۱۵:۲۱:۵۲ - شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵
جلسه هم اندیشی نیروی انتظامی، ارشاد و رسانه ها برگزار شد
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، در ابتدای این جلسه فرماندهی انتظامی شهرستان مرودشت  ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و قدردانی از همراهی اصحاب رسانه شهرستان مرودشت به بیان توضیحاتی پرداخت.   سرهنگ دلاور القاصی مهر با تشکر از ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با حضور آقای

IMG_20170210_212349

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، در ابتدای این جلسه فرماندهی انتظامی شهرستان مرودشت  ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و قدردانی از همراهی اصحاب رسانه شهرستان مرودشت به بیان توضیحاتی پرداخت.

 

سرهنگ دلاور القاصی مهر با تشکر از ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با حضور آقای صالحی در این سمت، شاهد تحولی در بخش فرهنگی شهرستان هستیم و با اقداماتی که در این مدت کوتاه انجام داده اند در آینده شاهد تحولات مهمی در بخش فرهنگی خواهیم بود.

 

وی در ادامه به برخی از ویژگی های مهم یک خبر اشاره نمود و گفت: اخبار منتشره باید جامع، قابل اتکا و متعادل و منصفانه باشد و رسانه ها باید با رویکرد بی طرفی و به دور از مسائل جناحی و سلیقه ای با صداقت و دلسوزی به اطلاع رسانی اخبار اهتمام ورزند.

 

سرهنگ القاصی مهر بیان داشت: رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و نیروی انتظامی هستند که با اطلاع رسانی دقیق و به موقع  میتوانند امنیت و آرامش جامعه را تقویت و با آگاه سازی عمومی و انتشار هشدارهای پلیسی و اخبار مربوطه به پیشگیری از وقوع جرم کمک کنند.

 

وی همچنین مردم را به حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد و گفت: رسانه ها میتوانند نقش بی بدیلی در خنثی سازی عملیات روانی و پروژه های تبلیغاتی معاندین نظام در فضای مجازی ایفا کنند.

 

سرهنگ القاصی مهر افزود: هماهنگی کامل بین نیروی انتطامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته است و انتظار داریم انتشار اخبار در فضای رسانه ها با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد. نیروی انتظامی اخبار و هشدارهای پلیسی را برای انتشار و آگاهی مردم از طریق اداره ارشاد به رسانه ها می‌دهد تا با هماهنگی و تعامل این دو مجموعه گامهای موثری در ایجاد امنیت و آرامش جامعه برداریم و در پیشگاه خداوند متعال سربلند باشیم.

 

IMG_20170210_212339

امیر عسکری سردبیر سایت مرونیوز در ادامه این جلسه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تشکر از نیروی انتظامی شهرستان مرودشت به دلیل ایجاد امنیت و آرامش در شهر، آمادگی سایت مرونیوز را جهت انتشار هشدارها و پیام های نیروی انتظامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم اعلام نمود.

 

حسین مختاری مدیر مسئول سایت مرودشت نما ضمن تشکر از برگزاری جلسه و زحمات  نیروی انتظامی با تبریک ایام الله دهه فجر، خواستار ارتباط بیشتر روابط عمومی نیروی انتظامی با سایت ها شد.

 

رضا مردانه مسئول سایت مروشت نا نیز آمادگی سایت مذکور در ارائه اخبار آموزشی به شهروندان و همکاری با نیروی انظامی را اعلام نمود.

 

شهرام صالحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت نیز در ادامه این جلسه، امنیت ایران در منطقه بحران زده خاورمیانه را مرهون از خودگذشتگی نیروهای نظامی و انتظامی دانست و بیان داشت: انعکاس این رشادت ها و تلاش برای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و امنیتی، وظیفه شرعی و اجتماعی رسانه است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت با اشاره به حوزه فعالیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطرنشان ساخت: طبق قانون، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه مطبوعات، سه رویکرد حمایت، نظارت و ممانعت را بر عهده دارد که بر این اساس ضمن حمایت از فعالان عرصه مطبوعات و نظارت بر محتوای تولیدی رسانه ها، در صورتی که فعالیتی خارج از چهارچوب نظام و قانون اساسی انجام شود، موظف به ممانعت و برخورد قانونی خواهد بود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت، رسانه را عرصه هوشمندی و موقعیت شناسی عنوان نمود و تصریح کرد: حتی در کشورهایی که ادعای آزادی مطلق رسانه ای دارند نیز در مسائل مربوط به امنیت، حساسیت ویژه ای وجود دارد بنابراین نیاز است فعالان عرصه رسانه، با هوشمندی مسائل را تحلیل نموده و اجازه سوءاستفاده را به بدخواهان و فرصت طلبان ندهند.

 

صالحی با اشاره به ظرفیت رسانه ای شهرستان مرودشت، کیفیت بخشی فعالیت های رسانه ای را از برنامه های این اداره برشمرد و تصریح کرد: انتظار می رود اصحاب رسانه در انتخابات پیش رو، طبق فرمایش مقام معظم رهبری، ضمن بیان نقدهای منصفانه، از انتشار اخباری که خدای نکرده منجر به دلسردی مردم از نظام گردد، اجتناب نمایند.

 

IMG_20170210_212334


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر