۱۵:۱۹:۴۲ - یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
جوابیه خانه مطبوعات مرودشت به مطلب هفته نامه تخت جمشید
به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی خانه مطبوعات مرودشت، به دنبال درج مطلبی با عنوان «فرماندار محترم مرودشت چرا؟» در نشریه شماره ۳۷۰ مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۱۲ جوابیه زیر از سوی روابط عمومی خانه مطبوعات مرودشت ارسال گردیده است.   باسمه تعالی   جناب آقای عباس زارع؛ مدیر مسئول محترم هفته نامه تخت جمشید سلام

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی خانه مطبوعات مرودشت، به دنبال درج مطلبی با عنوان «فرماندار محترم مرودشت چرا؟» در نشریه شماره ۳۷۰ مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۱۲ جوابیه زیر از سوی روابط عمومی خانه مطبوعات مرودشت ارسال گردیده است.

 

باسمه تعالی

 

جناب آقای عباس زارع؛ مدیر مسئول محترم هفته نامه تخت جمشید

سلام علیکم؛

 

دراجرای ماده ۲۳ قانون مطبوعات و در پاسخ به مطلب منتشر شده با عنوان «فرماندار محترم مرودشت چرا؟» در نشریه شماره ۳۷۰ مورخ ۱۲/۱۲/۱۳۹۴ جوابیه زیر ارسال می گردد. خواهشمند است برابر قانون نسبت به درج آن در یکی از دوشماره آتی اقدام فرمایید:

 

از ابتدای تأسیس، همواره قصد خانه مطبوعات شهرستان مرودشت بر این بوده که فضای همدلی و همکاری بین اصحاب رسانه ایجاد شده و هیچ فعال رسانه ای علیه همکار خویش قلمفرسایی نکند اما به مصداق قول: «اگرچه پیش خردمند، خامشی ادب است   به وقت مصلحت، آن به که در سخن کوشی» و بدلیل رفتار غیر حرفه ای شما مجبور به ارائه پاسخ و شفاف سازی مطلب هستیم.

 

به عنوان مدعی کسوت در عرصه رسانه، چه خوب بود مشکلات خود را از مسیر درست و قانونی پیگیری می کردید نه اینکه با رسانه ای کردن موارد صنفی، خشت از دیوار نحیف مطبوعات برداشته و نقض غرض فرمایید. رفتار مغایر با اخلاق خبرنگاری شما سبب گردید تا بر خلاف میل، مواردی را باطلاع فرماندار محترم و شهروندانی که مطلب شما را مطالعه نموده اند برسانیم. باشد که زین پس، شأن قلم را پاس داشته و فضای مطبوعات شهرستان را بیش از پیش مخدوش نسازید.

 

۱- خانه مطبوعات مرودشت بعنوان تنها نهاد صنفی ثبت شده در قانون با ارسال درخواست کتبی به دفتر فرماندار محترم، حق قانونی خویش مبنی بر دیدار با فرماندار شهرستان را پیگیری و انجام نموده است. شما نیز می توانید با همراهی دوستان و همفکران خویش، جلسه ای مشابه را برگزار و مطالبات خویش را مطرح فرمایید.

 

۲- بدلیل اهمیت موضوع و خیرمقدم به جناب فرماندار، تنی چند از پیشکسوتان و فعالان رسانه شهرستان(آقایان جلال معینی، علی کشاورزی و عبدالصمد سلیمانی) که همگی عضو خانه مطبوعات می باشند نیز به این جلسه دعوت گردیدند. بر خلاف ادعای شما از مجموع شش نفر هیئت رئیسه، پنج نفر در جلسه حاضر بوده اند! و شما نیز بهتر از هرکس دیگر باخبرید که اکثریت قریب باتفاق فعالان رسانه ای مرودشت، هم اکنون عضو این خانه هستند.

 

۳- آنگونه که مکررا اعلام گردیده و برابر متن اساسنامه به ثبت رسیده و موجود در فضای مجازی، «خانه مطبوعات شهرستان مرودشت به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی نویسندگان، خبرنگاران، عکاسان، گرافیست ها، طراحان، کاریکاتوریست ها، مترجمان، استادان و هیات های تحریریه شهرستان تشکیل می گردد» و در هیچ جای اساسنامه موجود، استنادی به تعداد نشریات شهرستان نشده است فلذا حضور یا عدم حضور نشریات، نشانه قوت یا ضعف این خانه نیست. گرچه تلاش شما برای نادیده گرفتن این حقیقت آشکار کمی عجیب است و اشاره به این مطلب از سوی تحریریه تحت مدیریت شما، کاملا غیر مستند و بهانه ای برای ایجاد مغلطه و به اشتباه انداختن مخاطب است.

 

۴- آقای عباس زارع، در افواه عمومی مرسوم است که وقتی فردی عضو یک جمعیت حقوقی نیست و یا به هر دلیل آن جمع را به رسمیت نمی شناسد، اخلاق را پیشه کرده و از اظهار نظر تخریبی درباره آنان نیز خودداری می کند. به یاد دارید که ۲ سال قبل، محترمانه از شما درخواست گردید که به عضویت این خانه درآمده و حتی رییس این خانه شوید اما شما با اظهار این مطلب که «این خانه یک ماه هم دوام نمی آورد!» از عضویت در آن خودداری نمودید. حال چه شده که بادیدن دوام و تأثیرگذاری خانه مطبوعات، پا پیش گذاشته و علاقمند به سرنوشت آن شده اید؟ این کار مصداق با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن نیست؟

 

۵- شما قرار بود پیشکسوت و سرمشق دیگران باشید اما متاسفانه هرگز نتوانسته اید سود و زیان حوزه مطبوعات را دریافته و مشکلات خود را از راه درست حل بفرمایید. رفتار احساسی و غیرمنطقی شما در کشاندن اختلافات صنفی و خانوادگی به عرصه رسانه، سبب شده تا برخی از افراد جوان و کم سابقه این حوزه نیز به شما تأسی کرده و بجای تمکین در برابر خرد جمعی، دست به خودویرانگری و جنجال های رسانه ای بزنند. شما اگر با اعضای خانه مطبوعات همفکر نباشید لااقل هم صنف هستید، جالب است که رسانه ای کردن مشکلات صنفی، حتی از طرف صنوف محترمی که مشاغل سطح پایین داشته و برخلاف شما داعیه فرهیختگی نیز ندارند اتفاق نمی افتد!

 

۶- عیب کسان منگر و احسان خویش         دیده فرو بر به گریبان خویش

در انتهای مطلب، در اقدامی عجیب، به فرماندار محترم نسبت به احتمال «سوء استفاده» از سوی حاضرین محترم در جلسه هشدار داده اید. کاش حرمت موی سپید جناب معینی و سایرین را پاس داشته و در انتخاب کلمات دقت می کردید. شما که نگران سوء استفاده در این عرصه هستید بهتر نبود نشریه خود را توجیه می نمودید تا در سال گذشته اقدام به سوء استفاده و دریافت اضافه وجه از شهروندان کم سواد و اغلب بی اطلاع نمی نمودید؟

 

جهت یادآوری، توجه شما را به بند اول صورتجلسه بازرسی استان مورخ ۹۴/۳/۷ جلب نموده و اعلام می گردد: «هفته نامه تخت جمشید» به مدیریت مسئولی شما در سال ۱۳۹۳ (به استناد دفاتر موجود در اداره ارشاد اسلامی شهرستان) اقدام به ۵۱۷ مورد تخلف و اضافه دریافت از شهروندان بابت آگهی های ثبتی نموده است. صورتجلسه بازرسی استان مبنی بر محکومیت شما با امضاء شخص جنابعالی نیز موجود و در صورت اصرار شما به آگاهی فرماندار محترم از سوء استفاده احتمالی در این حوزه! به رویت ایشان و شهروندان خواهد رسید.

 

ان الله بصیر بالعباد

روابط عمومی خانه مطبوعات شهرستان مرودشت – ۱۶ اسفند۹۴

  1. علی   فروردین ۱۶, ۱۳۹۵  

    این عباس زارع کی قراره دست از این کاراش برداره؟
    هرچی هم دستشو رو می کنند کوتاه نمیاد!!! بنازم به رو


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر