۹:۲۷:۰۹ - چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶
بیش از ۹ میلیون سند و اثر از شهدای کشور جمع آوری شده است
همزمان با سالروز شهادت حسین فهمیده، روز نوجوان و بسیج دانش آموزی، موزه شهدای مرودشت با حضور حجه الاسلام کاوبانی معاون فرهنگی سازمان بنیاد شهید کشور افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجه الاسلام کاویانی در آیین افتتاح گنجینه شهدای مرودشت با اشاره به جایگاه ایثار و ازخودگذشتگی در راه وطن در میان

همزمان با سالروز شهادت حسین فهمیده، روز نوجوان و بسیج دانش آموزی، موزه شهدای مرودشت با حضور حجه الاسلام کاوبانی معاون فرهنگی سازمان بنیاد شهید کشور افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجه الاسلام کاویانی در آیین افتتاح گنجینه شهدای مرودشت با اشاره به جایگاه ایثار و ازخودگذشتگی در راه وطن در میان ملل مختلف، گفت: در شرایطی که یاد سربازان جنگ های خانمان سوزی همچون جنگ جهانی دوم که موجب قحطی و مرگ بسیاری از انسانها شد، بزرگ داشته می شود، فراموشی رشادت فرزندان این سرزمین، در دفاع از مرزهای میهن پذیرفتنی نیست.
 وی بااشاره به ایستادگی ملت ایران در برابر دشمن در زمان جنگ و تحریم های پس از جنگ، افزود: دوران مشکل و تهدید، خواهد گذشت و قطعا نسل های آینده، این رشادتها را تقدیس حفظ خواهند نمود به شرط آنکه ایثار صورت گرفته را حفظ نموده و به آیندگان انتقال دهیم.
کاویانی، عدم وجود روحیه مستندسازی را از جمله آسیب های موجود در میان مسلمانان و به ویژه شیعیان دانست و گفت: علیرغم تأکید بسیار پیامبر اکرم (ص) بسیاری از وقایع مهم تاریخی و ملی مستند نشده و همین مساله موجب گردیده، از بسیاری رشادت های صورت گرفته، تنها داستان های شفاهی میان مردم باقی بماند.
معاون فرهنگی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به جمع آوری بیش از ۹ میلیون قطعه از آثار و اسناد شهدای هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: حتی یک قطعه ی بجا مانده از شهدای عظبم الشأن، در تاریخ ایران صاحب جایگاه است و سالها بعد ارزشی تاریخی آن چند برابر خواهد شد و سند روشنی از اتفاقات رخ داده در این ـمقطع تاریخی خواهد بود.
 حجه الاسلام کاویانی، ضمن تأکید بر لزوم ساماندهی گلزارهای شهدا و برپایی نمایشگاه از آثار شهدا جهت آشنایی هرچه بیشتر مردم به ویژه نسل جدید با مفهوم ایثار و شهادت گفت: به فرموده امام راحل (ره) شهدا، امام زادگان عشق اند و اگر میخواهیم تاریخ ما را فراموش نکند، باید تاریخ را فراموش نکنیم و سعی در حفظ و انتقال داشته های امروز به نسل های بعد داشته باشیم.
در ادامه برنامه با حضور حجه الاسلام کاویانی معاون فرهنگی سازمان بنیاد شهید کشور، حجه الاسلام احمدی امام جمعه مرودشت، محمدی معاون مدیرکل بنیاد شهید فارس، جمعی از مسئولین و خانواده های معظم شهدای شهرستان  مرودشت، گنجینه شهدای این شهرستان افتتاح گردید.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر