اعضای شورای اداری بخش کامفیروز و دهیاران روستاهای همجوار به بهره برداری رسید.

 

با اجرای این طرح که در مسیر ایلراهی عشایر اجرا شده است، ۸ خانوار عشایری ساکن در منطقه،تحت پوشش مستقیم قرار گرفتند و امکان استفاده برای خانوارهای عشایری در حال کوچ نیز فراهم شده است. منطقه عشایری کامفیروز زیست بوم ییلاقی و میانبند تعدادی از تیره های عشایر ایل قشقایی است که تیره علی عسکرلو با بیش از ۵۰ خانوار و جمعیتی حدود ۲۶۰ نفردراین منطقه سکونت ییلاقی مییابند.

 

شایان ذکر است استفاده از انرژی پاک خورشید همخوانی مناسبی با زیست عشایر دارد که در همین راستا تاکنون بیش از ۵۰ باب حمام خورشیدی ثابت و سیار توسط اداره کل امور عشایر استان فارس در مناطق عشایری استان راه اندازی و به بهره برداری رسیده است.

  1. مجتبی نظری خانیمنی   دی ۴, ۱۳۹۸  

    ثبت نام آب گرم کن خورشیدی


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر