۱۰:۲۵:۴۴ - یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳
تعامل یا تقابل با رسانه ها؟؟؟
پارس دشت، محمد دبیری- از نشانه های توسعه فرهنگی یک شهر، پذیرش نقش و جایگاه رسانه به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است. رسانه های مکتوب و مجازی در کنار انعکاس اخبار و رویدادها، یک نقش بازدارنده و یا ناظر نیز دارند که گاهی درج چنین اخباری، به مذاق برخی از نهادها ومسئولین

askk

پارس دشت، محمد دبیری- از نشانه های توسعه فرهنگی یک شهر، پذیرش نقش و جایگاه رسانه به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است. رسانه های مکتوب و مجازی در کنار انعکاس اخبار و رویدادها، یک نقش بازدارنده و یا ناظر نیز دارند که گاهی درج چنین اخباری، به مذاق برخی از نهادها ومسئولین مربوطه خوش نیامده و متأسفانه شاهد بوده ایم که در موارد کاملأ یکسان و مشابه، برخوردها و عملکردهای بسیار متفاوتی را رقم می زنند که نمونه هایی از آن در ذیل آمده است.

 

ا-دفتر نماینده محترم مرودشت در مجلس شورای اسلامی:

در تاریخ ۱۳ مردادماه جاری مطلبی با عنوان “آقای نماینده، این رفتار با خبرنگاران شایسته شما نیست” در انتقاد به عدم دعوت از خبرنگاران مرودشتی به جلسه پرسش و پاسخ ایشان و رییس شبکه بهداشت درج که در جوابیه دفتر ایشان، دلیل این امر، عدم هماهنگی از سوی شبکه بهداشت عنوان و اعلام گردید که مراتب توسط نماینده محترم تذکر داده خواهد شد.

 

نتیجه: تا امروز نه متنی بابت پیگیری ایشان و تذکر به شبکه بهداشت در اختیار رسانه ها قرار گرفته و نه شبکه بهداشت در این مورد جوابیه ای داده است.

 

۲- اداره ورزش و جوانان شهرستان:

در تاریخ ۳۰ شهریورماه جاری مطلبی با عنوان «با هیئت فوتبال مرودشت بازی نکنید!» در انتقاد به تلاش برای برکناری رئیس موفق هیئت فوتبال مرودشت (هیئت فوتبال برتر استان فارس در سه سال گذشته) درج گردید.

 

نتیجه: تلاش های این افراد بدون در نظر گرفتن این نکته که رسالت یک سایت خبر رسانی می باشد و می توانند در قالب یک جوابیه نظرات و دیدگاه های خود را منعکس نمایند،نه تنها متوقف نشد بلکه با حضور در اداره کل تربیت بدنی استان و جوسازی علیه مدیر سایت، مقدمات برکناری وی از جایگاه مسئول ورزش بانوان را با موافقت مسئولین مربوطه در شهرستان فراهم نمودند.

 

۳- سپاه ناحیه مرودشت:

در مورخه ۲۷ آبانماه جاری مطلب «مشتاقانه، پشت درهای نامهربانی جا ماندیم!» در انتقاد به نحوه برخورد با خبرنگاران در جلسه شورای عالی بسیج شهرستان مرودشت با حضور سردار نقدی درج و اعلام شد که برخورد عوامل مستقر در ورودی سالن با برخی خبرنگاران مناسب نبوده است.

 

نتیجه: سرهنگ محمدی فرمانده محترم سپاه ناحیه مرودشت، پس از اطلاع از موضوع، درچند نوبت، متواضعانه از خبرنگاران عذرخواهی و اعلام نمود که مطلب را پیگیری و جهت ممانعت از بروز چنین رفتارهایی در آینده اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

 

چند روز بعد ایمان دهقان، مسئول محترم روابط عمومی سپاه مرودشت، طی تماس تلفنی اقدام به عذرخواهی مجدد و دلجویی از آن دسته از خبرنگارانی نمود که پشت در مانده بودند.

 

با ارزش تر اینکه، سرگرد دهقان متعاقبأ اعلام نمود که سپاه مرودشت، جهت جلوگیری از بروز ناهماهنگی مجدد و به منظور تسهیل ورود خبرنگاران مرودشت به مراسم ویژه بسیج و سپاه، اقدام به صدور کارت ویژه خبرنگاران خواهد نمود.

 

***

با توجه به اینکه سپاه در ماهیت یک ارگان نظامی بوده و محدودیت های آن در ارتباط مستمر با خبرنگاران قابل قبول است اما صرف حضور یک فرمانده و مسئول که به خوبی به نقش رسانه ها در دنیای امروز واقف است باعث گردیده که ارتباط مفید و سازنده ای با خبرنگاران برقرار گردیده و رفتار زیبنده ایشان، پاسخی روشن برای آنان است که به جای “تعامل” راه “تقابل” را پیش گرفته اند و محدودیت ها را بهانه کرده اند.

 

روحیه پاسخگویی و احترام به مخاطب یک امر اکتسابی بوده که نیاز به تمرین و ممارست دارد و محدودیت های زمانی و مکانی به هیچ عنوان مانع آن نخواهد بود مگر آن که اراده ای برای تحقق آن وجود نداشته باشد.

 

قضاوت درباره نحوه رفتار مسئولین قطعا به عهده مخاطب است اما فراموش نکنیم که تکیه بر همین جمله مقام معظم رهبری که  «هیچ دستگاهی نباید خود را از نقد و انتقاد مصون و از عیب خالی بداند» راه را برای پرسیدن، همیشه باز گذاشته است.

محمد دبیری
 mddabiri@yahoo.com

  1. سجاد   آذر ۹, ۱۳۹۳  

    امیدوارم یه روز دست اندر کاران ورزش شهر بفهمن انتقاد ینی چی.واقعا شرم آوره

  2. حسینی   آذر ۹, ۱۳۹۳  

    کار وقتی برای رضای خدا باشه، منیت توش نباشه، حب و بغض نباشه، خالص باشه، نتیجش میشه کار سرهنگ محمدی. درود بر این فرمانده شریف و کاربلد

  3. مجید   آذر ۱۲, ۱۳۹۳  

    ادعای بعضی از این دوستان که خیلی هست!؟ رفتارشون که با حرفاشون تناقض داره…

  4. خوش خیال   آذر ۱۵, ۱۳۹۳  

    آخه پارس دشت تو چکار از فوتبال و ورزش دفاع میکنی کار درستیه به نظرت؟ خوب کار خوبی نکردی از واقعیت دفاع کردی اگر طبق نظر آقایان حمله شدیدی به هیات فوتبال قبلی میکردی قطعا به صورت ویژه از خدماتت تشکر میکردن حالا ما بگیم شما گوش نکن و انتقاد کن میترسم دفعه دیگه از شهر مرودشت هم برکنارتون کنن

  5. حسین کوچیکو   بهمن ۹, ۱۳۹۳  

    خوش خیال جان تو که امروز خیالت به خیالی نگران است الله نگهدار تو باشد

  6. ازاد   فروردین ۱۹, ۱۳۹۴  

    ایشان نمونه واقعی یک مسئول ولایی هستند. به عمل کار برآید، نه به حرف و ادعا.

  7. محمد   اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۴  

    این … ها باید بیان جواب بدن. چه به روز ورزش این شهر اوردن. اون از برخورد ریسشون با ارباب رجوع و ورزشکارا و مربیا. اون از …. کارکناش. چقدر ادم باید تحمل داشته باشه. ما احمقیم که میریم تو این اداره … برای اینکه دو ساعت ورزش کنیم خیر سرمون

  8. راستي   اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴  

    نماینده با…. و سیاسی کاری پدر ورزش مرودشتو در آورد یه کسانی که اصلا از ورزش هیچی سرشون نمیشه اومدن در راس…البته خدا بخاد تا پایان سال همشون باید بساطو جمع کنن و برن دست خدا.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر