خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۳/۱۱/۱۲ ۰۴:۰۴
شناسه خبر : 5873

جلسه هم اندیشی تجزیه و تحلیل حقوق و دستمزد در مرودشت برگزار شد

جلسه هم اندیشی تجزیه و تحلیل حقوق و دستمزد با حضور مدیر عامل های شرکت ها و کارخانه های تولیدی بزرگ و کوچک در مرودشت برگزار شد.   به گزارش روابط عمومی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان مرودشت، این جلسه با حضور کارخانجات پتروشیمی شیراز و پتروشیمی شهدای مرودشت، پگاه فارس، کارخانه قند ...

untitled

جلسه هم اندیشی تجزیه و تحلیل حقوق و دستمزد با حضور مدیر عامل های شرکت ها و کارخانه های تولیدی بزرگ و کوچک در مرودشت برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان مرودشت، این جلسه با حضور کارخانجات پتروشیمی شیراز و پتروشیمی شهدای مرودشت، پگاه فارس، کارخانه قند مرودشت، خوراک دام روحانی،  رئیس تشکیلات خانه کارگر، مجمع امور صنفی و صنعت و معدن و تجارت و همچنین بازرسان کار و نماینده بسیج کارگری  این شهرستان در محل سالن اجتماعات  اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

 

سعیدی عمادی، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مرودشت به اهداف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص روند ارائه تعیین حقوق و دستمزد  اشاره کرد و از حاضرین در این خصوص ارائه برنامه ها و پیشنهادات را خواستار شد و گفت: دستمزد، مقوله‌ای پیچیده و نیازمند کار کارشناسی است که هر ساله بر اساس ماده ۴۱ قانون کار و مبنا قرار دادن دو شاخص تورم و معیشت نیروی کار تعیین و تصویب می‌شود.

 

سعیدی عمادی خاطر نشان کرد: توجه به پایین بودن نرخ تورم امسال، سال سختی برای تعیین دستمزد کارگران خواهد بود با این حال باید  در جریان تعیین مزد سال ۹۴ تنها به افزایش حداقل مزد کارگران فکر نکنیم  بلکه قدرت معیشت کارگران را هم مدنظر قرار خواهد داده شود.

 

در پایان پس از بحث و تبادل نظر بین حاضرین پیشنهاد شد که دستمزد به روش شایسته سالاری و تخصص پرداخت گردد.

 

همچنین پیشنهاد شد که برای هر صنعت مختلف یک ساختار مزدی جداگانه در نظر گرفته شود  و بجای تعیین مزد براساس تورم  هر صنعت جداگانه با توجه به شرایط یکسال گذشته آن صنعت مبلغ افزایش مزد اعلام گردد تا بدینوسیله هم کارگر به حقوق حقه خود برسد و هم صنایع در رقابت با واردات،  دارای ثبات و پایداری گردند .