خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۳/۰۳/۲۱ ۱۱:۱۸
شناسه خبر : 873

تأکید فرماندار مرودشت بر توانمندسازی مدیران به منظور کاهش هزینه مدیریت بحران

فرماندار مرودشت گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی موجب توانمندسازی مدیران و کاهش هزینه و خسارت در شرایط بحران می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سیدیدالله حسینی در ششمین کارگاه آموزشی مدیریت بحران فارس که با حضور مدیرکل بحران استانداری این استان، فرمانداران، بخشداران و شهرداران شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد و خرامه در سالن اجتماعات شهید ...

فرماندار مرودشت گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی موجب توانمندسازی مدیران و کاهش هزینه و خسارت در شرایط بحران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سیدیدالله حسینی در ششمین کارگاه آموزشی مدیریت بحران فارس که با حضور مدیرکل بحران استانداری این استان، فرمانداران، بخشداران و شهرداران شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد و خرامه در سالن اجتماعات شهید رجایی فرمانداری مرودشت برگزار شد، اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی کشور ما در سیمای جهانی حاکی از این است که جزو ۱۰ کشور شاخص در وقوع حوادث غیرمترقبه هستیم و این شاخصه برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و کارآمدی مدیران برای مدیریت بحران‌ها در راستای کاهش هزینه و تخریب زیرساخت‌ها را می‌طلبد.

وی راهکار مقابله با کاهش اثرات وقوع بلایای طبیعی را کسب تجربیات و اطلاعات علمی و به‌روزرسانی متوازن دانست و افزود: اگرچه نگاه دینی ما به بلایای طبیعی ۱۰۰ درصد مصیبت‌زا نیست و این بلایا به نوعی می‌تواند زیربنا و منشأ نعمت‌های بسیاری شود اما قرار گرفتن کشور در این موقعیت و وضعیت، رسالت و مسئولیت ما را بیشتر و افزون‌تر می‌کند.

این مسئول ادامه داد: باید متناسب با این تهدیدها و بلایای طبیعی برای آمادگی، مقابله و توانمندسازی بیشتر و بهینه‌تر دست به آموزش و بهره‌گیری از اطلاعات به روز بزنیم تا با آمادگی کامل، ضمن کاستن آلام مردم خسارات ناشی از این بلایا را کاهش دهیم.

وی با اشاره به این‌که برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی موجب کارآمدی و به‌روزرسانی قابلیت‌ها و توانمندی‌های مدیران و کارکنان و ارتقای بهره‌وری و آمادگی در مقابله و کاهش حوادث و بلایای طبیعی می‌شود، گفت: هر چند که نمی‌توانیم وقوع زلزله و بلایای طبیعی را به ‌طور ۱۰۰ درصد پیش‌بینی و راهکار مقابله با آن را پیاده کنیم اما به خوبی می‌توانیم با ارتقای مهارت‌های مدیریتی در مانورها و چنین کارگاه‌های آموزشی به سطحی از چابکی سازمانی و توانمندسازی مدیریتی برسیم که برآیند آن کاهش هزینه و تلفات بحران است.

حسینی برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی را برای مدیران حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: رسالت ما این است که با مدیریت و بهینه‌سازی روش‌ها هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی به نحوی تدبیر کنیم تا بتوانیم با بهره‌گیری از مدیریت زمان و ارتقای مهارت‌ها، هزینه‌ها را در بعد انسانی و جلوگیری از تخریب زیرساخت‌های کشور کاهش دهیم.

فرماندار مرودشت مدیریت بحران را یکی از عرصه‌های کارآمدی و احراز توانمندی‌های یک مدیر دانست و گفت: کسب دانش‌ها و تجربیات لازم برای مدیران شرایط مهار بحران‌ها را در عرصه‌های عملیاتی آسان‌تر می‌کند، از این رو کارگاه‌های آموزشی فرصتی لازم برای روزآمد شدن مدیران در شرایط سخت است.