۵:۵۸:۱۷ - سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳
تاج سد درودزن مرودشت ترک برداشت
استاندار فارس با اشاره به اینکه تاج سد درودزن ترک برداشته است، گفت: وضعیت آب‌های سطحی و زیرزمینی استان فارس خوب نیست و بیشتر سدهای این استان خالی شده و در مرحله خطر قرار گرفته است.    به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سید محمد احمدی  در بازدید از شرکت آب منطقه‌ای فارس، اظهار کرد:

13920409135922947771593

استاندار فارس با اشاره به اینکه تاج سد درودزن ترک برداشته است، گفت: وضعیت آب‌های سطحی و زیرزمینی استان فارس خوب نیست و بیشتر سدهای این استان خالی شده و در مرحله خطر قرار گرفته است.

 

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سید محمد احمدی  در بازدید از شرکت آب منطقه‌ای فارس، اظهار کرد: در این هفته بازدید از ادارات کل و سازمان‌هایی که بیشترین تعداد کارمند و کارشناس را دارند در برنامه خود قرار داده و لازم است علاوه بر مدیران با کارمندان که نقش اساسی در توسعه اقتصادی و عمرانی استان دارند نیز آشنا شویم.

 

وی با بیان اینکه اگر استان گسترده نبود دلم می‌خواست به صورت فصلی در ادارات حضور یابم، خاطرنشان کرد: وظیفه ماست با حضور در ادارات و سازمان‌ها و شنیدن درد دل کارکنان و اطلاع از همه موارد به جمع‌بندی رسیده و اشکالات را رفع کنیم.

 

استاندار فارس با اشاره به اهمیت پاس‌داشت هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: مملکت را کسانی حفظ کردند که تمام امیال خود را زیر پا گذاشته و فقط خدا، آینده و عزت کشور را در نظر گرفته و باید همواره این نکته را به یادداشت که مملکت مفت و مجانی به دست ما نرسیده است.

 

احمدی با بیان اینکه اگر ایران قدرت دارد و در مقابل هیچ قدرتی سر تعظیم خم نکرده به برکت خون شهدا، صلابت و درایت مقام معظم رهبری و اقتدار نیروهای مسلح است، افزود: باید از تک تک کسانی که برای برقرار امنیت در کشور تلاش کرده و با وجود اینکه منطقه با حضور گروه‌‌های تکفیری نا امن است، تجلیل کرد.

 

وی یادآوری حدیث جنگ به صورت ماهانه در ادارات و سازمان‌ها را لازم و ضروری دانست و گفت: ساده از کنار مسائل نگذریم و شما در سازمانی خدمت می‌کنید که حیات مردم در دست شماست زیرا حیات در وجود آب است.

 

استاندار فارس با اشاره به اینکه مدیریت این منبع حیاتی نیاز به عزم جدی، علم، معرفت، و انگیزه دارد، اظهار کرد: استان فارس استانی است که در گذشته به کشاورزی خود افتخار داشته و هفت سال مقام نخست تولید گندم را به خود اختصاص داده اما چقدر در تولید ثروت ملی سهیم بوده است.

 

احمدی با بیان اینکه درست است که گندم محصولی حیاتی و استراتژی است اما استان فارس چقدر در قطع وابستگی مأثر بوده، افزود: با این همه توجه به بخش کشاورزی چقدر در راستای ایجاد تنوع و مهارت موفق بودیم و در این مدت ۳۵ سال چه کردیم؟

 

۳۰ کارخانه استان فارس در چند ماه گذشته توسط بانک‌ها مصادره شد

وی با اشاره به جلسه روز گذشته شورای گفت‌و‌گو، گفت: در چند ماه گذشته در استان فارس ۳۰ کارخانه توسط بانک‌ها مصادره شده و متأسفانه در این قضایا ما کوتاهی کرده و کارشناسی عمل نکردیم.

 

استاندار فارس با بیان اینکه در بسیاری از مناطق استان واحد تولیدی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه شهرستان بوانات معدن سنگ استان فارس است اما از وجود کارخانه سنگ‌بری محروم است و در بیشتر نقاط استان مردم به کشاورزی و دامداری مشغولند.

 

احمدی با اشاره به اینکه در زمینه مدیریت آب باید رسانه‌های جمعی، ائمه جمعه و مدارس مشارکت بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود و پرسش مهر رئیس جمهور ما که موضوع آب آغاز شد نشان از ژرف‌اندیشی ایشان دارد.

 

وی با بیان اینکه مسأله کم‌آبی و بحران آب در کشور برای مردم تبیین نشده، عنوان کرد: دانستن ارزش آب را باید از امام خمینی(ره) یاد گرفت و باید به شیوه تأمین آب نیز توجه شود.

 

تاج سد درودزن ترک برداشته است

استاندار فارس با اشاره به اینکه تاج سد درودزن ترک برداشته، بیان کرد: سدهای استان فارس در مرحله خطر قرار گرفته و بیشتر آنها خالی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه شیرین کردن آب یکی از راه‌های تأمین آب شرب است، گفت: باید با مدیریت صحیح همین وضعیت کنونی را حفظ کرد زیرا ترمیم آن به راحتی ممکن نیست و در این زمینه باید هر چه زودتر الگوی صحیح کشت به کشاورزان آموزش داده شده و الگوهای کشت گذشته اصلاح شود.

 

استاندار فارس با بیان اینکه راضی نگاه داشتن ارباب رجوع در هر اداره و سازمان از وظایف کارکنان آن اداره یا سازمان است، خاطرنشان کرد: استانداری فارس به شدت از مدیریت صحیح آب‌ و پرکردن چاه‌های غیرمجاز حمایت می‌کند.

 

استفاده از کنتور هوشمند باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد

احمدی با اشاره به اینکه چاه‌های غیرمجاز اطراف دریاچه پریشان منجر به خشک شدن آن شدند، تصریح کرد: استفاده از کنتور هوشمند باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و اگر دولت بتواند به مردم در این زمینه کمک کند گامی در راستای صرفه‌جویی در این منبع الهی برداشته است.

 

وی با بیان اینکه از آبرو و حیثیت کارکنان و مسئولان سازمان آب حمایت می‌کنیم، عنوان کرد: باید تلاش کنیم آب‌های زیرزمینی هدر نرود و با بهتر عمل کردن، بهینه عمل کردن و با دید واقعی به مسائل نگاه کردن می‌توان موضوع آب را مدیریت کرد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر