۱۲:۵۲:۳۰ - شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳
تشکیل بازار “آب” در کشور تا یکسال آینده
وزیر نیرو گفت: به‌منظور کشف قیمت اقتصادی آب، بازار آب در کشور تشکیل می‌شود. به گزارش عرش نیوز؛به نقل از وزارت نیرو، حمید چیت‌چیان بابیان اینکه فصل تابستان برای وزارت نیرو به‌دلیل اینکه مصارف آب و برق در همه بخش‌ها به حداکثر می‌رسد، جزو فصول پرکار است افزود: برای ایجاد هماهنگی‌های لازم و بیشتر با

وزیر نیرو گفت: به‌منظور کشف قیمت اقتصادی آب، بازار آب در کشور تشکیل می‌شود.

به گزارش عرش نیوز؛به نقل از وزارت نیرو، حمید چیت‌چیان بابیان اینکه فصل تابستان برای وزارت نیرو به‌دلیل اینکه مصارف آب و برق در همه بخش‌ها به حداکثر می‌رسد، جزو فصول پرکار است افزود: برای ایجاد هماهنگی‌های لازم و بیشتر با شرکت‌های تابعه، نشست‌های مختلفی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کارکنان صنعت آب و برق در ۲۰۰ شرکت تابعه وزارت نیرو تمام امکانات، توانمندی‌ها و تجربه‌های فنی خود را برای تامین آب و برق هموطنان به بهترین نحو به‌کار گرفته‌اند.

وی تامین و پایداری خدمات آب و برق به بهترین نحو را مشروط به همکاری مردم با صنعت آب و برق عنوان کرد و گفت: به هشیاری و عزم مردم برای مصرف بهینه و صرفه‌جویی در این بخش یقین داریم و در شرایطی که کشور با محدودیت منابع آب مواجه است، اگر مردم مصرف آب و برق خود را کاهش دهند، تابستانی بدون خاموشی برق و قطعی یا جیره‌بندی آب را پشت سر خواهیم گذاشت.

وزیر نیرو در ادامه از آغاز مطالعه‌های ایده تشکیل بازار آب خبر داد و اظهار داشت: ایده بازار آب از مدت‌ها پیش مطرح است اما تاکنون اقدام‌های لازم در این‌باره صورت نگرفته است.

وی با اشاره به محدودیت منابع آبی در کشور، گفت: برای اینکه آب به بهترین صورت مصرف شده و پاسخ‌گوی تمام نیازهای کشور باشد، باید قیمت اقتصادی برای آن تعیین شود.

وی ادامه داد: به‌منظور تعیین قیمت اقتصادی آب، باید بازار آب تشکیل شود که درواقع در هنگام تبادل آب بین عرضه و تقاضا، قیمت اقتصادی کشف و ارزش اقتصادی آب تعیین می‌شود.

چیت‌چیان تصریح کرد: با تشکیل بازار آب، کشاورز، صنعت‌گر و مردم در مصرف آب بیشتر دقت را می‌کنند.

وی تاکید کرد: مطالعه‌های این طرح در حال انجام و مشاوری برای این طرح انتخاب شده است که امیدواریم اقدام‌های اجرایی تا یک سال آینده نتایج خودش را نشان دهد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر