خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۳/۰۶/۲۲ ۱۳:۴۹
شناسه خبر : 3148

جوابیه موقوفه معدل الملک به مطلب: «فشار اداره اوقاف بر مردم شریف کوه سبز مرودشت»

به گزارش “پارس دشت”، پس از درج مطلبی در سایت پارس دشت با عنوان «فشار اداره اوقاف بر مردم شریف کوه سبز مرودشت»، از سوی دفتر موقوفه معدل الملک، جوابیه ای به این شرح برای هفته نامه مرودشت ارسال گردید:   «با احترام نظر به اینکه در شماره ۲۳۶ مورخ ۱/۶/۹۳ آن هفته نامه مطلبی ...

javabieh-11

به گزارش “پارس دشت”، پس از درج مطلبی در سایت پارس دشت با عنوان «فشار اداره اوقاف بر مردم شریف کوه سبز مرودشت»، از سوی دفتر موقوفه معدل الملک، جوابیه ای به این شرح برای هفته نامه مرودشت ارسال گردید:

 

«با احترام نظر به اینکه در شماره ۲۳۶ مورخ ۱/۶/۹۳ آن هفته نامه مطلبی به نقل از سایت پارس دشت در خصوص اراضی وقفی کوه سبز چاپ گردیده که لازم می داند با توجه به تحریف های مندرجه مطالبی به استحضار می رساند تا مطابق قوانین مطبوعاتی در آن هفته نامه چاپ شود.

 

اولأ: مطابق مفاد وقفنامه مورخ ۱۳۰۳ هجری قمری اراضی مورد نظر وقف گردیده، وقفنامه مزبور موجود و هر کسی تمایل دارد می تواند آن را ملاحظه و مطالعه نماید و حتی بعضی از وقفنامه ها در تابلو بزرگ در اداره اوقاف در معرض دید عموم می باشد.

 

ثانیأ: مالکیت موقوفه نسبت به اراضی مورد نظر مستند به اسناد رسمی می باشد و سوابق آن در اداره ثبت موجود است بنابراین کمترین تردیدی در وقفیت و مالکیت وقف وجود نداشته و ندارد.

 

ثالثأ: هر کسی اراضی موقوفه را بدون اذن و اجاره در تصرف داشته باشد، طبق موازین شرعی و قانونی غاصب است و در صورتی که مقید به موازین شرعی و قانونی باشند هر گونه استیفاء منفعت از اراضی موقوفه با وصف مزبور از عواقب حقوقی مؤاخذه شرعی خواهد داشت.

 

رابعأ: اراضی موقوفه قابل نقل و انتقال به افراد جزء به عقد اجاره نبوده و نمی باشد و تبعاً هر کس تمایل به آن داشته باشد اجور معوقه و پذیره مطابق موازین قانونی را باید پرداخت نماید. و هیچکس نباید توقع داشته باشد مجّانی از اراضی موقوفه استفاده نماید.

 

خامسأ: وقتی شخصی مراجعه نماید و مدعی تصرف بخشی از اراضی موقوفه باشد و درخواست تنظیم اجاره نامه نماید بدیهی است جهت پاسخگوئی به ادعای اشخاص ثالث از آنها تعهد گرفته می شود. چه بسا خلاف واقع مطالبی را عنوان داشته باشند.

 

علیهذا نظر به اینکه مطالب عنوان شده خلاف آشکار بین حقیقت می باشد مسلماً افرادی که مبادرت به طرح آن نموده اند قصد تشویش اذهان عمومی داشته و در واقع (چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند) و این عمل و اقدام مطابق موازین قانونی مصداق بارز ادعای غیر واقع تلقی می گردد. ضمناً پیگیری موضوع سند دار شدن اعیانیهای احداثی در اراضی موقوفه معدل الملک در روستای کوه سبز با هماهنگی بنیاد مسکن و دهیاری و شورای آن روستا بوده و مبلغ اعلام شده بابت هزینه ثبتی، هزینه صدور سند تک برگ و هزینه نقشه برداری مربوط به بنیاد مسکن می باشد.

 

لذا متصدیان و مسئولین آن هفته نامه صحیح نیست مطالبی که فاقد مأخذه منشأ موثق باشد را چاپ نمایند و مستدعی مشروحه فوق صریحاً در پاسخ به آنچه تحریر گردیده در آن هفته نامه چاپ و منتشر گردد.

 

  با احترام – دفتر موقوفه حاج معدل الملک