۶:۰۵:۱۹ - چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
تأمین آب شرب روستاهای مرودشت از سد درودزن
فرماندار مرودشت گفت: با توجه به خشک شدن اکثر چاه‌های تأمین آب شرب روستاهای این شهرستان، تنها راه برون‌رفت از این معضل، استفاده از سد درودزن برای آبرسانی است.  به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سید یدالله حسینی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات آب روستاهای این شهرستان که با حضور مدیرعامل آب

فرماندار مرودشت گفت: با توجه به خشک شدن اکثر چاه‌های تأمین آب شرب روستاهای این شهرستان، تنها راه برون‌رفت از این معضل، استفاده از سد درودزن برای آبرسانی است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سید یدالله حسینی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات آب روستاهای این شهرستان که با حضور مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان فارس برگزار شد، با ابراز نگرانی از وضعیت بحرانی منابع آب شرب روستاهای مرودشت اظهار داشت: تأمین آب شرب مردم روستاها به وسیله تانکر و به‌صورت مقطعی علاوه بر افزایش بار مالی، گاهی موجب نارضایتی مردم می‌شود.

وی تأمین آب شرب پایدار را تنها راه و گزینه برون‌رفت از معضل کم‌آبی روستاهای این شهرستان به ویژه بخش مرکزی عنوان کرد و افزود: کم‌بارشی و خشکسالی‌های اخیر موجب کاهش شدید سفره‌های آب‌های زیرزمینی در حوزه این شهرستان به ویژه بخش مرکزی شده که متعاقب آن امروز شاهد خروج اکثر چاه‌های تأمین آب شرب از مدار و چرخه آبدهی هستیم.

فرماندار مرودشت ادامه داد: بهترین و تنها راه برون‌رفت از این معضل و چالش، اتصال آب سد درودزن به روستاهای این شهرستان به ویژه پایین‌دست این سد است.

حسینی فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده بهینه از آب را مورد تأکید قرار داد و از مردم خواست استفاده‌های غیرضروری از آب شرب تصفیه شده برای اموری مانند شست‌وشوی بی‌مورد خیابان و کوچه، خودرو، آبیاری بیش از اندازه درختان و باغچه‌ها را کم کنند، که در صورت عدم همکاری علاوه بر افزایش فشار به شبکه آبرسانی و اختلال در تامین آب مورد نیاز ممکن است با قطعی‌های متوالی در فصل گرما روبه‌رو شویم.

این مسئول خواستار همکاری مردم به ویژه دهیاران در جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز در روستاها شد و گفت: مسئولان و متولیان آب و فاضلاب روستایی تمام تدابیر و فکرشان بر این است که بتوانند آب شرب سالم و بهداشتی تحویل مردم دهند اما گاهی شاهد استفاده غیرمجاز در این حوزه هستیم که همین امر موجب افزایش بار مالی و عدم توان در خدمت‌رسانی مطلوب به مردم شده است.

وی اضافه کرد: لازم است بخشداران در جلسه توجیهی با دهیاران و مسئولان آب و فاضلاب روستایی ظرفیت حوزه اجتماعی را برای همراهی و مدیریت بهینه آب به‌کار گیرند.

بر چسب ها:

ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر